Opozícia kritizuje parkovaciu politiku Trnavy a vidí v nej len vyťahovanie peňazí z ľudí, pozmeňujúce návrhy jej ale neprešli

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Parkovanie, parkovisko, Petržalka
Foto: ilustračné, SITA/Branislav Bibel
Tento článok pre vás načítala AI.

Cieľom parkovacej politiky v Trnave je podľa opozičného poslanca Branislava Baroša len vyťahovanie peňazí z peňaženiek Trnavčanov. Pri schvaľovaní nového všeobecne záväzného nariadenia o parkovaní navrhol päť zmien, ktoré však nezískali podporu poslancov.

Jednou z nich bolo spoplatnenie parkovania v rezidentských zónach len od 16:00 do 8:00. Trnavčania podľa poslanca Baroša z poslaneckého klubu Trnava pre každého potrebujú mať parkovacie miesta chránené predovšetkým v tomto čase.

Dostupné parkovanie pre pracujúcich v Trnave

„V inom čase tieto miesta bývajú prázdne a Trnava ich môže poskytnúť pracujúcim v Trnave a tým ľuďom, ktorí si prídu do Trnavy riešiť svoje záležitosti v rôznych inštitúciách, ktoré sa tu nachádzajú,“ povedal Branislav Baroš na piatkovej tlačovej besede opozičných poslaneckých klubov Trnava pre každého a Trnava nás spája. V súčasnosti je rezidentské parkovanie v zónach s rodinnými domami spoplatnené od 8:00 do 18:00 a v zónach s bytovými domami nonstop.

Mestské zastupiteľstvo v Trnave schválilo v utorok nové nariadenie o parkovaní, ktoré nadobudne účinnosť 2. septembra. Parkovanie bude jednoduchšie, parkovacích zón bude výrazne menej a niektoré časti mesta nebudú zaradené do žiadnej z rezidentských zón, za parkovanie sa tam teda platiť nebude.

V súčasnosti platné nariadenie ráta so spoplatnením celého mesta, k čomu už nedôjde. V doterajších rezidentských zónach sa situácia s voľnými parkovacími miestami zlepšila, autá sa však presúvajú do nespoplatnených zón a na parkoviská obchodných reťazcov.

Problematika parkovania na Hlinách

Poslanec Branislav Baroš neobišiel ani problematiku parkovania na sídlisku Na hlinách, kde plánuje radnica výstavbu parkovacieho domu s kapacitou 305 miest. Nepozdáva sa mu predpokladaná cena 10 – 11 miliónov eur, ktorú prezentuje vedenie mesta.

Napriek tomu vyčlenenie peňazí pre túto investíciu podporí. Zatiaľ však nie je jasné, koľko peňazí pôjde na parkovací dom z mestského rozpočtu. Primátor Peter Bročka v stredu informoval o tom, že sa na financovaní budú musieť podieľať aj budúci užívatelia parkovacieho domu. Akou čiastkou, to zatiaľ nebolo určené.

Ďalší opozičný poslanec Rastislav Mráz (poslanecký klub Trnava nás spája) v súvislosti s parkovacím domom Na hlinách pripomenul, že pred desiatimi rokmi možný súkromný investor hovoril o investícii 2,5 milióna eur, pred štyrmi rokmi vedenie mesta o cene na úrovni 3,5 milióna eur, po štyroch rokoch je to 11 miliónov.

Poslanecké kluby Trnava pre každého a Trnava nás spája majú v mestskom zastupiteľstva spolu len šesť poslancov. Jasnú väčšinu má poslanecký klub Za lepšiu Trnavu, ktorý stojí za primátorom Bročkom.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Branislav BarošPeter BročkaRastislav Mráz