Registrácia  |   Prihlásenie Podnikám.skNajky.skDámskaJazda.skByvaniejehra.skCestujsi.sk

WebNoviny

Meniny má: Krištof

Počasie na dnes:

Zdielať na:

Vypočítali, koľko musí Slovák odrobiť, aby si kúpil BigMac

Autor: SITA, 11. februára 2016 11:27
Priemerný Slovák si zarobí na BigMac za necelú hodinu. Zamestnancovi v susednom Česku na to podľa prieskumu portálu MôjPlat.sk stačí približne 45 minút.
hamburger V rebríčku kúpyschopnosti zamestnancov je na prvom mieste Dánsko, v ktorom priemernému zamestnancovi stačí odrobiť 15,6 minút na jeden hamburger. Foto: ilustračné, SITA/AP
BRATISLAVA 11. februára (WebNoviny.sk) - Priemerný Slovák, od ktorého polovica ľudí zarába vyššiu čistú hodinovú mzdu a druhá polovica nižšiu, musí odpracovať 55,8 minút, aby si mohol kúpiť jeden BigMac.

Priemernému zamestnancovi v Česku na to stačí o 10 minút menej času. Vyplýva to z prieskumu Index BigMac v rámci projektu Wageindicator, ktorého súčasťou je aj portál MôjPlat.sk. Prieskum prepočítal a porovnal, ako dlho musí zamestnanec, ktorý zarába mediánovú čistú hodinovú mzdu v určitej krajine, pracovať na jeden BigMac.

V rebríčku kúpyschopnosti zamestnancov je na prvom mieste Dánsko, v ktorom priemernému zamestnancovi stačí odrobiť 15,6 minút na jeden hamburger. Nasledujú Švédsko a Rakúsko, kde priemernému zamestnancovi trvá 18 minút, kým si zarobí na jeden BigMac, pričom priemerný zamestnanec v USA potrebuje robiť 22 minút. Najdlhšie musí robiť pracovník na Ukrajine, až 142 minút.

MôjPlat.sk je súčasťou celosvetového neziskového projektu WageIndicator pôsobiaceho vo viac ako 80 krajinách, ktorý je zastrešený spoločnosťou WageIndicator Foundation so sídlom v Amsterdame. Cieľom projektu je pomáhať zamestnancom, uchádzačom o zamestnanie, ako aj zamestnávateľom, zorientovať sa v problematike práce a platov. Koordinátorom projektu MojPlat.sk pre Slovensko je Stredoeurópsky inštitút pre výskum práce (CELSI).

CELSI je neziskový výskumný inštitút so sídlom v Bratislave. Zaoberá sa výskumom trhu práce a jeho inštitúcií, organizácie práce, spoločenskej zodpovednosti firiem, etnicity a migrácie, a ich úloh v ekonomickom, spoločenskom a politickom živote.

Pridajte sa k nám na Facebooku

Anketa
Bojíte sa cestovať pre čoraz väčšie riziko teroristických útokov?
Nebojím sa, čo sa má stať, sa stane
Menšie obavy tam sú, ale teroristi ma v mojich cestovateľských snoch nezastavia
Áno, preto radšej dovolenkujeme doma na Slovensku
Do zahraničia necestujem, nemám na to peniaze
Ďalšie ankety