Mitsubishi začalo predávať nový Outlander

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Mitsubishi Outlander
Foto: Mitsubishi

BRATISLAVA 12. októbra (WEBNOVINY) – Nové Mitsubishi Outlander malo svetovú výstavnú premiéru na jarnom ženevskom autosalóne. Písali sme o ňom v tomto článku. V týchto dňoch sa však začína predávať aj na našom trhu. V čom je iné ako predchodca?

Okrem nového dizajnu má tretia generácia Outlanderu na palube množstvo nových bezpečnostných prvkov. Nechýba systém varovania pred neželaným opustením jazdného pruhu, adaptívny tempomat a dokonca ani systém zabraňujúci čelnej zrážke, resp. znižujúci jej následky.

Nižší výkon za cenu nižších emisií

Čo je však veľmi zaujímavé – výkon 2,2-litrového turbodiesela v porovnaní s predošlou generáciou klesol na 110 kW (150 k), teda o 20 kW (27 k). Prečo? No veď v dnešnej dobe je to úplne jasné. Predsa ekológia. Konštruktéri automobilky Mitsubishi sa v prípade nového Outlanderu hnali predovšetkým za nízkou spotrebou a emisiami CO2.

Mitsubishi Outlander
Foto: Mitsubishi

Podarilo sa. Kombinovaná spotreba klesla z 6,2 l/100 km na 5,3 l/100 km a množstvo emisií spadlo zo 165 g/km na menej ako 130 g/km. Aby bolo možné dokázať takéto výsledky, auto muselo podstúpiť drastickú odtučňovaciu kúru. Vďaka rozsiahlejšiemu použitiu vysokopevnostných ocelí schudol Outlander až 155 kg.

Ani to však nestačilo, a tak konštruktéri museli znížiť výkon motora. Napriek tomu ale dynamika auta neutrpela. Zníženie hmotnosti presne vykompenzovalo zníženie výkonu, a tak je dynamika nového aj starého auta podobná. Doterajší Outlander s 2,2-litrovým turbodieselom pod kapotou sa na stovku rozbehol za 9,8 sekundy. Ten nový je o jednu desatinu sekundy rýchlejší.

Nový sofistikovaný pohon 4×4

Mitsubishi Outlander tretej generácie je vybavené novým pohonom všetkých štyroch kolies „Multi Select“. Vďaka nemu dochádza k zlepšeniu stability, trakcie, ale aj spotreby paliva. Ide o kombináciu elektronického ovládania medzinápravovej spojky a vysoko vyspelého spôsobu jej riadenia.

Mitsubishi Outlander
Foto: Mitsubishi

Zatiaľ čo pohon 4×4 predošlého Outlanderu sa prispôsoboval iba otáčkam kolies, polohe plynového pedálu a otáčkam motora, nový model meria aj okamžitý krútiaci moment motora, prevodový pomer, uhol natočenia volantu, pozdĺžne zrýchlenie, bočné zrýchlenie, ale aj stáčanie vozidla okolo zvislej osi. Na základe všetkých týchto údajov potom vyberie ten najvhodnejší režim pohonu pre dané podmienky.

Vodič si môže voliť medzi tromi základnými režimami pohonu všetkých štyroch kolies (4WD ECO, 4WD AUTO a 4WD LOCK). Novinkou je práve režim 4WD ECO, v ktorom sú poháňané väčšinou iba predné kolesá, no pokiaľ je to nutné (klzká vozovka atď.), systém prenesie hnaciu silu aj na zadné kolesá, čím sa zvýši miera aktívnej bezpečnosti a zníži sa spotreba paliva a úroveň emisií CO2 (oproti nepretržite zapnutému režimu 4WD AUTO).

Ceny

Nové Mitsubishi Outlander začína na cene 23 900 €. Ide však o model so základným stupňom výbavy, benzínovým motorom a pohonom iba predných kolies. Ak si kupujete Outlander, tak asi kvôli pohonu 4×4 a to už potrebujete o 6000 € viac, čiže 29 900 €. Ak by ste chceli druhý stupeň výbavy Intense + (sedemmiestna verzia je viazaná minimálne s druhým stupňom výbavy), potrebujete 33 900 €. Za automatickú prevodovku sa pripláca 2000 €, čiže nový Outlander s naftovým motorom, pohonom 4×4, lepšou výbavou a automatom vás vyjde na 35 900 €.

Mitsubishi Outlander
Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander
Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander
Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander
Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander
Foto: Mitsubishi

Čo to pre Outlander znamená? Že napríklad nový Hyundai Santa Fe mu bude riadne šliapať na päty.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie Mitsubishi Motors