Test: Renault Mégane 1.2 TCe vs. Volkswagen Golf 1.2 TSI

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Renault Mégane 1.2 TCe vs. Volkswagen Golf 1.2 TSI
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 4. júla (WEBNOVINY) – Od apríla sa na Slovensku predáva faceliftovaný Renault Mégane. V čom konkrétne modernizácia spočívala, si môžete prečítať v tomto článku. Mégane dostal novú prednú časť, LED diódy na denné svietenie, no k väčším zmenám došlo hlavne pod kapotou. Obzvlášť motoru 1.2 TCe bola venovaná špeciálna pozornosť. Po tom, čo s ním konštruktéri Renaultu skončili, sa z neho stal najvýkonnejší motor daného objemu.

Turbodúchadlom prepĺňané „jedna-dvojky“ však robí iba Renault a koncern Volkswagen. O to zaujímavejšie preto znie titul „najvýkonnejší motor s objemom 1,2 litra“ a porovnávací test s Golfom, s jedným z etalónov nižšej strednej triedy, sa priam sám ponúkal. Zohnali sme preto Golf so silnejšou verziou motora 1.2 TSI, ktorá je vyladená na 77 kW (105 k) a postavili sme ho do priameho súboja s týmto vynoveným francúzskym elegánom.

Interiér

Vo vnútri modernizovaného Renaultu Mégane sú k dispozícii nové poťahy sedadiel a dekoračné materiály. Znie to síce tak nepodstatne, no na nami testovanom aute je vidieť, že to funguje. Navyše pri facelifte pribudol aj nový stupeň výbavy – Bose. Výbava s audiosystémom prémiovej značky, ktorú mal aj náš testovaný Mégane, sa zaradila na samotný vrchol ponuky.

Renault Mégane 1.2 TCe
Foto: Ondrej Rabatin

Nie len pri pohľade zvonku, ale aj vo vnútri pôsobí podľa môjho názoru Mégan modernejšie, nápaditejšie, možno aj trochu luxusnejšie, skrátka celkovo vytvára aspoň podľa mňa Mégane lepší a krajší dojem. Aj to je veľmi silný argument, no musím sa zastať aj Golfu. Aj keď jeho interiér nie je taký zaujímavý, sú v ňom použité kvalitnejšie plasty. Napríklad zatváranie dverí neprevádza vŕzganie pri potiahnutí za madlo, ako v Mégane.

V horúcich letných dňoch oceníte aj výkonnejšiu klimatizáciu Golfu. Tá v Mégane má síce silný účinok na začiatku, no akonáhle sa priblíži nastavenej teplote, poľaví a chladí už len tak na „zotrvačnosť“. V praxi to znamená, že keď si človek nastaví teplotu na 22 stupňov, zo začiatku ide klíma naplno, vychladí interiér, no ako keby sa už nestarala, čo bude potom a zase je v aute teplo. V Golfe si stačí dať klímu na 26 stupňov a cestovanie je príjemné aj v týchto horúčavách.

Do Méganu s výbavou Bose som si nosil všetky CD-čka s obľúbenou hudbou. Hrá to naozaj skvelo. No keď som si presadol do Golfu, v ktorom bolo takmer obyčajné rádio RCD 510 s ôsmimi reproduktormi, neutrpel som nejakú ujmu z poklesu kvality prehrávanej hudby. Tiež to hralo celkom slušne, aj keď Bose je Bose.

Volkswagen Golf 1.2 TSI
Foto: Ondrej Rabatin

Každopádne, v Mégane získate za svoje peniaze oveľa viac výbavy. Testovaný Mégane 1.2 TCe stál s najvyššou výbavou Bose 15 590 €. V cene je okrem skvelej aparatúry aj navigácia, bezkľúčový vstup a štartovanie, či 17-palcové disky kolies. Vo Volkswagene by ste za tieto peniaze nemali na najvyššiu výbavu Highline. Za strednú úroveň výbavy Comfortline, ktorú mal aj testovaný Golf, si totiž účtujú 16 830 €. Nedostanete pritom ani ovládanie rádia na volante, no oproti Renaultu dostanete okrem zadných parkovacích senzorov aj tie predné. Keby ste však chceli navigáciu, pripravte si 1631 € a za najlacnejšie 17-palcové disky kolies vám naúčtujú 693 eur. Cena auta tak prekročí sumu 19 000 €.

