F1 sa sťahuje na Hungaroring, favoritmi Red Bull a Mercedes

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Hungaroring
Foto: SITA/AP

BUDAPEŠŤ 26. júla (WEBNOVINY) – Cez víkend je na programe desiate kolo seriálu majstrovstiev sveta formuly 1, kráľovská motoristická trieda zavíta do Maďarska na Hungaroring neďaleko Budapešti.

Po podujatí bude nasledovať takmer mesačná prestávka, najbližšie podujatie sa uskutoční až 25. augusta na belgickom okruhu Spa-Francorchamps.

Medzi favoritov budú patriť určite Red Bull či Mercedes, ktorí v tomto ročníku najlepšie zvládajú kvalifikáciu. Tá je v Maďarsku kľúčová, pretože v pretekoch nie je možných toľko predbiehacích manévrov ako na ostatných tratiach.

Minulý rok triumfoval Lewis Hamilton, vtedy ešte vo farbách McLarenu. V súčasnosti je jazdcom Mercedesu a v sezóne 2013 stále čaká na víťazstvo. V minulosti tu vyhral celkovo trikrát (2007, 2009, 2012).

„Hungaroring som si vždy užíval. Je to trať, na ktorej mi praje šťastena a tri razy som vyhral. Páči sa mi poloha okruhu, pretože Budapešť je skvelé mesto. Bude to pre nás dôležitý víkend, v piatok potrebujeme dobrý začiatok. Od návratu z Nemecka som strávil vo fabrike nejaký čas a viem, že každý tvrdo pracuje na zlepšení nášho celkového výkonu. Bolo by skvelé odmeniť toto obrovské úsilie silným víkendom a s istotou sa budem snažiť, aby sa tak stalo,“ povedal Hamilton pre portál f1.com.

Novinkou na VC Maďarska bude návrat minuloročných pneumatík, ako aj pridanie ďalšej zóny DRS. Predviesť sa budú chcieť tiež vo Ferrari a Lotuse.

Práve anglická stajňa sa po dlhšom čase presadila na predchádzajúcej VC Nemecka na Nürburgringu, Kimi Räikkönen obsadil druhé miesto a až do konca pretekov bojoval o prvenstvo so Sebastianom Vettelom. Tretí bol Räikkönenov tímový kolega Romain Grosjean.

Video: Okruh Hungaroring

„V Maďarsku som skončil toľkokrát druhý, že viem, aké je dôležité prebojovať sa na čelo pretekov po prvej zákrute. Pomocou DRS alebo bez neho, tu nie je nikdy ľahké predstihnúť súpera. Okruh je jedným z najťažších, je to veľká výzva. Dúfam, že dosiahneme výsledok, aký chceme,“ uviedol pre f1.com Räikkönen.

Ferrari v Nemecku opäť doplatilo na nevýrazné kvalifikačné výkony počas celej sezóny, Fernando Alonso skončil štvrtý. Jeho odstup od Vettela v poradí jazdcov sa opäť o niečo zvýšil, trojnásobný nemecký majster sveta má pred ním 34-bodový náskok.

„Musíme sa pokúsiť finišovať pred Vettelom. Rozdiel začína byť trochu veľký, musíme ho zredukovať čím skôr. Hocijaký pilot, ktorý príde do Red Bullu, je veľmi rýchly. Mohli sme to vidieť na nováčikovských testoch v Silverstone,“ citovala stránka auto123.com Alonsove slová pre taliansku televíziu TG1.

Víťaz šiestich VC za ostatných osem rokov na tomto okruhu McLaren nie je v súčasnosti v takej forme, ktorá by mu umožňovala bojovať o prvenstvo. Očakáva sa veľmi horúce počasie, meteorológovia predpovedajú od piatka do nedele teploty v rozmedzí od 31 do 38 stupňov Celzia.

Taliansky dodávateľ pneumatík Pirellli priviezol na okruh bielu stredne tvrdú zmes P Zero White a žltú mäkkú zmes P Zero Yellow. Preteky sú na programe v nedeľu od 14.00 h.

História:

Prvá VC Maďarska sa išla už v roku 1936 na trati neďaleko budapeštianskeho parku Népliget. V novodobej histórii MS F1 sa opäť objavila v roku 1986 a odvtedy nechýbala v kalendári F1. Išlo o prvú VC, ktorú sa podarilo Berniemu Ecclestonovi zorganizovať v krajine komunistického bloku za „železnou oponou“.

Ecclestone sníval o mestskej trati podobnej Monte Carlu a chcel ju lokalizovať práve do najväčšieho budapeštianskeho parku Népliget, no maďarská vláda rozhodla o výstavbe nového autodrómu mimo hlavného mesta v blízkosti diaľnice.

Trať nebola medzi jazdcami obľúbená, keďže bola úzka, pomalá, s množstvom zákrut a prakticky vôbec neumožňovala predbiehanie. Preto ju v roku 1989 a 2003 mierne modifikovali. Zmluvu s Berniem Ecclestonom majú organizátori uzavretú až do roku 2016.

Veľká cena Maďarska:

Dejisko: okruh Hungaroring

Dĺžka jedného kola: 4,381 km

Dĺžka pretekov: 306,663 km (70 kôl)

Divácka kapacita: 200 000 divákov

Minuloročný víťaz: Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren

Najrýchlejšie kolo v pretekoch: 1:19,071 min – Michael Schumacher (Nem.) Ferrari v roku 2004

Najviac víťazstiev – jazdec: 4 – Michael Schumacher (1994, 1998, 2001, 2004)

Najviac víťazstiev – tím: 11 – McLaren

Prehľad posledných víťazov VC Maďarska:

2012 – Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren

2011 – Jenson Button (V. Brit.) McLaren

2010 – Mark Webber (Aus.) Red Bull

2009 – Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren

2008 – Heikki Kovalainen (Fín.) McLaren

2007 – Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren

2006 – Jenson Button (V. Brit.) Honda

2005 – Kimi Räikkönen (Fín.) McLaren

2004 – Michael Schumacher (Nem.) Ferrari

2003 – Fernando Alonso (Šp.) Renault

2002 – Rubens Barrichello (Braz.) Ferrari

2001 – Michael Schumacher (Nem.) Ferrari

2000 – Mikka Häkkinen (Fín.) McLaren

Poradie MS (po 9 z 19 pretekov):

1. Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull 157 bodov, 2. Fernando Alonso (Šp.) Ferrari 123, 3. Kimi Räikkönen (Fín.) Lotus 116, 4. Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren 99, 5. Mark Webber (Aus.) Red Bull 93, 6. Nico Rosberg (Nem.) Mercedes 84, 7. Felipe Massa (Braz.) Ferrari 57, 8. Romain Grosjean (Fr.) Lotus 41, 9. Paul di Resta (V. Brit.) Force India 36, 10. Jenson Button (V. Brit.) McLaren 33, 11. Adrian Sutil (Nem.) Force India 23, 12. Sergio Pérez (Mex.) McLaren 16, 13. Jean-Éric Vergne (Fr.) Toro Rosso 13, 14. Daniel Ricciardo (Aus.) Toro Rosso 11, 15. Nico Hülkenberg (Nem.) Sauber 7

Pohár konštruktérov:

1. Red Bull 250 bodov, 2. Mercedes 183, 3. Ferrari 180, 4. Lotus 157, 5. Force India 59, 6. McLaren 49, 7. Toro Rosso 24, 8. Sauber 7

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Adrian SutilDaniel RicciardoFelipe MassaFernando AlonsoHeikki KovalainenJenson ButtonKimi RäikkönenLewis HamiltonMark WebberMichael SchumacherNico HülkenbergNico RosbergPaul di RestaRomain GrosjeanRubens BarrichelloSebastian VettelSergio Pérez