Registrácia  |   Prihlásenie Podnikám.sk SIIT.sk DámskaJazda.sk Byvaniejehra.sk Cestujsi.sk

WebNoviny

Meniny má: Arnold

Počasie na dnes:

Zdielať na:

Peugeot 208 1.2 VTi vs. Hyundai i20 1.2i - štyria proti trom

Autor: Ondrej Rabatin, 21. decembra 2012 17:08, aktualizované: 21. decembra 2012 17:08
Diskusia (2)
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 21. decembra (WEBNOVINY) - Tentokrát porovnávame dve „ľudové“ autá, ktoré sa na prvý pohľad zdajú byť neporovnateľné. Obidve však majú pod kapotou 1,2-litrový benzínový motor, akurát že Peugeotu stačia tri valce a Hyundai je klasický štvorvalec.

Možno si myslíte, že vhodnejším titulkom tohto článku by mohlo byť aj: „O koľko je Peugeot 208 lepší ako Hyundai i20?“. Hneď na úvod však poviem, že víťazstvo nebolo vôbec také jednoznačné. Modernizovaný Hyundai i20 má tiež svoje kvality. Dokonca si ani nie som istý, či vôbec vyhral Peugeot. Poďme si vysvetliť prečo.

Foto: Ondrej Rabatin

Interiér

Zatiaľ čo interiér Peugeotu je naozaj netradičný, úplne originálny, štýlový a po vizuálnej stránke veľmi zaujímavý, vo vnútri Hyundaia je to totálna nuda. Plasty, občas nejaká ta imitácia kovu, no v podstate nič len plasty a nudné tvary. Musím sa však zastať Kórejca. Dostali sme ho v strednej úrovni výbavy Comfort, pričom Peugeot mal najvyššiu výbavu Allure azda so všetkými možnými prvkami príplatkovej výbavy. Už zvonku to vyzeralo na vopred vyhratý boj v prospech Peugeotu a inak tomu nebolo ani po nasadnutí za volant.

Zatiaľ je to však stále iba o dizajne. Po praktickej stránke sú si tieto autá veľmi blízke. Vo vnútri je zhruba rovnaké množstvo priestoru. Aké? No...tak akurát. Priemerne vysokí ľudia sa nebudú tlačiť ani vzadu. Priestor, ktorý je na zadných sedadlách k dispozícii, je úplne adekvátny k danej triede áut.

Foto: Ondrej Rabatin

Podobne veľké sú aj ich batožinové priestory. Do Peugeotu naložíte 285 litrov batožiny, do Hyundaia sa zmestí ešte o 10 litrov viac.

Motor

Keď by sme mali hodnotiť iba dizajn, či už interiéru alebo exteriéru, bolo by to 1:0 pre Peugeot. V oblasti vnútorného priestoru je to tak 1:1. Najväčší rozdiel je ale v pohonnej jednotke. Motory obidvoch áut majú objem 1,2 litra, no motor v Peugeote má iba tri valce. Disponuje výkonom 60 kW (82 k), zatiaľ čo štvorvalec v Hyundaii produkuje z rovnakého objemu 63 kW (85 k).

Foto: Ondrej Rabatin

Nie len objem a výkon obidvoch motorom, ale aj ich spotreba paliva je veľmi podobná. S Peugeotom sa dá v meste jazdiť za šesť litrov. Hyundai je v meste skromnejší a stačí mu ešte o pol litra benzínu menej. Mimo mesta sa však karta obracia. Tam je úspornejší Peugeot.

Aj keď trojvalec v Peugeote točí pri rýchlosti 130 km/h takmer 4000 ot./min., spotreba paliva sa na diaľnici pohybuje okolo 6,5 l/100 km. Palubný počítač v Hyundaii nám za rovnakých podmienok ukázal 7,2 l/100 km. Otáčky motora pri najvyššom povolenom diaľničnom tempe boli o čosi nižšie – 3750 ot./min.

Foto: Ondrej Rabatin

Aj na okreskách bol úspornejší Peugeot. Dokázal nám, že sa s ním dá jazdiť aj za 4,5 litra naturalu na každých 100 kilometrov, keď sa chce. Na displeji palubného počítača i20-tky svietilo po ukončení testu v mimomestskej prevádzke číslo 5,3.

Jazda

Motory sme porovnali na základe výkonu a spotreby. Ako sa však správajú pri jazde? Pocitovo je motor v Peugeote silnejší. Zrejme preto, že maximum krútiaceho momentu (118 Nm) vrcholí už pri 2750 ot./min. Ako výkon tak aj krútiaci moment štvorvalca v Hyundaii je o čosi vyšší, no na maximálny krútiaci moment 120 Nm treba v Hyundaii čakať až do 4000 ot./min.

Napriek tomu sú reakcie motora na stlačenie plynového pedálu v Hyundaii oveľa rýchlejšie. Povedal by som, že sú možno až príliš prehnané. S plynom preto treba narábať veľmi opatrne, ak nechcete, aby vám zakaždým vyleteli otáčky „do nebies“ úplne zbytočne. Trojvalec v Peugeote je presný opak. Reakcie na plyn sú takmer žiadne. Po presadnutí z Hyundaia stlačíte plyn a nič sa nedeje. Plynový pedál Peugeotu si skrátka vyžaduje drsnejšie zaobchádzanie.

Pre úplnosť dodám, že hovorím o reakciách nezaťaženého motora – rozjazdy, medziplyny. Pod zaťažením reaguje na plyn Peugeot o čosi lepšie.

Foto: Ondrej Rabatin

Posed za volantom Peugeotu je novinkou v motoristickom svete. Ako som už uviedol v minulom teste Peugeotu 208, je to zaujímavé riešenie a dokonca je aj prekvapivo funkčné. Tým samozrejme nechcem povedať, že umiestniť prístrojový panel nad volant je lepšie, ako sa pozerať na prístroje cez otvor vo volante, ako je to vo všetkých ostatných autách. Iba hovorím, že sa s tým dá bez problémov žiť, čo som nečakal.

V Hyundaii sa sedí dosť vysoko a tak je v konečnom dôsledku poloha za volantom lepšia v Peugeote. Z Hyundaia som mal ale pocit, že je to o čosi komfortnejšie auto. Jeho podvozok je mäkší, tichší a pokojnejší. Peugeot 208 na nerovnostiach občas nervózne poskakuje.

Keď už sme pri tom komforte, musím podotknúť, že štvorvalec v Hyundaii je výrazne tichší ako trojvalec v Peugeote. Aj jeho chod je neporovnateľne kultivovanejší. Konštruktéri Peugeotu sa však veľmi dobre pohrali s odhlučnením, a tak to vo vnútri nie je veľmi cítiť. Stačí však, že sa postavíte vonku pred auto a hneď viete, že Peugeotu chýba jeden valec. Motor má svoj typický zvuk a štvorvalec v Hyundaii ľahko prekričí.

Foto: Ondrej Rabatin

Resumé

Takže aby som to zhrnul – Peugeot vyzerá lepšie. Už keď nie lepšie, tak minimálne hodnotnejšie. Obidve autá sú rovnako priestranné. Trojvalec v Peugeote ťahá lepšie. Naozaj. So silnejším neprepĺňaným trojvalcom som sa ešte nestretol, no je o čosi hlučnejší ako štvorvalec v Hyundaii. So spotrebou je to také všelijaké – Hyundai je v meste skromnejší, Peugeot je zas úspornejší mimo mesta. Hyundai má lepší podvozok no posed za volantom v Peugeote sa mi zdá byť o čosi lepší.

Ako som spomínal na úvod, vybrať si v tomto prípade naozaj nie je jednoduché. Obzvlášť, keď zohľadníme cenu. Asi by som si vybral Peugeot, aj keď je drahší, pretože ten trojvalec je fakt dobrý a „dvestoosmička“ vyzerá podľa mňa viac k svetu. Za cenu Peugeotu s trojvalcovým motorom a dobrou výbavou však môžete mať Hyundai i20 s najvyššou výbavou a motorom 1.4i, ktorý má výkon 74 kW (100 k) a spolupracuje so šesťstupňovou prevodovkou.

Základná cena modelu – Peugeot 208 5 dv. 1.0 VTi Access: 9 990 €
Základná cena testovanej verzie – Peugeot 208 5 dv. 1.2 VTi Allure: -
Registračná daň na testované auto: -



Základná cena modelu – Hyundai i20 5 dv. 1.2i Classic: 8 990 €
Základná cena testovanej verzie – Hyundai i20 5 dv. 1.2i Comfort: 9 990 €
Registračná daň na testované auto: -


Technické údaje:
Peugeot 208 1.2 VTiHyundai i20 1.2i
Motor
Typ motora:zážihový, radovýzážihový, radový
Valce / ventily:3 / 124 / 16
Zdvihový objem (cm3):11991248
Najvyšší výkon (kW / ot./min.):60 / 600063 / 6000
Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):118 / 2750120,7 / 4000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť (km/h):175168
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):12,212,7
Spotreba - mesto/mimo/kombi (l/100 km):5,5 / 3,9 / 4,56,1 / 4,2 / 4,9
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor (l):285/1076295
Objem nádrže (l):5045
Prevádzková hmotnosť:11681045-1159
Rozmer pneumatík:195/55 R16 175/75 R14
Dĺžka (mm):39623995
Šírka (mm):18291710
Výška (mm):14601490
Rázvor (mm):25382528


Diskusia
Pig Tail (Nereg.)
24. decembra 2012 14:56
super autá (Nereg.)
26. decembra 2012 21:27
Pridajte sa k nám na Facebooku

Anketa
Mal by na čele SDKÚ-DS nahradiť Pavla Freša niekto iný?
Určite áno, Frešo nie je vhodný typ na vedenie
Asi áno, veď pod jeho vedením sa SDKÚ ani nedostane do parlamentu
Ťažko povedať, nie je ľahké sa proti Smeru presadiť
Myslím, že nie, neviem o nikom, kto by ho mohol plnohodnotne nahradiť
Určite nie, SDKÚ by už nepomohla ani Angela Merkelová
Ďalšie ankety
Počasie
18 °C 14 °C
Západné Slovensko
16 °C 12 °C
Stredné Slovensko
17 °C 12 °C
Východné Slovensko
1 € = 27.500 CZK
Vývoj kurzu
1 € = 1.2583 USD
Vývoj kurzu
1 € = 0.7773 GBP
Vývoj kurzu