Motor

Konečne sa dostávame k tomu najpodstatnejšiemu. Ako už bolo spomenuté, Renault od základu prekopal svoj motor 1.2 TCe a vybavil ho priamym vstrekovaním benzínu do valcov, olejovým čerpadlom s variabilným prietokom, vačkami potiahnutými diamantovým uhlíkom a ultraľahkým vačkovým hriadeľom. Nový je aj samotný blok motora, ktorý je teraz hliníkový, takže je o 10 kg ľahší, ako ten predošlý. To všetko v záujme čo najnižšej spotreby a vysokého výkonu. Vďaka rekuperácii energie pri brzdení a systému Stop&Start by mala byť kombinovaná spotreba Renaultu Mégane s motorom 1.2 TCe iba 5,3 litra benzínu na 100 km.

Renault Mégane 1.2 TCe
Foto: Ondrej Rabatin

V meste Renault udáva spotrebu 6,4 l/100 km. My sme jazdili za rovných osem litrov. Mimo mesta, kedy by mal palubný počítač ukazovať 4,6 l/100 km, sa v reáli spotreba pohybovala okolo 5,5 litra benzínu na 100 km. Pri jazde po diaľnici rýchlosťou 130 km/h točí motor so zaradeným šiestym rýchlostným stupňom 2700 ot./min. V tomto režime ubúda z nádrže každých 100 km 7,8 litra naturalu.

Volkswagen udáva, že ich Golf spotrebuje v meste 7,1 litra benzínu na 100 km, čo je síce viac, ako udáva Renault, no na rozdiel od Renaultu, Volkswagen dokáže splniť to, čo sľubuje. V meste sme aj my jazdili za spomínaných sedem litrov, čo je o celý liter nižšia spotreba, ako v Mégane. Bez otravného systému Stop&Start podotýkam. Mimo mesta sú na tom obe autá asi rovnako. Aj Golf nám totiž na tej istej trase spotreboval 5,5 l/100 km. Na diaľnici sa pri rýchlosti 130 km/h ručička otáčkomera zastavila na tej istej hodnote, ako v prípade Renaultu Mégane – 2700 ot./min. Šiesty prevodový stupeň je teda v obidvoch autách rovnako dlhý, no Golf bol opäť úspornejší. Na 100 km mu stačilo rovných sedem litrov benzínu.

Volkswagen Golf 1.2 TSI
Foto: Ondrej Rabatin

Jazda

Ťažko objektívne porovnávať samotné jazdné vlastnosti v hraničných rýchlostiach, keďže Mégane mal obuté širšie pneumatiky s nižším profilom na 17-palcových diskoch a Golf mal užšie pätnástky s oveľa vyšším profilom. Golf teda o čosi lepšie filtroval nerovnosti a Mégane pôsobil stabilnejšie. Lepšie by bolo ale hodnotiť podvozky áut s rovnakým obutím, pretože takto sú dojmy z jazdy až priveľmi skreslené.

Skôr by som sa povenoval samotnému motoru. Francúzska „jedna-dvojka“ je lepšie odhlučnená. Je o čosi tichšia ako nemecký motor, no jej reakcia na plynový pedál je veľmi frustrujúca. Zatiaľ čo jemné pohladenie plynového pedálu Golf okamžite registruje a otáčky prudko stúpajú, Mégane reaguje na plyn veľmi ležérne. Preto nemá človek z auta pocit takej dynamiky, ako v Golfe, aj keď má motor v Mégane vyšší krútiaci moment (190 Nm vs. 175 Nm). Motor TSI v Golfe však dosiahne vrchol krútiaceho momentu oveľa skôr (už pri 1550 ot./min.) ako motor TCe v Mégane (pri 2000 ot./min.).

