Prvý Volkswagen zapletený do škandálu predali už v roku 2008

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Volkswagen
Volkswagen doposiaľ uviedol, že v súvislosti s emisným škandálom prejde opravou celosvetovo 11 miliónov vozidiel. Foto: ilustračné, SITA/AP

LONDÝN 13. októbra (WebNoviny.sk) – Spoločnosť Volkswagen (VW) vo Veľkej Británii predala prvé auto s naftovým motorom, ktorý mal skreslené emisie, v roku 2008. Uviedol to v pondelok šéf spoločnosti VW vo Veľkej Británii Paul Willis pred britskými poslancami.

Šéf spoločnosti o tom nevedel

„Podľa informácií, ktoré teraz mám, to vyzerá na približne rok 2008,“ povedal. „O tejto situácii som nič nevedel do 19. septembra tohto roku, keď som prvýkrát počul o správach z USA,“ doplnil.

„Moja úloha vo Veľkej Británii sa týka predaja, marketingu, distribúcie a financií,“ uviedol. „Nemám žiadny priamy vzťah s oddelením, ktoré je zodpovedné za motory a technický vývoj VW,“ doplnil Willis. Taktiež uviedol, že v súvislosti s emisnými testami sa objavujú otázniky. Podľa neho by automobilka mala diskutovať s britskými regulačnými úradmi o možnosti smerovania k opakovaným testom vozidiel.

Dolné Sasko si ponechá podiel vo Volkswagene

Spolková krajina Dolné Sasko si ponechá svoj podiel v automobilke Volkswagen (VW). Vyhlásil to v utorok premiér miestnej vlády Stephan Weil. „Štátu veľmi záleží na tom, aby bol VW úspešný,“ uviedol premiér pred poslancami krajinského parlamentu.

Emisný škandál, ktorý uvrhol automobilku do najhoršej krízy v jej 78-ročnej histórii, označil za „osudovú chybu“. Ako ďalej uviedol, koncern potrebuje v dôsledku kauzy upraviť svoje plány v oblasti investícií a očakávaného zisku. Prekonanie škandálu bude trvať dlhšie ako iba niekoľko mesiacov, dodal Weil, ktorý zasadá v 20-člennej dozornej. Dolné Sasko je s podielom 20 percent najväčším akcionárom skupiny VW.

Značka Volkswagen zníži investície

Volkswagen zníži investície vo svojej rovnomennej vlajkovej značke o 1 miliardu eur ročne. Spoločnosť tento krok ohlasuje v rámci opatrení na znižovanie nákladov s cieľom zmierniť dopady emisného škandálu. Bližšie údaje, kde plánuje obmedziť investície a dosiahnuť úspory, VW neposkytol.

Šéf značky VW Herbert Diess ďalej v utorok informoval, že pri vývoji modelov sa najväčšia divízia koncernu viac zameria na elektrické a hybridné vozidlá. Do dieselových a úžitkových vozidiel má zároveň inštalovať iba najspoľahlivejšie ekologické technológie.

Nemeckí strojári neočakávajú priame dopady kauzy

Nemecký strojársky priemysel neočakáva, že emisný škandál v automobilke bude mať priamy dopad na odvetvie. Informoval o tom v utorok Zväz nemeckých výrobcov strojov a zariadení (VDMA). „Predpokladáme, že naši zákazníci dokážu a budú rozlišovať medzi incidentom, hoci šokujúcim, v jednej firme a každodennou prácou tisícov strojárskych podnikov, veľkých, ako aj malých,“ uviedol vo vyhlásení prezident združenia Reinhold Festge.

Urýchlené a dôkladné vysvetlenie kauzy je však podľa neho v záujme celého odvetvia. „Urobíme všetko preto, aby si značka ‚Made in Germany‘ udržala svoj lesk,“ zdôraznil Festge.

Koncom septembra skupina Volkswagen priznala, že približne 11 miliónov vozidiel na svete má nainštalovaný program falšujúci emisné testy. Škandál zrazil trhovú hodnotu firmy zhruba o tretinu a prinútil k odchodu jej bývalého riaditeľa Martina Winterkorna. Vyšetrovanie kauzy sa z USA rozšírilo na krajiny v rôznych častiach sveta a zaoberá sa ňou aj Európska komisia.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Volkswagen