Veľká noc je pre Slovákov rodinným sviatkom

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Tesco logo
Foto: Tesco

Veľká noc je pre Slovákov dôležitým sviatkom, z rodinného aj náboženského hľadiska. Väčšina z nás ho trávi doma a držíme sa tradícií – zdobíme vajíčka, dekorujeme domovy, pripravujeme tradičné jedlá, ale nechýba ani šibačka a oblievačka.

BRATISLAVA 23. marca (WBN/PR) – Po zime a pôste prichádza jar a veľkonočné hodovanie. Podľa exkluzívneho prieskumu* spoločnosti Tesco Veľkú noc nepokladajú Slováci len za pracovné voľno, ako sviatok tieto dni oslavuje až 86% z opýtaných respondentov. Dodržiavame zvyky spojené s Veľkou nocou, varíme tradičné, veľkonočné jedlá, viac ako 60% z nás nevynechá oblievačku a vajíčka, či kraslice sú tiež neodmysliteľnou súčasťou sviatkov. Klasikou na našom sviatočnom stole je údené mäso, veľkonočná plnka, mazanec – sladký, kysnutý koláč upečený do zlatova a pečieme veľkonočného baránka.

Veľká noc doma a s rodinou

Väčšina z nás (52%) slávi tieto dni ako rodinný sviatok, ale 41% z nás aj z náboženských dôvodov. Viac ako 70% percent respondentov v tieto sviatky zostáva doma, 19% opýtaných cestuje na návštevu k rodine a príbuzným.

Dodržiavame tradície a zvyky

Tradičná Veľká noc je na Slovensku aj o tom, že dievčatá čakajú šibačov, ktorých treba odmeniť. Najčastejšie si „vyšibú“ čokoládu – až 84% opýtaných to považuje za najlepšiu odmenu. Nasledujú peniaze (59%) a zdobené kraslice (34%). Za vajíčka je najviac z nás ochotných utratiť od 2 do 10 eur, až 71% Slovákov nakupuje vajíčka v obchodoch, iba 19% má vajíčka z vlastného chovu a rovnaký počet opýtaných ich z domácej produkcie kúpi, alebo dostane. Vajíčka na Veľkú noc farbíme a zdobíme (49%), ručne ich maľuje až 41% opýtaných, vosková technika je na ústupe (14%). Ideálne na farbenie sú biele vajíčka, ktoré na túto príležitosť ponúka aj Tesco na Slovensku.

Čo na stole nemôže chýbať

Klasikou, ktorú Slováci ponúkajú na sviatočnom stole je údené mäso alebo šunka, veľkonočná plnka a mazanec. Nemáme vo zvyku kupovať hotové jedlá, až 88% respondentov pripravuje sviatočné pokrmy doma. Výnimkou je asi len sladké sezónne pečivo, ktorého ponuku z vlastných pekární v 27 hypermarketoch tento rok Tesco po minuloročnom úspechu rozšírilo. V ponuke je niekoľko druhov pletencov, dva druhy mazancov, veľkonočný zajačik a ďalšie. Zvykli sme si svoje domovy vyzdobiť – 86% opýtaných na túto otázku odpovedalo kladne. S tým korešponduje aj široká ponuka dekorácií v obchodných domoch Tesco. Tento rok ponúkame na tému Veľkej noci keramiku, obrusy, pletené košíky, veľkonočné vence i háčkované dekorácie.

* Prieskum spoločnosti Dunnhumby pre Tesco sa uskutočnil v februári 2016. Zúčastnilo sa ho 450 respondentov.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie Tesco