ŽSR pripravujú elektrifikáciu trate Haniska - Moldava

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Elektrifikácia
Foto: SITA/Dušan Hein

BRATISLAVA 25. júla (WEBNOVINY) – Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) plánujú začiatkom augusta vyhlásiť verejnú súťaž na vypracovanie a dodanie projektovej dokumentácie pre stavbu elektrifikácie železničnej trate Haniska – Veľká Ida – Moldava nad Bodvou. Predpokladaná cena za poskytnutie uvedenej služby dosahuje 1,089 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Správca železničnej infraštruktúry predpokladá, že zmluva s budúcim vybraným dodávateľom bude trvať od 6. decembra 2011 do 30. júna 2015. Projekt má byť financovaný z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie a zo štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava. Autorský dohľad občasný bude podľa ŽSR vykonávaný priebežne počas trvania stavby.

Odhadované náklady elektrifikácie železničnej trate Haniska -Veľká Ida – Moldava nad Bodvou v dĺžke 21 kilometrov dosahujú 29,3 mil. eur. Stavba má byť realizovaná v rokoch 2013 až 2015. Ide o jeden z troch pripravovaných projektov Integrovaného dopravného systému na odľahčenie dopravy v Košiciach a okolí. Predpokladaná hodnota investícií dosahuje okolo 68 mil. eur a financované majú byť z európskych zdrojov cez Operačný program Doprava. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja sa dohodlo s Košickým samosprávnym krajom a mestom Košice na príprave projektov 24. júna.

Hlavným projektom bude modernizácia a výstavba vyše 3-kilometrovej koľajovej trate v Košiciach z Námestia maratónu mieru na Staničné námestie s odhadovanými nákladmi 32 mil. eur. Plánuje sa tiež výstavba Terminálu integrovanej osobnej prepravy v Moldave nad Bodvou s predpokladanými stavebnými nákladmi 6,3 mil. eur. Projektovú dokumentáciu pre terminál vypracuje české združenie vedené spoločnosťou Metroprojekt Praha a.s. Členom združenia je firma Sudop Praha a.s. ŽSR ako investor zaplatia za dodanie projektovej dokumentácie 148 tis. eur bez DPH. Je to o 42,6 % menej ako bola pôvodná predpokladaná cena vo výške 257,72 tis. eur. Výstavba terminálu odľahčí dopravnú záťaž pre centrum východného Slovenska. Prímestské autobusové linky od Moldavy nad Bodvou, Turne nad Bodvou a Medzeva nebudú zachádzať až do Košíc, ale budú končiť v termináli v Moldave a odtiaľ pôjdu cestujúci ďalej do mesta tram-trainom.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 rozhodnutím vlády SR o zriadení štátneho podniku v nadväznosti na rozdelenie ČSFR a tým i na rozdelenie Česko – slovenských štátnych dráh na dva samostatné subjekty. Od 1. januára 2002 sa ŽSR podľa Projektu transformácie a reštrukturalizácie ŽSR rozdelili na dva samostatné subjekty – ŽSR a Železničnú spoločnosť, a.s. ŽSR majú základné imanie 800,17 mil. eur, spravujú a prevádzkujú železničnú infraštruktúru, vrátane tratí a staníc.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia