Dôvera nemeckých spotrebiteľov posilňuje

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
GfK
Foto: 3.bp.blogspot.com

BERLÍN 25. januára (SITA, Reuters) – Nemecká spotrebiteľská dôvera vo februári pravdepodobne vzrastie na najvyššiu úroveň od októbra 2007. Ukazovateľ dôvery zameraný do budúcnosti, ktorý zverejnila v utorok agentúra GfK, vzrástol pre február na hodnotu 5,7 bodu z januárových revidovaných 5,5 bodu. Analytici oslovení v prieskume agentúry Reuters očakávali, že februárový indikátor posilní na 5,4 bodu.

Agentúra GfK očakáva, že príspevok domáceho dopytu a spotreby domácností k rastu ekonomiky sa bude postupne zvyšovať. „Budúcnosť rastu nemeckej ekonomiky teraz spočíva na širších základoch, čo znamená, že výhľad udržateľného pozitívneho vývoja ekonomiky sa výrazne zlepšuje,“ uviedla GfK. Najväčšie európska ekonomika tak nebude závislá výlučne na úspechu alebo neúspechu svojho zahraničného obchodu, zdôrazňuje agentúra GfK.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie GfK Growth from Knowledge