Pošta má svojho ombudsmana, bude vybavovať sťažnosti ľudí

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Pošta predstavila novú balíkovú linku
Slávnostné spustenie novej balíkovej triediacej linky Slovenskej pošty na Tomášikovej ulici v Bratislave. Bratislava, 16. jún 2015. Foto: SITA/Robert Tappert

BRATISLAVA 16. októbra (WebNoviny.sk) – Úlohou novovymenovaného poštového ombudsmana Jána Jasovského, predošlého predsedu Najvyššieho kontrolného úradu SR (NKÚ), je najmä prijímať a vybavovať podania zákazníkov Slovenskej pošty, a. s. Tí sa môžu na neho obracať, ak nie sú spokojní s riešením svojich reklamácií, sťažností a podnetov na kvalitu služieb, alebo majú pochybnosti o ich vybavení.

„Poštový ombudsman preverí takéto podania zákazníkov Slovenskej pošty, najmä, či nedošlo v procese vybavovania reklamácií, sťažností, prípadne podnetov k pochybeniu alebo k nesprávnemu postupu zo strany organizačných útvarov, ktoré má Slovenská pošta na tento účel zriadené, a tiež či je na tieto účely správne nastavená vnútropodniková legislatíva,“ potvrdila pre agentúru SITA hovorkyňa Slovenskej pošty Stanislava Pondelová.

Predstavenstvu má tiež predkladať návrhy zmien

Ak poštový ombudsman zistí pochybenie v prešetrovaní podaní zákazníkov na kvalitu poskytovaných služieb, predloží predstavenstvu Slovenskej pošty návrhy na zmenu rozhodnutia o náhrade škody či o spôsobe mimosúdneho urovnania sporu. Predstavenstvu má tiež predkladať návrhy zmien pri vybavovaní reklamácií a sťažností zákazníkov vrátane zmien reklamačného poriadku, poštových a ostatných obchodných podmienok, poštovej licencie a interných dokumentov spoločnosti.

„Hlavnou podmienkou činnosti poštového ombudsmana je vykonávanie svojej činnosti nezávisle, nestranne, dôsledne a s náležitou odbornou starostlivosťou. Na zvýraznenie nezávislosti a nestrannosti poštového ombudsmana bol tento inštitút organizačne začlenený do podriadenosti priamo štatutárnemu orgánu a teda za svoju činnosť zodpovedá predstavenstvu Slovenskej pošty,“ uviedla Pondelová. Pošta zdôvodnila zriadenie pozície poštového ombudsmana aj tým, že už funguje napríklad v Českej republike, Rakúsku, Kanade či Austrálii. Austrálska pošta využíva tento inštitút už od roku 1976.

Funkciu vykonáva od 1. októbra

Spoločnosť zriadila miesto poštového ombudsmana ešte v prvom polroku a Jasovského vybrala cez výberové konanie po vypočutí uchádzačov z radov zamestnancov. Funkciu vykonáva od 1. októbra a má jedného podriadeného. Pošta o vymenovaní ombudsmana oficiálne najprv neinformovala, spravila tak, až keď sa o prípad začali zaujímať médiá. Tento týždeň o tom informoval napríklad denník Sme.

Jasovský bude za funkciu poštového ombudsmana dostávať mzdu 1 800 eur mesačne. Je to 2,5-násobne viac ako priemerná mzda zamestnancov Slovenskej pošty. Interným zamestnancom štátnej poštovej spoločnosti je už od roku 1970. V roku 1997 bol dlhodobo uvoľnený na výkon verejnej funkcie, jeho pracovný pomer v pošte naďalej trval a podľa zákona nemohol byť ukončený. Jasovský (66 rokov) bol v minulosti riaditeľom Slovenskej pošty od decembra 1995 do apríla 1997, ministrom dopravy, pôšt a telekomunikácií od apríla 1997 do októbra 1998 na konci poslednej vlády Vladimíra Mečiara. Neskôr bol poslancom parlamentu za ĽS-HZDS do februára 2005 a následne desať rokov predsedom NKÚ do mája 2015, z toho tri roky nadsluhoval.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Slovenská pošta