Staré Mesto chce na Poštovej ulici viedenský Nasch Markt

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Nasch Markt
Viedenský Nasch Markt chce mať aj Bratislava. Foto: SITA/AP

BRATISLAVA 24. júna (WEBNOVINY) – Čerstvé potraviny, kvety či malé suveníry by mohol v budúcnosti ponúknuť Náš markt na Poštovej ulici v Bratislave.

Projekt je známy z Viedne alebo Mníchova pod názvom Nasch Markt, ako tradičné miesto na nákup domácich produktov, čerstvých potravín i delikates z rôznych kútov sveta.

Práve týmto konceptom sa inšpiruje Staré Mesto spolu so súkromným partnerom, ktorí by tento projekt chceli priniesť aj do centra Bratislavy. Staromestskí poslanci v utorok odobrili zámer zriadiť takýto trh na Poštovej ulici.

Čerstvá zelenina a ovocie na Poštovej

Trh s čerstvými potravinami a domácimi produktmi by mohol vyrásť na Poštovej ulici v Bratislave. S nápadom prišla spoločnosť Koliba Slovakia Plus, s. r. o., ktorá patrí do skupiny prevádzkovateľov Freshmarketu na Tomášikovej ulici. Firma na rohu Poštovej a Obchodnej ulice vlastní pozemok s rozlohou viac ako 500 metrov štvorcových.

Pozemok je pre dlhodobo nevyriešené otázky územného plánovania neudržiavaný, na čo Staré Mesto súkromníka už viackrát upozornilo, píše sa v materiáloch predkladaných na rokovanie staromestského zastupiteľstva. To by mohol vyriešiť práve nápad s trhom Náš markt. Spoločnosť totiž ponúka svoj pozemok pre potreby trhu, ak Staré Mesto umožní stánky postaviť aj na Poštovej ulici, ktorú spravuje.

„Poštová ulica má charakter pešej zóny a poskytuje dostatok priestoru na umiestnenie jednotlivých prevádzok a zariadení, ktoré budú súčasťou projektu Náš markt. Poštová ulica je súčasne dostatočne ,atraktívnym miestom‘ schopným pritiahnuť pozornosť obyvateľov a návštevníkov hlavného mesta,“ píše sa v materiáloch. Súkromná spoločnosť spolu so Starým Mestom vytvoria spoločný podnik Bratislavský Náš markt, ktorý bude trhovisko prevádzkovať.

Jahody
Foto: SITA/AP

Realizácia bude na pleciach súkromníka

Mestská časť do projektu vloží 1000 eur ako vklad pri založení spoločnosti a poskytne priestory pre trh na Poštovej ulici. Financovanie projektu i jeho realizácia už budú na pleciach spoločnosti Bratislavský Náš markt a firmy Koliba Slovakia Plus, staromestský rozpočet to nezaťaží.

Cieľom spoločného projektu Starého Mesta a súkromnej firmy je oživiť centrum Bratislavy a zatraktívniť priestor pešej zóny na Poštovej ulici, ktorá dnes slúži len ako prechod medzi Hodžovým námestím a Námestím SNP. Myšlienkou trhu Náš markt je vytvoriť miesto s príjemnou atmosférou, kde si budú môcť ľudia nakúpiť kvalitné a čerstvé potraviny, ale aj stretnúť sa s priateľmi či posedieť pri dobrom jedle a pití.

Rozmanitý tovar i potraviny

Dbať pritom chcú na rozmanitosť ponúkaného sortimentu, čerstvosť a kvalitu tovaru i podporu domácich producentov. „Náš markt by sa mal stať alternatívou k neosobným nákupom vo veľkých obchodných centrách, ktorým by mal konkurovať skladbou sortimentu, zárukou kvality a čerstvosti a osobným prístupom predavačov k zákazníkom,“ navrhujú organizátori bratislavského trhu.

Inšpiráciu tvorcovia bratislavského trhu Náš markt našli napríklad vo Viedni, kde má podobný trh už dlhoročnú tradíciu. Názov trhu Nasch Markt pochádza z nemeckého naschen – mlsať. Už to napovedá, že Nasch Markt u našich susedov ponúka okrem lokálneho ovocia a zeleniny napríklad aj rôzne koreniny, domáce cestoviny, syry, mäso, ryby, pečivo, sladkosti či exotické špeciality.

Dobroty domácej i svetovej kuchyne zase návštevníkom ponúkajú stánky s občerstvením či tematicky ladené malé gastronomické prevádzky. V ponuke sú aj rezané kvety či drobné suveníry. Viedenský Nasch Markt je tiež známy svojou „rodinnou“ atmosférou a osobným prístupom predavačov k zákazníkom, píše sa v materiáloch Starého Mesta.

Korenie
Foto: Shutterstock Shutterstock

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať