Sebaistý úsmev aj po štyridsiatke

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Signal anti age
Signal anti age Foto: Unilever

BRATISLAVA 23. apríla (WBN/PR) – Slovenské ženy vo veku 40 až 59 rokov sa starajú o svoje zuby najlepšie v porovnaní so ženami rovnakej vekovej skupiny v strednej Európe. Spoločne s Češkami najčastejšie vyhľadávajú zubného lekára a iba v ojedinelých prípadoch majú v tomto veku protézy. Aj napriek tomu, že 68 % z nich považuje za veľmi dôležité udržiavať svoje zuby zdravé predovšetkým kvôli pekného vzhľadu, iba 5 % si myslí, že starostlivosť o zuby je súčasťou starostlivosti o krásu. Hovoria o tom výsledky prieskumu*, ktorý bol uskutočnený v piatich európskych krajinách pri príležitosti uvedenia novej zubnej pasty Signal anti-age na slovenský trh. Táto novinka, určená predovšetkým pre spotrebiteľov stredného veku, bude okrem Slovenskej republiky na predaj aj v Českej republike, Chorvátsku, Maďarsku a Slovinsku.

* Prieskum uskutočnilo na základe požiadavky spoločnosti Unilever združenie Free Association vo februári v roku 2010 v Maďarsku, Slovenskej republike, Chorvátsku, Českej republike a v Slovinsku. V každej krajine sa do ankety zapojilo 500 žien vo veku od 40 do 59 rokov, zozbieranie dát prebehlo telefonicky. Výber vzorky sa uskutočnil metódou telefonického prieskumu za pomoci počítača (DPP = CATI), výskumná vzorka bola reprezentatívna vzhľadom na vek, región, dosiahnuté vzdelanie, typu bývania a bola posudzovaná podľa danej oblasti v závislosti od veľkosti celkovej populácie.

91 % zo slovenských žien stredného veku chodí pravidelne k zubnému lekárovi na preventívne prehliadky

Väčšina Sloveniek považuje prevenciu pred zubnými problémami za veľmi dôležitú:

91 % z nich absolvuje zubnú prehliadku minimálne jedenkrát ročne. V tomto smere prevýšia slovenské ženy ženskú populáciu z ostatných krajín, v ktorých bol prieskum uskutočnený: iba o niečo viac ako polovica maďarských žien a približne 60 % z chorvátskych a slovinských žien navštevuje zubného lekára pravidelne a tretina z nich vyhľadáva stomatologickú ordináciu len pri vážnych problémoch.

Vzhľadom na vysokú úroveň kultúry starostlivosti o zuby medzi slovenskými a českými ženami nie je prekvapujúce, že ich zuby sú v regióne v najlepšom stave: v pozorovanej vekovej kategórii sa 48 % zo ženskej populácie podarilo uchovať si prirodzený chrup, 47 % má čiastočné náhrady a 6 % potrebuje kompletné zubné protézy. V dôsledku toho sa u slovenských žien vyskytuje menej zubných ochorení súvisiacich so starnutím.

„Ústna hygiena je skôr zdravotnou než estetickou záležitosťou,“ domnieva sa väčšina žien

„Prieskum rovnako ukazuje, že 77 % žien žijúcich v uvedenom regióne si myslí, že zuby sú z hľadiska fyzického vzhľadu najvýznamnejšie, dokonca ešte dôležitejšie ako vlasy, hebká pleť či kvalita nechtov,“ uviedla Běla Doubravová, Brand Builder značky Signal zo spoločnosti Unilever, na tlačovej konferencii.

Napriek tomu je prekvapivé, že väčšina žien nepovažuje starostlivosť o zuby za súčasť bežnej kozmetickej rutiny, pretože iba 5 % zo slovenskej ženskej populácie si myslí, že zubná starostlivosť tvorí súčasť každodennej kozmetickej činnosti.

Tieto údaje naznačujú, že ženy žijúce v pozorovanom regióne by skôr zaradili problematiku kvality zubov do kategórie zdravia ako do kategórie krásy: uvažujú o zuboch skôr v lekárskom ako estetickom kontexte.

Slovenské ženy vo veku nad 40 rokov sú menej náchylné na ochorenia zubov

Slovenské a české ženy môžu byť na seba hrdé: vďaka pravidelným návštevám zubného lekára sa u nich v posledných dvoch rokoch problémy ako zubný kameň a citlivosť zubov vyskytovali menej, ako bol priemer celého regiónu. Na druhej strane je v týchto dvoch krajinách výrazne vyšší počet výskytu zápalu ďasien, zubných kazov, straty zubov a parodontitídy. To môže byť následkom nielen pravidelných návštev stomatológa, pri ktorých sú tieto problémy obvykle zistené, ale aj celkovo lepšieho stavu zubov vekovej skupiny 40 – 59 rokov: tým, že sa lepšie starajú o zdravie svojich zubov, sa tieto ťažkosti začínajú objavovať až v neskoršom veku. To je opäť o dôvod viac venovať pozornosť prevencii starnutia zubov.

Zubná pasta anti-age napomáha zmierniť príznaky starnutia zubov a ďasien

„Použitie vhodnej zubnej pasty a správneho postupu pri čistení zubov veľmi pomáha pri prevencii starnutia zubov a ďasien,“ hovorí MUDr. Irena Lacková. Stomatologička taktiež upozornila na skutočnosť, že pozornosť prevencii by sa mala venovať hlavne v staršej vekovej skupine, pretože nedostatočná ústna hygiena môže viesť k zubným ochoreniam poškodzujúcim zdravie celého organizmu.

Príznaky starnutia zubov z pohľadu stomatológa

V priebehu starnutia dochádza k znižovaniu slinotvorby, k stenčeniu mukodermálnej membrány ústnej dutiny a k zhoršeniu erózie skloviny. Zvyšuje sa počet zubných kazov, výplní a protéz, vznikom citlivosti na chlad a teplo rastie citlivosť zubov. V dôsledku ústupu ďasien dochádza k obnaženiu zubných krčkov, úbytku kostného lôžka a následne knísaniu zubov, zvyšuje sa výskyt zápalu ďasien a periodonálneho ochorenia.

Výsledky vedeckého výskumu dokazujú, že výskyt zubného kazu, erózie skloviny, rozličných zubných a periodontálnych abscesov (napr. gingivitídy, periodontitídy, recesie ďasien), ako aj tvorba zubného kameňa stúpa úmerne s vekom. Okrem toho, v starobe zuby strácajú prirodzenú belosť a rastie ich citlivosť.

Aj napriek tomu sa dá účinne brániť vzniku uvedených problémov a udržiavať naše zuby zdravé aj vo vyššom veku. Dnes sú najdôležitejšími nástrojmi ústnej hygieny zubná kefka, zubná pasta a tiež dentálna niť a medzizubné kefky. Rozdiel je v tom, ako a čím sa zuby čistia. Ide o správnu techniku čistenia zubov a vhodne zvolenú zubnú pastu pre príslušnú prevenciu problémov, ktoré vyplývajú zo starnutia ústnej dutiny a zubov.

Nová zubná pasta Signal anti-age

Jeden zo spôsobov účinnej prevencie týchto problémov predstavil Signal v podobe svojej novinky – zubnej pasty Signal anti-age. Obsahuje zložky, ktoré pomáhajú bojovať s piatimi prejavmi starnutia zubov a ďasien: úbytok ďasien, erózia zubnej skloviny, zápal ďasien, strata belosti a citlivosť zubov.

Monofluorofosfát sodný, obsiahnutý v zubnej paste, poskytuje ochranu pred zubným kazom a eróziou zubnej skloviny, hydroxyapatit napomáha obnovu skloviny, citran zinočnatý prispieva k zachovaniu zdravých ďasien, vitamín E pomáha predchádzať periodontálnemu zápalu, citran draselný znižuje citlivosť zubov a hydratovaný kremík odstraňuje vonkajšie škvrny z povrchu zubov bez ich poškodenia.

Účinnosť zubnej pasty Signal anti-age bola dokázaná množstvom klinických testov** a zároveň skúsenosťami spotrebiteľov. Spotrebiteľský test výrobku uskutočnený spoločnosťou Unilever potvrdil, že 7 z 10 žien zaznamenalo zlepšenie niektorých problémov so zubami a ďasnami po dvojtýždňovom používaní***.

** Odkazy:

1. Schafer a kol. Rukopis predložený časopisu Int Dent J. 2009.

2. Hornby a kol. Rukopis predložený časopisu Int J Dent 2009.

3. Brading a kol. Rukopis predložený časopisu Int J Dent 2009.

4. Unilever, súbor údajov in vivo.

5. Unilever, súbor údajov in vitro.

*** Podráždenie ďasien, citlivosť zubov alebo strata belosti. Prieskum uskutočnený na vzorke 156 žien vo veku 45 – 60 rokov v Českej republike v roku 2010.

Komunikácia Signal anti-age sa zameriava na starostlivosť o krásu

S rastúcim vekom vynakladajú ženy čoraz viac času aj prostriedkov na zachovanie mladistvého vzhľadu. Vyššie uvedený prieskum dokazuje, že slovenské ženy utrácajú za prípravky proti starnutiu viac než ostatné ženy v skúmanom regióne. Spoločnosť Unilever tento kladný postoj k prevencii starnutia víta a vo svojej kampani na zubnú pastu Signal anti-age sa zameriava na kozmetický aspekt výrobku. Zdôraznením výhod tejto zubnej pasty z hľadiska starostlivosti o krásu je možné osloviť širšie spektrum žien a touto formou zvýšiť ich informovanosť o význame a možnostiach prevencie dentálnych a periodontálnych problémov, ktoré sa môžu s pribúdajúcim vekom objaviť.

Zubná pasta Signal anti-age bude na slovenskom trhu k dispozícii od apríla.

Maloobchodná odporúčaná cena: 2,46 EUR / 75 ml

Unilever na Slovensku

Unilever je jedným z najväčších svetových dodávateľov rýchloobrátkového tovaru so silnými koreňmi vo viac než 100 krajinách sveta.

Hlavným poslaním spoločnosti Unilever je vnášať do života vitalitu. Vitalita napĺňa každodenné potreby ľudí v oblasti výživy, hygieny a starostlivosti o telo prostredníctvom značkových výrobkov, ktoré ľuďom umožňujú dobre sa cítiť, dobre vyzerať a mať viac zo života.

Unilever pôsobí aj v Slovenskej republike, kde zamestnáva približne 170 zamestnancov. Medzi potravinové výrobky spoločnosti Unilever patria rastlinné tuky Rama, Flora, Rama Crčme Bonjour, Hera, Perla, výrobky Hellmann’s, zmrzlina Algida, čaje Lipton a dehydrované výrobky Knorr. K najvýznamnejším kozmetickým značkám patria zubné pasty Signal, kozmetika Dove, Sunsilk, Timotei, Axe, Rexona, Lux alebo čistiace prípravky Domestos a Cif. www.unilever.sk

Spoločnosť Unilever sa už piaty rok stará o svojich spotrebiteľov v Česku aj na Slovensku prostredníctvom spotrebiteľského programu Na Doma. Na internetových stránkach www.nadoma.cz nájdu registrovaní používatelia množstvo článkov, tipov a databázu viac než 10 000 receptov. Členovia Na Doma sa môžu porozprávať na diskusných fórach, prispieť svojím receptom a zasúťažiť si so značkami spoločnosti Unilever.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať