ŠKODA Rapid Spaceback: nový svieži vietor medzi hatchbackmi

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Bez názvu
ŠKODA Rapid Spaceback Foto: ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o.

BRATISLAVA 15. júla (WBN/PR) – ŠKODA AUTO rozširuje svoju paletu v silnom segmente kompaktných automobilov. Medzi modely ŠKODA Fabia a ŠKODA Octavia zamieri vôbec prvý hatchback nižšej strednej triedy z Mladej Boleslavi – ŠKODA Rapid Spaceback. Dynamickým a sviežim dizajnom cieli novinka predovšetkým na mladšie skupiny zákazníkov. Zachováva si však klasické hodnoty vozidiel ŠKODA: rad „Simply Clever“ prvkov, vysokú úroveň bezpečnosti, zaujímavé možnosti individualizácie, nízku spotrebu a výhodný pomer ceny a ponúkanej hodnoty. Nechýba ani tradične vynikajúca ponuka priestoru pre cestujúcich a ich batožinu. Práve priestorovou ponukou sa nová ŠKODA radí medzi špičku hatchbackov v najsilnejšom slovenskom, ale aj európskom automobilovom segmente. Premiéru Rapid Spaceback oslávi v septembri na medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Na európskych trhoch sa novinka začne predávať od októbra 2013.

Rapid Spaceback je pre našu značku zásadným míľnikom. Otvára nám dvere do strategicky dôležitého segmentu kompaktných hatchbackov,“ hovorí predseda predstavenstva ŠKODA AUTO Prof. Dr h.c. Winfried Vahland. „Súčasne je Rapid Spaceback obohatením tejto triedy, pretože medzi hatchbacky prináša klasické vlastnosti vozidiel značky ŠKODA- priestrannosť, praktickosť a premyslenosť. S novým dizajnom našej značky k tomu Rapid Spaceback pridáva tiež svieži a dynamický vzhľad. Je to skrátka ideálny automobil pre mladých ľudí a rodiny. Kompaktný, s dynamickým strihom a pritom praktický.

Dynamický, svieži a kompaktný

ŠKODA Rapid Spaceback osloví výrazným dizajnom s čistými líniami a osobitou eleganciou. Na prvý pohľad zaujme bočným profilom s veľkým presklením medzi stĺpikmi C a D. Vozidlo sa tak opticky aj funkčne odlišuje od svojich konkurentov. Silueta modelu Rapid Spaceback je definovaná jasnými líniami, dlhým rázvorom (2 602 mm) a ostrou, vysoko položenou líniou Tornado.

Športový nádych dostala aj zadná časť vozidla. Čisté prehľadné línie pôsobia vyváženým dojmom. Štandardom je čierny difúzor, zdôrazňujúci horizontálnu orientáciu zadnej časti. Nechýba ani typický prvok značky ŠKODA, široké združené svetlá s grafikou písmena „C“.

Dizajn prednej časti modelu ŠKODA Rapid Spaceback sa až po stĺpik B zhoduje s dizajnom modelu Rapid. Výrazná mriežka chladiča je tvorená 19 zvislými lamelami s chrómovaným orámovaním. Nové logo umiestnili dizajnéri na prominentný výbežok kapoty. Pomyselný štvorlístok dopĺňajú predné svetlomety a hmlovky. Záujemcovia o individualizáciu nového hatchbacku značky ŠKODA sa majú na čo tešiť. Pre Rapid Spaceback je v rámci voliteľnej výbavy k dispozícii hneď niekoľko výrazných dizajnových, ale pritom vysoko funkčných prvkov. Jedným z nich je jednodielna pevná panoramatická strecha. Jej tónované sklo pokrýva celú strechu a umožňuje cestujúcim nerušený výhľad na oblohu. Panoramatická strecha plynule prechádza do predĺženého okna zadných dverí, kde tónované sklo končí približne o desať centimetrov nižšie ako u bežného modelu. Oba prvky vytvárajú dojem exkluzívnej jednoliatej sklenenej plochy. Začína pri hornej hrane čelného skla, pokračuje cez strechu až k priestoru pre registračnú značku. Dynamický dojem zvyšuje čierny strešný spojler.

