Test: Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 MIVEC

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 MIVEC
Dizajn Lancera je jedným z najšportovejších v danej triede.

BRATISLAVA 7. decembra (WEBNOVINY) – Mitsubishi Lancer nie je auto, ktoré by sme na ceste vídali každý deň. Už len táto jeho „nevšednosť“ je podľa nás konkurenčnou výhodou. Čo nás však pri prvom stretnutí s týmto autom prekvapilo najviac, bola jeho veľkosť. Lancer Sportback meria na dĺžku 4585 mm, čo je viac ako napríklad Škoda Octavia, ktorá patrí medzi najväčšie autá nižšej strednej triedy. Na fotkách človeka skôr zaujme veľká lichobežníková maska chladiča, strešný spojler a ostatné detaily, ktoré Lanceru dodávajú ten pravý športový šmrnc a tak trochu maskujú jeho veľkosť.

Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 MIVEC
Na zadných sedadlách je na túto triedu až nadštandardný priestor.

Interiér

Lancer našťastie nie je veľký iba zvonku. Po nasadnutí za volant nás prekvapila šírka interiéru. Vzadu je miesta na rozdávanie. Nepochybne ide o jedno z najpriestrannejších áut nižšej strednej triedy. Daňou za priestor vzadu je však pomerne plytký batožinový priestor, ktorý v základnom stave ponúka iba 276 litrov objemu. Pri využití druhého dna tento objem narastie na 330 litrov a po sklopení sedadiel na 1349 litrov.

Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 MIVEC
Športovú atmosféru trochu navodzuje aj dekor palubnej dosky imitujúci karbón.

Na palubnej doske a na ďalších menej podstatných plochách je bohužiaľ opäť vidieť japonské vnímanie pojmu kvalita. Lacné tvrdé plasty síce vydržia dlho, no pre Európana nepôsobia dosť luxusne a čiže ani kvalitne. Pri facelifte Outlanderu však japonskí konštruktéri ukázali, že už začínajú chápať aj európsky pojem kvalita a preto je dosť možné, že aj Lancer sa čoskoro dočká príjemnejších plastov v interiéri. Napriek tomu ale radíme interiér Lancera k tým lepším z Japonskej produkcie.

Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 MIVEC
Atmosférická "jedna-osmička" disponuje výkonom 105 kW (143 k) a krútiacim momentom 178 Nm.

Motor

Atmosférická „jedna-osmička“ je živý motor, ktorý z ľahkosťou šplhá do otáčok. Dokonca má aj pekný, športovo zafarbený zvuk. Pri vyšších rýchlostiach mu však v spodnom poli otáčok trochu chýba ťah, teda krútiaci moment. Situácia sa dá riešiť podradením. Okolo 4000 ot./min. totiž motor chytá druhý dych. Vodičov „konzumentov“ však takýto charakter motora môže odradiť. Tiež ich zrejme nepoteší spotreba.

Výrobca udáva, že takýto Lancer v meste spotrebuje 10,5 litra benzínu na 100 km. Nám sa darilo jazdiť za tých 9 až 10 litrov. V tomto smere by sme vzhľadom na objem motora nevideli žiaden problém. Horšie to však bolo pri výjazde mimo mesto. Výrobca udáva spotrebu 6,4 litra benzínu na 100 km, no jazdili sme najmenej za 6,5 a aj to mierne pod rýchlostnými limitmi. Pri normálnej jazde mimo mesto si od vás Lancer vypýta približne o liter viac. Pri diaľničnej 130-tke však kvôli päťstupňovej prevodovke motor točí okolo 3500 ot./min. a spotreba sa pri diaľničnom tempe môže vyšplhať až na 9 litrov na 100 km.

Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 MIVEC
Mitsubishi Lancer pôsobí naozaj športovo.

Jazdné vlastnosti

Toto je oblasť, v ktorej Lancer skutočne exceluje. Volant je iba výškovo nastaviteľný, no priemerne vysokí vodiči si za ním veľmi rýchlo nájdu ideálnu polohu v sedadlách s dobrým bočným vedením. S úžasne presnou kulisou päťstupňovej manuálnej prevodovky je radosť pracovať. Podobne ako s volantom, ktorý má správnu veľkosť a dokonca vás aj informuje o tom, čo sa deje pod prednými kolesami. Riadenie je veľmi presné a nie je zbytočne preposilňované. Dokonca aj pedále nás príjemne prekvapili svojou precíznosťou, vďaka ktorej sa dal veľmi presne regulovať účinok každého z nich. Medziplyny sú v Lanceri hračkou a brzdy mali v každej situácii toľko sily, koľko sme potrebovali.

Je vidno, že podvozok Lancera je dimenzovaný na väčšie rýchlosti a výkony. Istotu, s akou sa Lancer vrhá do zákrut, mu môže závidieť mnoho áut v danej triede. Určite za to vďačí viacprvkovej zadnej náprave, ale istý podiel na tom mali aj široké 18-palcové disky kolies obuté do nízkoprofilových pneumatík.

Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 MIVEC
18-palcové disky kolies sú súčasťou výbavy Intense.

Resumé

Mitsubishi Lancer je auto pre športovo orientovaných vodičov. To musí byť každému jasné už len pri pohľade na toto auto. Svojmu výzoru našťastie Lancer nezostal nič dlžný. Ak si teda chcete za volantom užiť trochu zábavy, Mitsubishi Lancer je jedným z mála riešení v danej kategórii vozidiel. Lancer pritom dokáže všetko to, čo ostatná nudná konkurencia a ako bonus dostanete kúsok z imidžu ostrých verzií Ralliart a Evolution. A ak potrebujete väčší kufor, stále je tu verzia Sportsedan.

Základná cena modelu – Mitsubishi Lancer Sportback 1.5 MIVEC Inform: 15 930 €

Základná cena testovanej verzie – Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 MIVEC Intense: 23 067 €

Technické údaje:

Lancer tabulka
Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 MIVEC
Predné hmlovky sú súčasťou výbavy.
Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 MIVEC
Mitsubishi Lancer pôsobí naozaj športovo.
Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 MIVEC
Mitsubishi Lancer pôsobí naozaj športovo.
Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 MIVEC
Mitsubishi Lancer pôsobí naozaj športovo.

Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Mitsubishi Motors