Registrácia  |   Prihlásenie Podnikám.skNajky.skDámskaJazda.skByvaniejehra.skCestujsi.sk

WebNoviny

Meniny má: Diana

Počasie na dnes:

Zdielať na:

V materských školách pribudne ďalších 52 asistentov učiteľov

Autor: WBN/PR, 19. septembra 2014 17:39
Foto: SITA
BRATISLAVA 19. septembra (WBN/PR) - V rámci národného projektu "Inkluzívny model vzdelávania na predprimárnom stupni školskej sústavy (MRK2)" pribudne v školskom roku 2014/2015 viac ako 50 pedagogických asistentov. Ich počet sa tak zvýši z pôvodných 110 na 162.

V 110 materských školách v Trnavskom, Trenčianskom, Nitrianskom, Žilinskom, Banskobystrickom, Prešovskom a Košickom kraji pribudne ďalších 52 pedagogických asistentov. Celkovo sa ich pomoc dotkne 5000 detí, pričom viac ako 2000 z nich sú deti z rómskych komunít. No okrem samotných detí sú do projektu formou osvetových programov začlenení i rodičia.

"V rámci stratégie ministerstva školstva pri zvyšovaní vzdelávania rómskych detí vítame záujem materských škôl o daný projekt a zapojenie sa 2000 detí hneď na jeho začiatku. Za pozitívny vnímame aj fakt, že celkové počty pedagogických asistentov sa budú odvíjať od aktuálneho počtu žiakov a tried v konkrétnej materskej škole, čo znamená, že môže v rámci projektu pôsobiť až 170 pedagogických asistentov", hovorí o projekte Peter Pellegrini, Minister školstva, vedy, výskumu a športu SR.

Národný projekt realizuje Metodicko-pedagogické centrum ako jedna z priamych organizácii patriacich pod Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR v spolupráci s Úradom splnomocnenca vlády pre rómske komunity.

Úlohou pedagogických asistentov je nielen napomáhať pedagogickému zboru pri práci so samotnými deťmi v materskej škole, ale zároveň prekonávať rôzne typy bariér (nielen jazykové), medzi rodičmi a materskou školou. Počas ich návštev v samotných rodinách rómskych komunít vysvetľujú rodičom, aké je dôležité pre ich dieťa predprimárne vzdelávanie, teda návšteva materskej školy a aký budú mať ich deti z toho prínos pred nástupom na povinnú školskú dochádzku. V niektorých lokalitách je potrebné deti učiť aj základným hygienickým a stravovacím návykom.

Aktivity projektu MRK2 oceňuje i Peter Pollák, splnomocnenec vlády SR pre rómske komunity: "Zvýšenie počtu asistentov učiteľa bude mať benefit pre samotný projekt, ale hlavne pre deti, ktorým sa bude môcť venovať viac asistentov. Samotní asistenti spĺňajú kvalifikačné predpoklady a zároveň ovládajú materinský jazyk detí pochádzajúcich s marginalizovaných rómskych komunít, čím pomáhajú preklenúť jazykovú bariéru medzi obomi stranami."

"Pre jedno až dvojtriedne materské školy ostáva jeden pedagogický asistent, materské školy s tromi až piatimi triedami získajú ešte jedného pedagogického asistenta, spolu tak bude mať škôlka dvoch asistentov. Šesť a viac triedne materské školy majú nárok na navýšenie o dvoch pedagogických asistentov, spolu tak bude mať škôlka troch asistentov", dopĺňa k projektu manažér Peter Jarošinec.

Cieľom projektu "Inkluzívny model vzdelávania na predprimárnom stupni školskej sústavy", je dosiahnuť začlenenie čo najvyššieho počtu detí z rómskych komunít do materských škôl a zapojením rodičov zlepšiť ich pripravenosť na primárny stupeň vzdelávania. Projekt je spolufinancovaný zo zdrojov Európskej únie a realizuje sa od 1. februára 2013 do novembra 2015. Zapojené sú materské školy, ktoré majú deti pochádzajúce z marginalizovaných rómskych komunít resp. sú umiestnené v lokalite/obci, v ktorej žijú príslušníci z marginalizovaných rómskych komunít.

Doplňujúce zdroje:
http://www.npmrk2.sk/zoznam-ms-zapojenych-do-projektu

Pridajte sa k nám na Facebooku

Anketa
Mal by minister vnútra Robert Kaliňák odstúpiť pre kauzu Bašternák?
Určite áno, má toho na rováši viac, nie je to len táto kauza
Mali by odísť všetci, každý z politikov má maslo na hlave
Nie. Je to jeden z najlepších ministrov, opozícia zavádza a kauzu si vymyslela
O politiku sa nezaujímam
Ďalšie ankety