Bez názvu
Foto: ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o.

Priestranný a atraktívny interiér

Interiér nového vozidla Rapid Spaceback zaujme športovým trojramenným volantom, novými dekoračnými lištami a vzormi poťahov sedadiel. Ako je pre vozidlá značky ŠKODA typické, aj interiér novinky ponúka dostatok priestoru. Aj keď je na dĺžku novinka o zhruba 18 centimetrov kratšia ako Rapid, ponukou priestoru pre cestujúcich sú obidva modely rovnaké. Rapid Spaceback ponúka medzi hatchbackmi nižšej strednej triedy najviac miesta pred kolenami (64 mm) a nad zadným sedadlom (980 mm). Batožinový priestor patrí s objemom 415 litrov, resp. 1 380 litrov po sklopení zadných operadiel, k najväčším vo svojom segmente.

ŠKODA Rapid Spaceback nie je len o veľkorysej ponuke priestoru, ale aj o jeho šikovnom využití. Medzi „Simply Clever“ riešenie patrí na želanie dodávaná medzipodlaha v batožinovom priestore. Jej konštrukcia umožňuje jednoduché využitie maximálneho objemu batožinového priestoru. Nemusí sa vyberať z vozidla, stačí ju len presunúť do spodnej pozície. Zoznam šikovných riešení obsahuje veľa prvkov, známych už z modelu Rapid. Za všetky možno spomenúť škrabku na ľad vo veku palivovej nádrže, držiak reflexnej vesty pod sedadlom vodiča, obojstranný koberec v batožinovom priestore a nádobu na odpadky v bočných dverách. Nechýba držiak parkovacích lístkov, držiak multimediálnych zariadení, priestor na odloženie nápojov vpredu a vzadu alebo kryt batožinového priestoru, ktorý možno zasunúť za zadné operadlá.

Bez názvu
Foto: ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o.

Bezpečnosť bez kompromisov

Nová ŠKODA Rapid Spaceback ponúka vysoký štandard bezpečnosti, ktorý je u vozidiel značky ŠKODA samozrejmosťou. V prípade kolízie sa posádka môže spoľahnúť na rozsiahly paket bezpečnostnej výbavy, ktorý zahŕňa napríklad čelné, bočné a hlavové airbagy a ESC. Aktívnu bezpečnosť zvyšujú voliteľne dodávané xenónové svetlomety, kontrola tlaku v pneumatikách, predné hmlovky s Corner funkciou, alebo asistent rozjazdu do kopca.

Štyri benzínové motory, dva dieselové

Nová ŠKODA Rapid Spaceback bude v Európe k dispozícii so štyrmi benzínovými a dvoma dieselovými motormi. Ich výkonová paleta pokrýva pásmo od 55 do 90 kW. Spolu s modelom Spaceback sa do ponuky radu Rapid dostáva nový motor 1,6 TDI/66 kW. Vo verzii Green Line dosahuje Rapid Spaceback s týmto motorom spotrebu 3,8 l/100 km, čo predstavuje hodnotu emisií CO2 iba 99 g/km.

Najväčšia modelová ofenzíva v histórii

ŠKODA Rapid Spaceback je najmladšou novinkou v rámci najväčšej modelovej ofenzívy značky ŠKODA v jej takmer 118-ročnej histórii. V najbližších rokoch automobilka obnoví svoju celú modelovú paletu a rozšíri ju aj do ďalších segmentov. V priemere každých šesť mesiacov uvedie značka ŠKODA na trh jeden nový alebo prepracovaný model. Modelová ofenzíva je jadrom rastovej stratégie ŠKODA. Do roku 2018 majú predaje značky ŠKODA vzrásť minimálne na 1,5 milióna vozidiel ročne.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Škoda Auto