Kamenné námestie a jeho okolie sú bližšie k revitalizácii

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Kamenné námestie
Pohľad na panorámu Bratislavy z terasy obchodného domu Prior (v súčasnosti OD Tesco MY) na Kamennom námestí. Foto: Archívne foto: SITA/Jozef Jakubčo

BRATISLAVA 21. mája (WBN/PR) – Spoločnosť Lordship (SK Centre a.s.) a TESCO STORES SR, a.s., ako vlastníci 90% pozemkov na území ohraničenom ulicami Rajská, Dunajská a Špitálska sa dohodli, že budú vzájomne spolupracovať pri revitalizácii tohto územia. Súčasťou bloku je aj nástupná plocha do obchodného domu My (Tesco) nazývaná Kamenné námestie vo vlastníctve hlavného mesta Bratislavy a budovy bývalého obchodného domu Prior a hotela Kyjev.

Zúčastnené strany vnímajú, že zóna v okolí Kamenného námestia trpí od polovice 90-tych rokov stratou funkčnej kvality väčšej časti územia a absenciou identity. Priestor je neupravený, chaoticky usporiadaný a odpudzuje obyvateľov mesta aj turistov takmer nulovými spoločenskými funkciami. Spomenuté problémy jasne pomenovala aj Urbanistická štúdia architektonického ateliéru Siebert+Talaš, či prieskum verejnej mienky realizovaný spoločnosťou GfK. Lordship aj TESCO majú záujem o to, aby sa v dotknutom území spravili také kroky, ktoré by prinavrátili návštevníkov do tejto časti mesta. Územie historicky známe blokovou zástavbou a v minulosti aj čulým obchodným ruchom by tak získalo späť stratený status dobrého miesta na nakupovania, bývanie, či prácu bez rušivých momentov.

Dohoda o vzájomnej spolupráci pri revitalizácii bloku okolo Kamenného námestia vychádza zo Zmluvy o spolupráci, ktorú zástupcovia spoločnosti Lordship v zastúpení SK Centre, a.s. podpísali s TESCO STORES SR, a.s. V súlade s touto zmluvou spoločnosť TESCO STORES SR, a.s., ktorá je tiež majiteľom časti pozemkov na Kamennom námestí, súhlasila, aby spoločnosť Lordship pokračovala v krokoch, ktoré by umožnili realizáciu projektu spojeného s revitalizáciou bloku okolo Kamenného námestia na základe urbanistickej štúdie spracovanej architektonickým ateliérom Siebert+Talaš, spol. s.r.o.

„Interné prieskumy spokojnosti medzi zákazníkmi aj kolegami pracujúcimi v obchodnom dome My nám opakovane potvrdzujú ich nespokojnosť so vzhľadom vonkajších verejných priestorov v lokalite. TESCO tak nenamieta voči tomu, aby spoločnosť Lordship v spolupráci s mestom Bratislava urobila nevyhnutné kroky k dosiahnutiu úspešnej zmeny Územného plánu zóny, potrebnej pre realizáciu projektu spojeného z revitalizáciou bloku okolo Kamenného námestia“, komentoval motiváciu, ktorá viedla vlastníkov k podpisu dohody, Michal Dyttert, člen predstavenstva TESCO STORES SR, a.s.

Budúca výstavba a revitalizácia by mala podľa urbanistickej štúdie zohľadňovať historickú stopu námestia, investor tu nebude môcť stavať výškové budovy, ani hmotou zástavby prekročiť vymedzené závery štúdie. Parkovacie plochy sa majú presunúť výlučne do podzemia, čo by vytvorilo lepšie podmienky pre priľahlé verejné priestory. Kvalitnejšiu úlohu má zohrať aj verejná doprava. Kľúčovým riešením bloku Kamenného námestia nadväzujúcim na okolité bloky by mali byť tradičné pasáže, typické pre okolitú zástavbu v centre mesta.

Urbanistická štúdia zóny Dunajská a následné zmeny a doplnky Územného plánu zóny budú následne slúžiť ako záväzný podklad k revitalizačným zámerom majiteľov pozemkov. Plány by prvú vizuálnu podobu mohli dostať na základe medzinárodných architektonicko-urbanistických súťaží na stvárnenie bloku okolo Kamenného námestia.

„Spoločnosť Lordship už v minulosti opakovane deklarovala záujem transparentne riešiť budúcu podobu a revitalizáciu bloku Kamenného námestia. Ako najtransparentnejší spôsob verejnej diskusie o podobe priestoru preto vnímame verejnú medzinárodnú urbanisticko-architektonickú súťaž,“ dodáva Juraj Šaštinský, joint managing director Lordship pre SR a ČR.

Ideovo urbanisticko-architektonické súťaže plánuje investor v najbližších mesiacoch vyhlásiť v spolupráci s Hlavným mestom SR. Súťaže budú dve.

Súťaž číslo 1: NÁVRH ARCHITEKTONICKÉHO RIEŠENIA CENTRA MESTA – KAMENNÉ NÁMESTIE

Súťaž číslo 2: STVÁRNENIE VEREJNÉHO PRIESTORU CENTRÁLNEJ ČASTI MESTA BRATISLAVA – KAMENNÉ NÁMESTIE A NÁMESTIE SNP

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie Tesco