V Ženeve predstavili novú verziu vozidla ŠKODA Octavia Combi

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Bez názvu
Foto: ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o.

BRATISLAVA 5. marca (WBN/PR) – ŠKODA AUTO pokračuje aj v roku 2013 vo svojej modelovej ofenzíve. Na autosalóne v Ženeve predstavuje značka vo svetovej premiére novú generáciu modelu ŠKODA Octavia Combi v prevedení s pohonom predných aj všetkých štyroch kolies. Výstavnú premiéru na brehu Ženevského jazera má tiež ŠKODA Octavia. S treťou generáciou obľúbeného modelu chce ŠKODA AUTO ešte viac posilniť svoju medzinárodnú pozíciu a pokračovať v predajných úspechoch. V roku 2012 dosiahla automobilka nový predajný rekord, keď zákazníkom dodala 939 200 vozidiel (nárast o 6,8 % oproti roku 2011). Na tomto úspechu mala veľký podiel práve Octavia.

Octavia je synonymom pre značku ŠKODA – je naším kľúčovým modelom,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Len niekoľko týždňov po svetovej premiére nového vozidla Octavia predstavujeme v Ženeve ďalších členov rodiny – modely Octavia Combi a Octavia Combi 4 × 4. Rovnako ako liftback, aj kombi predstavuje v každom ohľade veľký posun vpred. V triede kompaktných kombi stanovuje tretia generácia nášho bestselleru nové štandardy v oblasti priestrannosti, kvality, dizajnu, techniky a pomeru ceny a ponúkanej hodnoty. Inými slovami, za cenu bežnú v kompaktnom segmente ponúka prednosti vozidla strednej triedy. S novými modelmi ŠKODA Octavia – rovnako ako s našou širokou, modernou modelovou paletou – máme dobrú východiskovú pozíciu pre to, aby sme aj za súčasnej komplikovanej situácie ďalej posilňovali našu medzinárodnú pôsobnosť,“ hovorí Prof. Vahland.

Pre úspech radu ŠKODA Octavia a celej značky má kombi veľký význam. Na jeho konto pripadá viac než tretina zo všetkých 3,8 milióna vozidiel Octavia, ktoré boli doteraz na celom svete predané. Najmä v Európe sa ŠKODA Octavia Combi od svojho uvedenia na trh v roku 1998 stala bestsellerom. V roku 2012 pripadlo 23,7 % všetkých európskych predajov značky na model ŠKODA Octavia Combi, v západnej Európe dokonca 25,2 %. V Nemecku, najväčšom európskom a po Číne druhom najväčšom trhu značky ŠKODA na svete, sa kombi na predajoch radu Octavia v roku 2012 podieľalo viac ako 92 %. So 42 200 registrovanými vozidlami bola ŠKODA Octavia Combi v Nemecku v minulom roku najpredávanejším dovážaným vozidlom. Vo Švajčiarsku sa stal model Octavia Combi v roku 2012 s 9 446 dodanými vozidlami jednotkou v kategórii automobilov s karosériou kombi.

ŠKODA Octavia Combi stanovuje meradlá v triede

Či už s pohonom predných kolies, alebo vo verzii 4 × 4, nová Octavia Combi skvele symbolizuje hodnoty značky ŠKODA. Ponúka nadčasovo elegantný dizajn, veľkorysú ponuku priestoru pre posádku a jej batožinu, kvalitu, precízne spracovanie, množstvo „Simply Clever“ detailov, modernú techniku a vynikajúci pomer ceny a ponúkanej hodnoty. „Nová ŠKODA Octavia Combi je skvelým obohatením segmentu kompaktných kombi,“ hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO za oblasť predaja a marketingu. „V tomto vozidle sa dokonale snúbi vysoká funkčnosť s dynamikou a eleganciou. Je správnou odpoveďou na zvýšené požiadavky zákazníkov v tejto triede, ktorá silne rastie ako v celosvetovom meradle, tak hlavne v Európe,“ hovorí Eichhorn.

Nová ŠKODA Octavia Combi nevyrástla len v porovnaní so svojou predchodkyňou. V otázke priestrannosti stanovuje nové štandardy aj vo svojej triede. Objem batožinového priestoru sa medzigeneračne zväčšil o päť litrov na celkových 610 litrov. Rozdiel oproti novému liftbacku je dvadsať litrov. V prípade, že sa sklopia operadlá zadných sedadiel, zväčší sa objem batožinového priestoru dokonca na 1 740 litrov (Octavia Combi II: 1 655 litrov). K tomu je nutné pripočítať aj množstvo „Simply Clever“ prvkov, okrem iného napríklad tzv. medzipodlahu v batožinovom priestore, ktorú možno variabilne usporiadať.

Dynamický a nadčasovo elegantný je aj dizajn. Automobil zaujme svojou čistotou, precíznosťou a dokonalými proporciami. Navyše, nová ŠKODA Octavia Combi ponúka najmodernejšie technológie. O bezpečnosť sa stará rad elektronických asistenčných systémov, o pohodu na palube zasa početné elektronické komfortné a navigačné systémy a systémy infotainmentu. Novo vyvinuté motory majú až o 17 % nižšiu spotrebu ako motory predchádzajúcej generácie. Ich ponuka pre model Octavia Combi zahŕňa štyri zážihové a štyri vznetové motory. Medzi nimi nechýba verzia GreenLine so zníženou spotrebou a emisiami CO2 vo výške len 87 g/km. Pre model Octavia Combi 4 × 4 sú v ponuke tri agregáty. Táto verzia je vybavená pohonom všetkých kolies systémom s medzinápravovou spojkou Haldex piatej generácie.

Rastová stratégia 2018 je naďalej úspešná – rekordný predaj v roku 2012

Nová ŠKODA Octavia je jedným z hlavných pilierov Rastovej stratégie ŠKODA. Do roku 2018 chce automobilka zvýšiť svoje celosvetové predaje na minimálne 1,5 milióna vozidiel ročne. Za týmto účelom odštartovala česká značka najväčšiu modelovú ofenzívu svojej histórie. Len v posledných dvanástich mesiacoch uviedla automobilka na trh tri úplne novo vyvinuté vozidlá, a to novú generáciu radu Octavia a modely Citigo a Rapid. „Do roku 2015 predstavíme každých šesť mesiacov jeden nový alebo prepracovaný automobil značky ŠKODA,“ hovorí profesor Vahland. „Naša modelová ofenzíva je najlepším receptom proti slabým trhom.“ S celkovo 939 200 predanými vozidlami dosiahla ŠKODA v roku 2012 nový predajný rekord. V porovnaní s rokom 2011 vzrástli dodávky zákazníkom o 6,8 %.

Rok 2013 v znamení modelovej ofenzívy – v centre pozornosti sú rastové trhy

Rok 2013 je pre značku ŠKODA v znamení modelovej ofenzívy. ŠKODA AUTO v tomto roku predstaví celkovo osem nových alebo prepracovaných vozidiel. Prvá polovica roka bude pre českú automobilku v znamení nábehu výroby a začiatku predaja novej generácie modelového radu Octavia. Tento rok chce pritom ŠKODA AUTO využiť na to, aby svoju pozíciu na medzinárodnom trhu ďalej posilnila. „Automobilový rok 2013 celkovo nebude jednoduchý,“ hovorí Winfried Vahland. „Napriek tomu budeme udržiavať vysoké tempo a aj v ekonomicky náročnom období budeme naďalej pokračovať v našej rastovej stratégii.“

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Škoda Auto