Prvá jazda: Subaru Trezia

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Subaru Trezia
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 11. apríla (WEBNOVINY) – Kto má autá rád, predpokladám, že registruje koncept Toyoty s označením FT-86. Už sa niekoľko rokov objavuje na svetových autosalónoch no namiesto sériovej verzie sme sa zatiaľ dočkali iba druhej fázy konceptu. Ak poznáte Toyotu FT-86, isto viete aj o tom, že Subaru chystá sesterský model, ktorý bude s Toyotou FT-86 zdieľať podvozkovú platformu a niektoré komponenty. Spolupráca týchto dvoch japonských automobiliek sa však neobmedzila iba na tento model. Automobilky spolupracujú aj na úplne opačnej strane modelového portfólia. Nové Subaru má totiž dosť veľa spoločného s Toyotou Verso S, ktorá bola predstavená v septembri na autosalóne v Paríži.

Zatiaľ čo pri pohľade zvonku vidíte na hlavných rysoch Trezie, že je to Subaru, keď si sadnete do vnútra, myslíte si, že sedíte v Toyote. Rovnako je na tom Subaru aj s technikou pod kapotou.

Subaru Trezia
Foto: Ondrej Rabatin

Motory Toyota

Na výber máte dve pohonné jednotky od Toyoty. Benzínový štvorvalec s objemom 1,3-litra, ktorý produkuje veľmi slušných 73 kW (99 k) a disponuje krútiacim momentom s hodnotou 125 Nm. V kombinovanom cykle spotrebuje 5,5 litra benzínu na 100 km. Motor je kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Druhou alternatívou je vznetový agregát s objemom 1,4 litra. Štvorvalcový turbodiesel disponuje výkonom 66 kW (90 k) a môže sa pochváliť krútiacim momentom s hodnotou 205 Nm. Aj tento motor je spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a v kombinovanom cykle so od vás vypýta iba 4,3 litra nafty na 100 km. K dispozícii je aj šesťstupňová automatizovaná prevodovka.

Subaru Trezia
Foto: Ondrej Rabatin

Jazda

Na pár minút som sa mal možnosť posadiť za volant Trezie a prejsť s ňou pár kilometrov. Musím povedať, že toto autíčko na mňa urobilo veľmi dobrý dojem. Má príjemné riadenie a kulisa šesťstupňovej manuálnej prevodovky je veľmi presná. Svojou dynamikou ma prekvapil aj 1,3-litrový benzínový motor. Na svoj objem má celkom slušný ťah. Nemusíte sa teda báť, že by tomuto malému autu nestačil.

Hovorím o malom aute, pretože Trezia na dĺžku nemeria ani štyri metre. Vo vnútri ale miesto nechýba. Celkom slušný je aj objem batožinového priestoru tohto minivanu. V základnom stave ponúka na segment B pôsobivých 429 litrov. Dno je posuvné a tak je možné ho dvihnúť do takej polohy, aby vytváralo so zadnými sedadlami po sklopení vytváralo jednu rovinu.

Subaru Trezia
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Subaru Trezia
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Subaru Trezia
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Subaru Trezia
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Resumé

Ako som už spomínal, s Treziu som jazdil iba krátko, no prvý dojem je naozaj dobrý. Auto má príjemný a hlavne priestranný interiér. Motor je tak isto výborný. Keďže sa Subaru Trezia začne predávať až od júna, zatiaľ nepoznáme jednotlivé stupne výbav a ani ich ceny. Poznáme ale tú najnižšiu cenu, na ktorej bude Subaru Trezia štartovať – 13 990 €. Auto si môžete naživo prísť pozrieť do Incheby v rámci bratislavského autosalónu.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Subaru