Východoslovenská móda očarila Bratislavu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Sewologylab
Sewologylab Foto: Tatiana Takáčová/Fashion Pop-Up

BRATISLAVA 11. októbra (WEBNOVINY) – V priestoroch bratislavského nákupného centra Eurovea sa v utorok zišli talentovaní módni tvorcovia z východného Slovenska, ktorí v hlavnom meste predstavili svoje kolekcie odevov, originálnych módnych doplnkov a bižutérie.

V Sklade č. 7, ktorý sa zmenil na improvizované prehliadkové mólo, si módni nadšenci mohli pozrieť kolekcie v štýle „streetwear“ značiek Sewologylab, We are not sisters a spoločnú kolekciu Ľubice Humeníkovej a Lenky Tatárovej.

V kategórii „ready to wear“ sa zas predviedli návrhárky Izabela Komjati a Ľudka Žoldáková. Okrem autorských kolekcií pre návštevníkov organizátori prichystali i špeciálny projekt s názvom Štýlozofia, v rámci ktorého dizajnérky troch generácií vytvorili kolekciu modelov inšpirovaných históriou i budúcnosťou.

Počas „nabitého“ programu módnych prehliadok Fashion Pop-Up Made in Košice mali návštevníci možnosť vidieť to najlepšie z dizajnu pochádzajúceho prevažne z metropoly východného Slovenska.

Sewologylab
Foto: Tatiana Takáčová/Fashion Pop-Up

Ako prvá sa so svojou líniou inšpirovanou ulicou predstavila Lucia Spišáková so značkou Sewologylab. Kolekcia mladistvej značky bola svieža, hravá a nositeľná. Modeli v širokých rifliach pôsobili drsne i chlapčensky zároveň, možno vďaka praku v zadnom vrecku nohavíc.

Po energickej kolekcii Sewologylab nasledovala umiernená línia dvoch mladých dizajnérok Ľubice Humeníkovej a Lenky Tatárovej. Návrhárky textilného a odevného dizajnu na svojej kolekcii s názvom Paperflake spolupracovali s baskobystrickou odevnou firmou Slovenka. Jemné vzory autorskej potlače papierových vločiek dopĺňali pohodlné materiály, tlmené odtiene sivej, bielej a čiernej a z času na čas ich ozvláštnili i netradičné strihy.

Kapitolu „pouličnej módy“ na prehliadke Fashion Pop-Up Made in Košice uzavrela značka We are not sisters, ktorá v Bratislave predviedla kolekciu s unikátnym nápadom. Všetky kúsky línie s názvom Uzol vznikli naozaj netradičným spôsobom. Namiesto zaužívaných krajčírskych postupov totiž autorka použila schému, keď najprv vytvorila z vybranej látky uzol a až potom z materiálu vznikali samotné šaty.

Izabela Komjati (Goldies)
Foto: Tatiana Takáčová/Fashion Pop-Up

Známa slovenská dizajnérka Izabela Komjati, ktorá svoj prvý showroom otvorila v roku 2011 práve v Košiciach, v Bratislave predviedla svoju kolekciu Gold. Zlatá bola v jej kolekcii zastúpená vo všetkých podobách a materiáloch, od lesklého saténu, cez jemný tyl až po ligotavé flitre, ktoré okrem vizuálnych vlastností predviedli na móle i zvukové efekty.

Ako pre agentúru SITA uviedla samotná návrhárka, v súčasnosti sa venuje najmä navrhovaniu modelov na zákazky, a tak sú jej kolekcie plné štýlových nositeľných kúskov. „Svojim zákazníčkam sa snažím navrhnúť šaty, ktoré budú rady nosiť,“ povedala Komjati. V kolekcii Golden nechýbali najnovšie módne trendy ako peplum, „vystrihnuté“ časti šiat či atraktívne kombinácie priehľadných a nepriehľadných materiálov.

Praktickú a modernú kolekciu Gold vystriedal svieži vietor v podaní Ľudky Žoldákovej, ktorá sa vo svojej tvorbe inšpirovala romantickým vidiekom, prírodou a tradíciami. Nápady na kolekciu, ktorej súčasťou boli i jedinečné autorské doplnky, hľadala napríklad i vo svojom detstve na prázdninách u starej mamy. Na šatách v prírodných farbách sa striedali folklórne motívy, tradičné potlače i vtipné prvky v podobe nápisov na doplnkoch či samotných odevoch.

Prehliadku košického dizajnu uzavrela klobučníčka Eleonora Gašková, ktorá je už treťou generáciou tradičnej klobučníckej rodiny. Prvé klobučníctvo v rodine si jej stará mama Elena Budešová otvorila ešte pred 2. svetovou vojnou.

Napriek tomu, že klobúky už dávno nie sú súčasťou etikety ani moderného šatníka, si talentovaná návrhárka dodnes udržuje stále zákazníčky. „Toto remeslo som sa učila celý život, od mamičky, od babičky, popri vyrastaní,“ prezradila dizajnérka. Hoci sú dnes pokrývky hlavy považované skôr za extravagantný doplnok, Eleonora Gašková sa nebála svojim potenciálnym zákazníčkam predviesť, že ani avantgardné doplnky niekedy nie sú na škodu svojím neprehliadnuteľným klobúkom s vypreparovaným vtákom.

Po módnej prehliadke si všetci návštevníci podujatia mohli pozrieť i odniesť domov jednotlivé dizajnérske kúsky a podporiť tak dizajnérov, ktorí sa v hlavnom meste predsa len tak často neobjavujú.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať