Európska kampaň za práva kurčiat dorazí aj na Slovensko

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Kurča
Foto: facebook.com/39Days4Rosa

BRATISLAVA 16. augusta (WEBNOVINY) – Kampaň európskych aktivistov za práva kurčiat s názvom 39Days4Rosa (39 dní pre Rosu) dorazí aj na Slovensko. Agentúru SITA o tom informovala Silvia Čaňová z organizácie Sloboda zvierat, ktorá je partnerskou organizáciou kampane na Slovensku.

Britská aktivistka Tamsin French, ktorá sa oblieka do kostýmu kurčaťa menom Rosa a bojuje za poctivé označovanie potravín, do Bratislavy zavíta v pondelok 18. augusta. Cieľom kampane 39Days4Rosa je dosiahnuť to, aby sa kuracie mäso predávané v obchodoch podobne ako vajcia označovalo podľa spôsobu chovu kurčaťa.

Približne 90 percent kurčiat sa chová v halových veľkochovoch

Spotrebitelia tak budú môcť zistiť, v akých podmienkach bolo kurča, ktorého mäso si kupujú, chované. Číslo 39 podľa aktivistov vyjadruje priemernú dĺžku života kurčiat chovaných na mäso v intenzívnom veľkochove. Približne 90 percent kurčiat na mäso sa podľa nich v Európskej únii (EÚ) chová v intenzívnych halových veľkochovoch.

Kurčatá nemajú k dispozícii prístup von a majú veľmi obmedzenú alebo žiadnu možnosť zobať, hrabať, váľať sa v prachu a robiť iné pre nich prirodzené veci. „Na našej farme žijú kurčatá päťdesiatšesť dní, akonáhle trochu podrastú, môžu chodiť do veľkého výbehu so stromami a správať sa prirodzene,“ hovorí Tamsin French, ktorá je zároveň dcérou chovateľa kurčiat. „Je dôležité, aby spotrebitelia dokázali správne a ľahko určiť spôsob chovu, z ktorého pochádza kuracie mäso, ktoré si kupujú.“

Podľa aktivistov si osem z desiatich spotrebiteľov v EÚ želá zavedenie povinného značenia hydinového mäsa podľa spôsobu výroby. Preto chcú túto požiadavku predložiť Európskej komisii (EK). „Označovanie podľa spôsobu výroby existuje už u vajec. Vďaka tomu sa v celej Európe dramaticky zvyšuje počet nosníc chovaných v neklietkových systémoch,“ povedala French.

Kampaň môžete podporiť podpisom

V pondelok na poludnie dorazí Tamsin French na bratislavskú Hlavnú stanicu. Následne sa popri Prezidentskom paláci a Michalskej bráne prejde mestom a cez Hviezdoslavovo námestie, Most SNP a Sad Janka Kráľa sa do 15:00 presunie na Maggio pláž na nábreží Dunaja. Na prechádzke mestom sa bude chcieť stretnúť a odfotiť s čo najviac Bratislavčanmi a turistami. O 16:00 následne pôjde pozdraviť obyvateľov bratislavského útulku Slobody zvierat.

Tamsin French sprevádzajú v rámci kampane britské aktivistky Johanna Olsson a Sam White. Na ceste po Európe sú od 1. augusta. Kampaň chcú v priebehu 39 dní predstaviť dokopy v 21 krajinách EÚ a ukončiť ju plánujú 8. septembra pred budovou Európskeho parlamentu v Bruseli.

Aktivistky dúfajú, že podpora európskej verejnosti im pomôže presvedčiť EK o potrebe označovania kuracieho mäsa. Záujemcovia môžu kampaň podporiť aj podpisom petície v anglickom jazyku na stránke https://www.ciwf.org.uk/our-campaigns/labelling-matters/39-days-4-rosa/

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať