Brecely si prevzal ministerstvo, rozhodne aj o obchvate

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Roman Brecely
Minister dopravy Roman Brecely (v strede) počas jeho oficiálneho uvedenia na rezort. Bratislava, 29. marec 2016. Foto: SITA/Marko Erd

BRATISLAVA 29. marca (WebNoviny.sk) – Nový minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Roman Brecely (nominant strany Sieť) považuje výstavbu obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 a priľahlej rýchlostnej cesty R7 formou PPP za potrebnú. Pred očakávaným podpisom koncesnej zmluvy s víťazným konzorciom sa chce s projektom ešte oboznámiť spolu s odborníkmi.

„Nemáme dôvod robiť nejaké obštrukcie, čo sa týka výstavby obchvatu. Musíme si sadnúť, zobrať si expertný tím, pozrieť si, či tam nie sú nejaké nášľapné míny. V zásade tento projekt vnímam ako zmysluplný,“ povedal v utorok Brecely zástupcom médií krátko po tom, ako ho premiér Robert Fico (Smer-SD) uviedol do funkcie ako prvého z nových ministrov svojej tretej vlády. Brecely priblížil, že do Bratislavy jazdí každý deň a obchvat hlavného mesta už dávno mal byť. Sieť pred rokom projekt obchvatu Bratislavy formou PPP kritizovala najmä pre jeho pôvodné vysoké finančné náklady.

Brecely sa chce na začiatku svojho pôsobenia vo funkcii najprv oboznámiť s fungovaním a pôsobnosťou ministerstva dopravy. „S pánom premiérom sme sa dohodli, že ďalší krok bude, a to veľmi rýchlo, príprava programového vyhlásenia vlády,“ uviedol. Brecely sa v minulosti k problematike dopravy nevyjadroval. V strane Sieť, ktorá ho na post ministra dopravy nominovala, bol pred parlamentnými voľbami vedúcim stálej pracovnej skupiny pre energetiku. Brecely je trinástym ministrom dopravy počas nezávislosti Slovenska od roku 1993.

V súťaži na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov D4 Bratislava, Jarovce – Rača a R7 Bratislava, Prievoz – Holice v dĺžke 59 kilometrov zvíťazilo medzinárodné konzorcium Obchvat Nula na čele so španielskou spoločnosťou Cintra Infraestructuras Internacional. Súčasťou úspešného konzorcia sú rakúska stavebná spoločnosť Porr a austrálska investičná skupina Macquarie Capital Group.

Vo finále súťaže spomedzi štyroch uchádzačov navrhlo úspešné konzorcium najnižšiu ročnú splátku 56,72 mil. eur. Je to výrazne menej oproti odhadovanej sume 135 mil. eur. Štát by mal koncesionárovi za tridsať rokov uhradiť podľa aktualizácie 1,9 mld. eur. Pôvodná predpokladaná celková suma platieb bola 4,53 mld. eur. Bývalý minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) koncesnú zmluvu s úspešným konzorciom podpísať nestihol, hoci podľa bývalej vlády ju mal uzavrieť do 4. marca.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Ján PočiatekRobert FicoRoman Brecely
Firmy a inštitúcie MDV Ministerstvo dopravy a výstavby SRVláda SR