Značka „BMW i“ má stále bližšie k realite

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
BMW i
Foto: BMW

BRATISLAVA 30. júla (WEBNOVINY) – O tom, že BMW chystá novú „ekologickú“ divíziu, sme vás informovali už dávnejšie. Teraz začínajú pripravované modely dostávať stále konkrétnejšiu podobu. Koncept Mega City sa postupne premenil na koncept i3 a z konceptu Vision EfficientDynamics zas bude BMW i8.

BMW i3

Tento malý päťdverový hatchback s dĺžkou 3 845 mm odvezie štyroch dospelých ľudí a 200 litrov batožiny. Poháňaný je elektromotorom uloženým pod podlahou batožinového priestoru. Elektromotor produkuje 125 kW (170 k) a 250 Nm. Roztáča zadné kolesá a BMW i3 rozbehne na stovku za necelých 8 sekúnd. Maximálna rýchlosť je 150 km/h.

Na jedno nabitie prejde BMW i3 130 až 160 km, v závislosti od štýlu jazdy. Nabíja sa z bežnej elektrickej siete a dobitie na 80% kapacity trvá iba hodinu. Komu by to nestačilo, za príplatok sa bude ponúkať aj malý spaľovací motor, ktorý však nebude auto poháňať, bude plniť iba funkciu generátora.

BMW i8
Foto: BMW

Foto: BMW

BMW i3
Foto: BMW

Foto: BMW

BMW i8
Foto: BMW

Foto: BMW

BMW i8
Foto: BMW

Foto: BMW

BMW i8

Tento koncept športového kupé nepoháňa žiaden osemvalec, dokonca ani šesťvalec. Je to plug-iny hybrid. Konrkétnejšie, elektromotor tu pracuje s 1,5-litrovým benzínový trojvalcom prepĺňaným turbodúchadlom. Motor produkuje 164 kW (220 k) a 300 Nm. Poháňa zadné kolesá. Predné kolesá poháňa elektromotor prevzatý z konceptu i3. Je však mierne upravený pre fungovanie v hybridnom pohonnom ústrojenstve a tak zrejme nedosahuje tie isté výkonové parametre.

Ten trojvalec pod kapotou vás zrejme veľmi nepresvedčil. Rozumiem, ani mňa. BMW však deklaruje, že toto 1 480 kg s hmotnosťou rozloženou v pomere 50:50 medzi prednú a zadnú nápravu zrýchli z nuly na stovku iba za 4,6 sekundy a v kombinovanom cykle pritom spotrebuje iba 3 litre benzínu na 100 km. Dokáže totiž prejsť až 35 km na výhradne elektrický pohon bez použitia spaľovacieho motora.

https://www.youtube.com/watch?v=mY5OqUAvHwQ

Konštrukcia LifeDrive

Pri vozidlách značky BMW i prichádza mníchovský výrobca s úplne odlišnou konštrukciou samotnej karosérie. Zatiaľ čo doteraz využívali autá samonosnú karosériu, ktorá sa kombinovala s podvozkovou plošinou, koncepty značky BMW i pozostávajú z dvoch stavebných prvkov. Prvý konštrukčný prvok „Life“ je v podstate kokpit vyrobený z mimoriadne ľahkých a pevných plastov zosilnených karbónovými vláknami. Druhý prvok „Drive“ je vyrobený z hliníka a zahŕňa zavesenie kolies, hnacie agregáty, akumulátory a deformačné zóny.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie BMW