Obidve autá sú s týmito malými prepĺňanými motormi až prekvapivo živé. Práve kvôli slabej reakcii na plyn Renaultu Mégane ale pôsobí motor v Golfe výkonnejšie, aj keď na Mégane stráca 15 koní výkonu a 15 Nm krútiaceho momentu. Renault Mégane má však citlivejšie a zrejme aj výkonnejšie brzdy.

Volkswagen Golf 1.2 TSI
Foto: Ondrej Rabatin

Resumé

Renault Mégane je auto za prijateľnú cenu s krásnym dizajnom a zaujímavým interiérom. Tentokrát sa však snažili nie len dizajnéri, ale všetko pre úspech urobili aj motorári. Bohužiaľ, nemôžem povedať, že francúzsky motor 1.2 TCe je lepší, ako nemecké TSI-čko, aj keď je francúzsky agregát silnejší. Motor TSI je úspornejší a živší, takže subjektívne výkonnejší. Nemci proste odviedli štandardne dobrú prácu, na akú sme u nich zvyknutí. Síce veľmi stroho a bez zbytočností, keď hovoríme o dizajne, no po technickej stránke motor 1.2 TSI jasne víťazí nad motorom 1.2 TCe. Všetko si to už len treba dať do rovnice, kde nesmieme zabúdať na cenu a určiť si priority. Ideálnym autom by podľa mňa bol Renault Mégane s motorom z Golfu, no zatiaľ si treba vybrať jedno, alebo druhé.

Základná cena modelu – Renault Mégane 1.6 16v Generation: 10 290 €

Základná cena testovanej verzie – Renault Mégane 1.2 TCe Bose: 15 590 €

Základná cena modelu – Volkswagen Golf 1.2 TSI Trendline (63 kW, 5 st. prev.): 13 690 €

Základná cena testovanej verzie – Volkswagen Golf 1.2 TSI Comfortline (77 kW, 6 st. prev.): 16 830 €

Renault Mégane 1.2 TCe
Foto: Ondrej Rabatin

Renault Mégane 1.2 TCe
Foto: Ondrej Rabatin
Renault Mégane 1.2 TCe
Foto: Ondrej Rabatin
Renault Mégane 1.2 TCe
Foto: Ondrej Rabatin
Renault Mégane 1.2 TCe
Foto: Ondrej Rabatin

Volkswagen Golf 1.2 TSI
Foto: Ondrej Rabatin

Volkswagen Golf 1.2 TSI
Foto: Ondrej Rabatin
Volkswagen Golf 1.2 TSI
Foto: Ondrej Rabatin
Volkswagen Golf 1.2 TSI
Foto: Ondrej Rabatin
Volkswagen Golf 1.2 TSI
Foto: Ondrej Rabatin

Technické údaje:

Renault Mégane 1.2 TCe

Volkswagen Golf 1.2 TSI

Motor

Typ motora:

zážihový, radový

zážihový, radový

Valce / ventily:

4 / 16

4 / 8

Zdvihový objem (cm3):

1198

1197

Najvyšší výkon (kW / ot./min.):

85 / 4500

77 / 5000

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):

190 / 2000

175 / 1550 – 4100

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

190

190

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):

10,9

10,6

Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):

6,4 / 4,6 / 5,3

7,1 / 4,9 / 5,7

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

372 / 1129

350 / 1305

Objem nádrže (l):

60

55

Pohotovostná hmotnosť:

1280

1233

Rozmer pneumatík:

205/50 R17

195/65 R15

Dĺžka (mm):

4302

4199

Šírka (mm):

1808

1779

Výška (mm):

1471

1480

Rázvor (mm):

2641

2578

Testovaný Volkswagen Golf zapožičala redakcii Webnovín spoločnosť
Auto Boat_logo

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie RenaultVolkswagen