Peugeot 3008 ako hybrid

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Peugeot 3008 HYbrid4
Foto: Peugeot

BRATISLAVA 25. augusta (WEBNOVINY) – Vďaka modelu 3008 HYbdrid4 sa Peugeot môže pochváliť titulom automobilky, ktorej sa ako prvej na svete podarilo vyrobiť a doviezť do sériovej výroby auto s hybridným pohonom, kde elektromotor nespolupracuje s benzínovým, ale s dieselovým motorom. Automobilka totiž tvrdí, že takáto kombinácia je až o 30 % úspornejšia, ako spojenie zážihového motora s elektromotorom.

Pod prednou kapotou má Peugeot 3008 HYbrid4 uložený známy vznetový dvojliter HDi s výkonom 120 kW (163 k) a krútiacim momentom 300 Nm. Motor poháňa predné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej robotizovanej prevodovky. Zadné kolesá roztáča elektromotor s výkonom 27 kW (37 k) a krútiacim momentom 100 Nm. Krátkodobo je však synchrónny elektromotor schopný vyvinúť krútiaci moment až 200 Nm.

Kombinovaný výkon hybridnej pohonnej sústavy je teda 147 kW (200 k) a až 500 Nm krútiaceho momentu. Peugeot 3008 HYbrid4 je vybavený systémom start/stop. Spúšťanie motora má na starosti štartér s výkonom 8 kW, ktorý zároveň funguje ako generátor, ak je potrebné dobíjať batérie, ktoré zásobujú energiou elektromotor. NiMH batérie sa dajú dobíjať aj prostredníctvom rekuperácie energie pri brzdení. Výsledkom je spotreba 3,8 litra nafty na 100 km v kombinovanej prevádzke a 99 gramov CO2 na kilometer jazdy.

Peugeot 3008 HYbrid4
Foto: Peugeot
Peugeot 3008 HYbrid4
Foto: Peugeot
Peugeot 3008 HYbrid4
Foto: Peugeot
Peugeot 3008 HYbrid4
Foto: Peugeot

Hybridné pohonné ústrojenstvo funguje v štyroch režimoch: Auto, Sport, 4WD a ZEV. V režime Auto je prioritou optimalizácia spotreby paliva a elektronika si sama reguluje prepínanie medzi spaľovacím motorom a elektromotorom. V režime Sport je možné manuálne radiť pádlami pod volantom. Elektromotor pomáha spaľovaciemu motoru pri akcelerácii. Režim 4WD je určený do ľahšieho terénu. Pracujú počas neho oba agregáty súčasne. V režime ZEV (Zero Emissions Vehicle) neprodukuje auto žiadne emisie, pretože je poháňané výlučne elektromotorom. Spaľovací motor sa však pripája, ak vodič potrebuje razantnejšie akcelerovať. Informácie o momentálnom toku energie medzi agregátmi a nápravami sú zobrazované na 7-palcovom displeji na stredovej konzole.

Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie PSA Peugeot Citroën