RegioJet stále zvažuje zachovanie svojich IC vlakov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Vlaková suprava RegioJet
Vlaková suprava spoločnosti RegioJet, ktorá bude jazdiť na trati Bratislava - Košice. (7. október 2014) Foto: SITA/Jozef Jakubčo

BRATISLAVA 20. novembra (WebNoviny.sk) – Súkromný dopravca RegioJet naďalej zvažuje pokračovanie prevádzky svojich IC vlakov z Bratislavy do Košíc. Stále rieši, akú podobu bude mať prevádzkovanie jej komerčných vlakov na uvedenej trati od polovice decembra, keď začne platiť nový grafikon vlakovej dopravy. Hovorca RegioJetu Aleš Ondrůj informoval v piatok agentúru SITA, že zatiaľ nedostali odpoveď na nedávnu výzvu ministrovi dopravy Jánovi Počiatkovi.

Spoločnosť nedávno ministra dopravy požiadala, aby vyriešil prevádzku stratových IC vlakov štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK), poškodzovanie RegioJetu ako konkurenta podnákladovou prevádzkou týchto vlakov a nezákonné krížové financovanie ich prevádzky. „Zatiaľ sme nedostali žiadnu reakciu. Preto nie je otázka našej prevádzky na trase Bratislava – Košice stále uzavretá,“ uviedol Ondrůj.

RegioJet ešte 27. októbra upozornil, že ak minister dopravy za niekoľko dní nevyrieši prevádzku stratových IC vlakov ZSSK, odíde z vnútroštátnej vlakovej linky Bratislava – Žilina – Košice už v polovici decembra. Tvrdil, že štátne IC vlaky sú krížovo financované z dotovaných liniek, čo je podľa neho nezákonné. „Svojou nečinnosťou prevzal minister Počiatek plnú zodpovednosť za vyhrotenie situácie,“ vyhlásil majiteľ RegioJetu Radim Jančura.

Štátny osobný vlakový prepravca obvinenia súkromného dopravcu odmietol. „InterCity vlaky ZSSK nie sú krížovo financované z dotácií štátu. Majú samostatné hospodárenie oddelené od vlakov, ktoré si zmluvne objednáva štát. Hospodárenie je overované audítorom,“ uviedla hovorkyňa ZSSK Jana Morháčová. ZSSK vyhlásila, že nerozpútala a nevedie cenovú vojnu v IC vlakoch na trase Bratislava – Žilina – Košice. „Spoločnosť RegioJet cielene, ako veľakrát v minulosti, klame a útočí na Železničnú spoločnosť Slovensko. Podsúva verejnosti vykonštruované a nepravdivé informácie o financovaní, prevádzke, cenách či naplnenosti vlakov ZSSK,“ upozornila Morháčová.

Ministerstvo dopravy informovalo, že zmeny v nastavení IC vlakov sa urobili naposledy na jar tohto roku a aktuálne čaká na výsledky týchto opatrení. ZSSK od 15. apríla tohto roka znížila počet IC vlakov z Bratislavy do Košíc z troch na dva páry v pracovných dňoch a zredukovala ich počet cez víkend. Počet spojov týchto vlakov tak znížila zo 41 na 25 týždenne. Zdôvodnila to tým, že odmieta nezmyselnú cenovú vojnu, ktorú na uvedenej trase podľa nej rozpútal RegioJet.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie RegioJet