Bratislava láka turistov, no štát ju nemôže propagovať

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Bratislava, turisti
Foto: SITA/Tomáš Benedikovič

BRATISLAVA 16. mája (WEBNOVINY) – Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR) je v paradoxnej situácii, kedy v rámci svojich aktivít nemôže samostatne propagovať Bratislavu a Bratislavský samosprávny kraj (BSK), ktoré však patria medzi štatisticky najvýznamnejšie turistické destinácie Slovenska. Dôvodom je spôsob financovania, keďže agentúra na propagáciu slovenského cestovného ruchu využíva prostriedky z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.

„Bratislava a BSK dosahuje 75 % hrubého domáceho produktu štátov Európskej únie, čo je priemerom a teda nespĺňa kritériá Európskeho spoločenstva na čerpanie prostriedkov z Európskeho fondu regionálneho rozvoja,“ vysvetlil generálny riaditeľ SACR Peter Belinský. Ako dodal, z dlhodobého hľadiska agentúra túto formu financovania a podpory rozvoja cestovného ruchu nepovažuje za správnu, nielen z dôvodu vylúčenia najdôležitejšej destinácie, akým je hlavné mesto a okolitý región, ale aj pre mimoriadne vysoké sprievodné administratívne náklady a nízku operatívnosť bez možnosti pružne reagovať na vývoj na trhoch.

Slovenská agentúra pre cestovný ruch v súčasnosti nemôže propagovať Bratislavu a Bratislavský kraj samostatne, ale len ako súčasť Slovenska. V prípade samostatnej propagácie musí agentúra využiť prostriedky zo štátneho rozpočtu. „Vo väčšine prípadov však v návrhoch rozpočtu, ktorý SACR predkladá pri príprave štátneho rozpočtu nie sú tieto požiadavky akceptované a SACR dostáva prostriedky len na pokrytie prevádzkových nákladov,“ uviedol Belinský. Rozpočet SACR na tento rok ráta s prostriedkami v objeme 10 mil. eur. Celkovo agentúra v minulom roku na propagáciu Slovenska minula 5,673 mil. eur.

V snahe vyriešiť túto paradoxnú situáciu chce SACR podľa Belinského zmeniť spôsob svojho financovania. „V súvislosti s už začatou prípravou nového Národného strategického referenčného rámca na roky 2014 – 2020 chceme do konca tohto roku pripraviť aj návrh nového modelu financovania SACR a jej aktivít, ktorý by mal zohľadňovať aj dnes paradoxné problémy Bratislavy a Bratislavského samosprávneho kraja,“ dodal Belinský.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Peter Belinský
Firmy a inštitúcie SACR Slovenská agentúra pre cestovný ruch