Začínate podnikať? Nerobte tieto 3 chyby a ušetríte už 1.rok

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Podnikanie
Foto: Thinkstock

TRENČÍN 22. februára 2017 (WBN/PR) – Každý, kto sa rozhodne postaviť na vlastné nohy a začne podnikať, si zaslúži minimálne uznanie za odvahu. Netreba ale zabudnúť aj na zdravý rozum.

Čoraz častejšie sa totiž stáva, že nadšenie a elán zo začiatku vlastného biznisu úplne zatienia rozhodnutia robené zdravým rozumom. Možno aj preto sa väčšina podnikateľov do jedného roka rozhodne svoj biznis zavrieť a vráti sa do zamestnaneckého pomeru. V tom najhoršom prípade zostane po podnikaní ešte aj kopec dlhov ako bonus.

Ak nechcete skončiť podobne, vyhnite sa nasledujúcim chybám:

1. Neznalosť prostredia

Táto chyba sa pomaly vytráca zo zoznamu bežných chýb začínajúcich podnikateľov, no občas sa ešte vyskytne. Úplná neznalosť prostredia je výnimočná, ale stále sa nájdu prípady aspoň čiastočnej neznalosti.

Veľa ľudí napríklad vie, čo chce robiť, ale nevie, ako. Narýchlo si pozrú konkurenciu, ale to je tak všetko a sústredia sa hlavne na seba a svoju ponuku služieb. Pritom základom by malo byť nielen dokonale poznať konkurenciu, ale aj dopyt. To znamená, zistiť si, ako veľmi je žiadané to, čo idem robiť a čo všetko je s tým spojené.

Okrem trhového prostredia netreba zabúdať ani na legislatívne a daňové prostredie. Idete podnikať v niečom, čo je obmedzené licenciou, vzdelaním alebo nejakými inými podmienkami? Rozhodne to nepodceňujte. Podobne nepodceňujte ani daňové povinnosti.

2. Konkurencia cenou

Druhá chyba je asi tá najčastejšia, aká sa u nás vyskytuje. Je to dané aj tým, že napriek už skoro 30 ročnej histórii súkromného podnikania, ešte stále nie je naša ekonomika vyspelým trhovým a najmä fungujúcim prostredím.

Konkurovať len cenou sa už zďaleka nenosí a ak si myslíte, že čím lacnejší budete, tým sa vám bude lepšie dariť, dostanete od reálneho biznisu poriadnu facku.

Konkurovať totiž treba kvalitou a pridanou hodnotou. Ak niečo robíte, robte to najlepšie, ako sa dá. Zároveň ponúknite vždy niečo navyše. Snažiť sa spraviť to isté, čo konkurencia, ale za menej, je len krátkodobá možnosť.

Konkurencia sa totiž neustále bude zlepšovať a napredovať – to by ste inak mali aj vy. Ak však už na úvod nastavíte cenu za svoje čas a služby príliš nízko, nebudete mať z čoho investovať do napredovania. Kruh sa uzavrie a vy… skončíte.

3. Zlé investovanie peňazí na úvod

Táto chyba je veľmi častá a bohužiaľ, takmer vždy fatálna. Začínajúci podnikateľ si kúpi z úveru auto alebo drahé vybavenie a čaká, že úspech mu to všetko zaplatí. Ak však idete do biznisu, kde trvá určitú dobu získať meno, klientov a dostatočný príjem, zbankrotujete skôr, ako sa vlastne rozbehnete.

A nemyslíme len investície vo veľkom. Ešte lepším príkladom je prenájom kancelárie. Hovorí sa, že je to základ, ale to je jeden veľký omyl. Ak nepotrebujete nutne fyzickú kanceláriu, načo by ste mali platiť nájomné vo výške 300 alebo aj viac € mesačne za schránku a nevyužitý priestor?

V tomto prípade je najlepším riešením virtuálne sídlo. Trenčín či iné väčšie mestá sú na to ako stvorené a po tejto službe je čoraz väčší dopyt. Práve vo vyššie zmienenom meste je napríklad špecialista na podnikateľské služby tohto druhu, spoločnosť Justiva. Už od 22 € mesačne môžete mať virtuálne sídlo na prestížnej adrese s preberaním, triedením a preposielaním pošty.

Takáto investícia je doslova ideálna pre začínajúcich podnikateľov. Získate totiž nielen dobrú adresu s imidž v očiach obchodných partnerov, ale aj komplexný administratívny servis. Označená schránka, preposielanie len tej dôležitej pošty a dokonca správa pošty online – čo viac si želať pre úsporu času a peňazí, všakže?

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať