Viac ako polovica slovenských firiem spolupracuje so školami

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia

BRATISLAVA 27. novembra 2015 (WBN/PR) – Viac ako polovica manažérov na Slovensku vníma nedostatok podpory štátu v oblasti vzdelávania, vedy a inovácií. Podľa 51% respondentov nového prieskumu KPMG – Pulse of Economy 2015 treba zvýšiť fiškálne výdavky štátu v najbližších dvoch rokoch práve do tejto sféry. Oblasť vzdelávania obsadila prvú pozíciu v tomto rebríčku aj v roku 2014, kedy ju za prioritu označilo 56% opýtaných.

Nedostatočnú podporu štátu podľa zistení prieskumu KPMG vyvažuje práve záujem podnikateľskej obce. Viac ako polovica (54%) vedúcich predstaviteľov firiem na Slovensku uviedla, že spolupracujú so školami na pravidelnej alebo projektovej báze. Iba 3% opýtaných sa vyjadrili, že nemajú o túto formu spolupráce záujem ani do budúcnosti.

Skutočnosť, že firmy na Slovensku berú prácu v prospech komunity vážne a v tejto oblasti napredujú, potvrdzujú i ďalšie výsledky prieskumu Pulse of Economy 2015. Až 41% slovenských manažérov potvrdilo, že ich firma sa angažuje v projektoch spoločenskej zodpovednosti vrátane podpory vzdelávania. Navyše štvrtina našich firiem má zamestnanca, ktorého výhradnou náplňou práce je práve agenda spoločenskej zodpovednosti.

Príkladom partnerstva medzi firemnou sférou a školami je projekt iKid určený pre žiakov slovenských základných škôl. Jeho cieľom je podnietiť v deťoch podnikateľské ambície a naučiť ich myslieť inovatívne, ale zároveň prakticky.

„Som presvedčený, že je potrebné podporovať mladých ľudí v tom, aby sa snažili konštruktívne vylepšovať existujúci stav vecí. Začať s tým na univerzite však môže byť neskoro. Preto sme založili iKid. Zasadili sme semienko inovácie a čakáme, čo s tým mladá generácia urobí. Výsledok nás každým rokom pozitívne prekvapuje,“ skonštatoval Kenneth Ryan, autor myšlienky projektu iKid a Riadiaci partner KPMG na Slovensku.

Ikid

Víťazi tohtoročného iKid – projekt FLASKY detí z Cirkevnej základnej školy Narnia v Bratislave sa predstavia divákom aj na finále blížiaceho sa StartupAwards.sk 2015. Svoj prototyp variča vody a termosky v jednom ukážu obecenstvu na rovnakom pódiu ako najlepšie startup projekty tohto roka.

„Na príklade víťazov StartupAwards.sk z minulých ročníkov alebo aj detí z iKid môžeme vidieť, že mladá generácia chce budovať nové veci a má túžbu dokázať aj s pomocou inovácií niečo veľké, možno i v globálnom meradle,“ dodal K.Ryan

Jeho slová potvrdzujú i výsledky posledného KPMG Startup Survey. Iba 43% respondentov z radov startupov tu menovalo finančné príjmy za svoju hlavnú motiváciu k podnikaniu. Veľká väčšina (89%) chce prioritne „budovať niečo nové“ a 57% motivuje myšlienka, že práve ich produkt/ služba zmení sektor, v ktorom pôsobia.

O prieskume

Prieskum Pulse of Economy (Pulz hospodárstva) zrealizovala spoločnosť KPMG v septembri 2015 medzi manažérmi a vlastníkmi firiem v deviatich krajinách strednej a východnej Európy. Respondenti vyjadrili svoj názor na smerovanie národných ekonomík, eura, zahraničných investícií, daňového prostredia a na odmeňovanie a personálnu politiku firiem. Online prieskumu sa zúčastnilo 731 respondentov zo Slovenska, Českej republiky, Poľska, Litvy, Lotyšska, Estónska, Rumunska, Bosny a Hercegoviny a Chorvátska. Na Slovensku sa prieskum uskutočnil druhýkrát. Podrobné výsledky spolu s infografikami nájdete na http://www.kpmgpulsesurvey.com/ .

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia