Autobusový zväz je v štrajkovej pohotovosti

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
George Trabelssie
George Trabelssie Foto: SITA/Richard Nemec

ŽILINA 1. apríla (WEBNOVINY) – Zväz autobusovej dopravy, ktorý združuje väčšinu dopravných podnikov na Slovensku, podporuje právo vodičov a ich rodinných príslušníkov na zľavy a výhody. „My sme toho názoru, že títo ľudia ťažko pracujú, pracujú za málo peňazí a majú právo na túto výhodu. My sme v rokovaniach s VÚC-čkami navrhli systém, aby to bolo rovnako, ako to funguje v železniciach. Bohužiaľ, na rokovaní SK8 (združenia predsedov samosprávnych krajov) tento systém župani odmietli,“ povedal prezident Zväzu autobusovej dopravy George Trabelssie, ktorý je zároveň predseda predstavenstva spoločnosti SISR, vlastniacej väčšinu akcií v SAD Žilina a SAD Trenčín.

Zväz navrhol, aby na každých začatých 25 kilometrov platili za lístok desať centov. Predstavitelia ôsmich samosprávnych krajov to podľa Trabelssieho odmietli s tým, že oni nemajú peniaze na takéto sociálne zľavy. „No, bohužiaľ, keď nemajú peniaze platiť tieto sociálne zľavy, tak my ich nemáme odkiaľ refundovať. Mysleli sme, že bude pozitívna diskusia o tom, že aký systém je správny, aby bol spravodlivý. Keď nebudú zamestnanecké výhody, tak my jednoducho akceptujeme názor, že treba zvýšiť mzdy. Otázka je o koľko a kto ich zaplatí,“ dodal Trabelssie.

Podľa predsedu zväzu nie je pravdou, že zväz odmieta rokovanie s odborármi a že nedošlo k dohode na dodatok o zľavách. „Zväz autobusovej dopravy zvolal rokovanie zväzu na 15. týždeň, kde určíme vyjednávaciu skupinu. Bohužiaľ, odborári nás vyzvali síce na rokovanie, ale podľa našich stanov nemáme mandát rokovať bez uznesenia zväzu,“ vysvetlil Trabelssie.

Systém tzv. režiniek funguje na Slovensku už niekoľko desaťročí, podľa zväzu problém vznikol koncom minulého roka, kedy vstúpilo do platnosti nariadenie Rady Európy. To hovorí, že tieto zľavy a výhody pre určený okruh ľudí majú byť tak ako v celej Európe súčasťou tarify, ktorú určuje samosprávny kraj. „To znamená, že sme mali dve cesty. Buď každý kraj určí samostatnú tarifu a bude v tom zasa chaos alebo sa urobí dohoda jednostranná. Aj napriek tomu, že je to v rozpore s nariadením Rady Európy, dnes fungujeme stále po starom systéme a predĺžili sme platnosť režiniek. Každý mesiac ju predlžujeme o mesiac a čakáme na dohodu. Preto nie je pravdou, že je tu rozpor medzi Zväzom autobusovej dopravy a odborármi,“ zdôraznil Trabelssie.

SITA

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe George Trabelssie