Prieskum rúca mýty, muži sú klebetnejší ako ženy

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Muž, počítač, nákup
Foto: uncyclopedia.wikia.com

BRATISLAVA 29. júna (WEBNOVINY) – Slovenskí muži navštevujúci internetové obchody hovoria o online nakupovaní viac ako ženy.

Tipy a odporúčania na zaujímavé veci z e-shopov totiž dáva svojim priateľom a známym až 68 percent mužov oproti 63 percentám žien nakupujúcich na internete.

Vyplýva to z prieskumu portálu Heureka.sk, ktorý porovnáva vyše štyritisíc slovenských internetových obchodov, ich tovary a ceny. V prieskume sa zúčastnilo dvetisíc ľudí.

„Muži sa so svojimi priateľmi najčastejšie delia o skúsenosti s technickými novinkami a elektronikou, ženy si skôr odporúčajú kozmetiku a oblečenie. Obe pohlavia sa však spoločne delia o dojmy z kníh,“ uviedol projektový manažér Heureka.sk Kamil Demuth a dodal, že pomer žien a mužov nakupujúcich na internete je vyrovnaný.

„Výsledky prieskumu spochybňujú mýtus o klebetných ženách a naznačujú, že obe pohlavia majú viac spoločného, ako rozdielneho. Vzájomné zdieľanie dojmov, pocitov či skúseností ako forma interakcie s druhými ľuďmi je rovnako kľúčová pre ženy aj pre mužov,“ povedal expert na oblasť rodovej rovnosti, psychológ Andrej Kuruc. V medzištátnom porovnaní sú „klebetnejší“ Slováci nakupujúci online, z ktorých sa o skúsenosti delí zhruba 66 percent, kým u Čechov ide o 58 percent zákazníkov e-shopov.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať