Váhostav prepúšťa 500 pracovníkov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Diaľnica
Foto: Ilustračné foto SITA

BRATISLAVA 22. júla (WEBNOVINY) – Jedna z najväčších domácich stavebných firiem Váhostav-SK, a.s. Žilina rozhodla o hromadnom prepustení 500 zamestnancov, čo je zhruba štvrtina celkového počtu pracovníkov spoločnosti. Prepúšťanie zamestnancov Váhostavu má trvať od 8. augusta do 31. januára budúceho roka. O prácu prídu technicko-hospodárski pracovníci aj robotníci. Agentúru SITA o tom vo štvrtok informoval asistent generálneho a výkonného riaditeľa spoločnosti Andrej Thiel.

„Vzhľadom na pretrvávajúci pokles dopytu na dodávky stavebných prác na slovenskom stavebnom trhu za posledné dva roky, taktiež z dôvodu časového posunu výstavby diaľnic, sa akciová spoločnosť Váhostav-SK rozhodla znížiť počet zamestnancov spoločnosti z dôvodu ich nadbytočnosti,“ zdôvodnil Thiel prepúšťanie zamestnancov. Váhostav už oznámil plán prepúšťania pracovníkov na žilinskom úrade práce. „Pri prepúšťaní zamestnancov budeme postupovať v súlade s pracovno-právnou legislatívou SR, najmä zákonníkom práce a platnou podnikovou kolektívnou zmluvou,“ dodal Thiel. Prepustenie 500 z 1,8 tis. pracovníkov firmy avizoval generálny riaditeľ Váhostavu Ján Kato 17. júna v Bratislave na stavebnej konferencii.

Podľa neoficiálnych informácií agentúry SITA o hromadnom prepustení svojich zamestnancov mala rozhodnúť aj najväčšia stavebná firma na Slovensku Doprastav, a.s. Túto informáciu však spoločnosť zatiaľ nepotvrdila. Vrcholní predstavitelia Doprastavu 17. júna na stavebnej konferencii v Bratislave informovali, že plánujú prepustiť asi 1 tis. z 3,2 tis. zamestnancov. Podmienili to zastavením prvého balíka PPP na výstavbu diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom. Podobné dôvody vtedy uviedol aj riaditeľ Váhostavu.

Doprastav a Váhostav sú členmi medzinárodného konzorcia, ktoré by malo postaviť päť úsekov D1 medzi Martinom a Prešovom v dĺžke 75 kilometrov v rámci prvého balíka PPP. Doprastav je hlavným členom konzorcia s 30-percentným podielom. Stavebné náklady projektu predstavujú 2,4 mld. eur. Projekt sa nepodarilo finančne uzavrieť napriek viacnásobnému presúvaniu termínov ani do 30. júna. Slovensko muselo poskytnúť Európskej komisii dodatočné informácie o vplyve stavby na životné prostredie. Na úseku Turany – Hubová totiž vedie cez chránené územie prírody.

Predseda Národnej rady SR Richard Sulík (SaS) 20. júla počas obhliadky Bratislavského hradu informoval, že chce už budúci týždeň na internete zverejniť zmluvy, viažuce sa k rekonštrukcii hradu. Tender na obnovu hradu vyhral Váhostav, hrad začal rekonštruovať v apríli 2008. Sulík uviedol, že medzi zmluvami sú aj dodatky, ktoré nebude môcť zverejniť, a požiadal Váhostav, aby súhlasil so zverejnením.

SITA

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Richard Sulík