Dubovcová nemôže nájsť vhodný priestor pre svoju kanceláriu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Jana dubovcová
Foto: SITA/Marián Peiger

BRATISLAVA 7. marca (WEBNOVINY) – Ombudsmanke Jane Dubovcovej sa stále nedarí nájsť vhodný priestor v správe štátu, kde by sídlila jej kancelária. Požiadala preto v liste rezorty vnútra, zahraničných vecí a pôdohospodárstva o pomoc. Ministerstvo vnútra ani ministerstvo pôdohospodárstva pre ňu nič k dispozícii nemajú. Rezort diplomacie jej prostredníctvom Správy služieb diplomatického zboru ponúkol kanceláriu na Grösslingovej ulici v Bratislave, no tá by bola v konečnom dôsledku drahšia ako tá, v ktorej sídli teraz.

Ministerstvá nemajú priestory

Ako agentúru SITA informoval Peter Susko z rezortu zahraničných vecí, priestor sa uvoľnil po odchode zastúpenia Rozvojového fondu OSN (UNDP). Ombudsmanka na túto ponuku podľa jeho slov nereflektovala. Ako sa vyjadrila ombudsmankina poradkyňa pre komunikáciu Alena Kuišová, kancelária poslala rezortu list ako reakciu na ponúkané priestory. Okrem iného sa v ňom píše, že „predložený návrh neprináša nášmu úradu očakávaný ekonomický úžitok a úsporu rozpočtových opatrení.“

Kanceláriu Verejného ochrancu práv teraz výdavky na priestory plus energie, služby, päť parkovacích miest v garáži a 10 parkovacích miest na stráženom parkovisku vyjdú ročne na 192-tisíc eur. Priestor, ktorý jej ponúklo ministerstvo zahraničia, je menší ako aktuálny, k dispozícii ma šesť parkovacích miest a jeho nájom vyčíslili minimálne na 176-tisíc eur. „Vzhľadom na nedostatočné možnosti parkovania predpokladáme, že kancelária bude nútená zabezpečiť minimálne deväť parkovacích kariet a nájsť v blízkom okolí kryté a bezpečné parkovanie pre vozidlo, ktoré prepravuje ústavného činiteľa,“ píše sa v liste. Výdavky kancelárie by sa tak zvýšili o ďalších minimálne 16-tisíc eur. „Iné voľné kapacity vo svojich vlastných priestoroch rezort diplomacie nemá,“ dodal Peter Susko.

Najviac platia za nájom

Žiadosti kancelárie ombudsmanky nevyhovel rezort pôdohospodárstva z jediného dôvodu. „Ministerstvo pôdohospodárstva plánuje pre prebiehajúcu reformu štátnej správy využívať administratívne budovy pre vlastné potreby,“ uviedol pre agentúru SITA hovorca rezortu Peter Hajnala. Kancelária Verejného ochrancu práv podľa rezortu vnútra v liste žiadala, aby bol priestor v Bratislave, mal rozlohu 1500 metrov štvorcových, bol v prevádzkovom stave a ľudia sa doň mohli jednoducho dostať. „Ministerstvo vnútra však požadovaný priestor pre potreby kancelárie ombudsmanky v Bratislave nemá,“ informovala Dana Pohlodová z Tlačového odboru Kancelárie ministra vnútra. Rezort ombudsmankinu kanceláriu v liste informoval, že pokiaľ bude vedieť o nejakom priestore, ktorý by jej požiadavky spĺňal, bude ju informovať.

Najvyšším výdavkom Kancelárie Verejného ochrancu práv na tovary a služby bol v roku 2013 nájom administratívnych priestorov a služieb s ním spojených. Snažila sa získať priestory v budove, ktorá je v správe štátu. Preto listom postupne oslovila rezort pôdohospodárstva, ministra zahraničných vecí, aj ministerstvo vnútra. Priestor, ktorý by bol vhodný a hlavne lacnejší ako teraz, hľadá stále.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Jana Dubovcová