Prieskum ukázal, koľko minieme v lekárni a čo tam kupujeme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
lekáreň
Foto: ilustračné, Thinkstock

BRATISLAVA 25. júna 2015 (WEBNOVINY) – Jedným z hlavných dôvodov, prečo zavítame do lekárne, je nákup voľnopredajných liekov a výživových doplnkov. V Bratislavskom samosprávnom kraji ide dokonca o najčastejší dôvod návštevy lekárne, uviedlo to 78,6 percenta opýtaných. Až za ním nasleduje výber liekov, ktoré predpísal lekár (71,5 percenta).

V lekárni necháme v priemere desať eur

V ostatných slovenských krajoch je toto poradie opačné, aj keď oba dôvody sú približne rovnako časté, udáva ich okolo 70 percent respondentov. Do lekárne tiež chodíme nakupovať kozmetiku a rastlinné produkty, čo je tretia najhlavnejšia príčina našej návštevy.

Vyplýva to z prieskumu Farmaceutickej fakulty Univerzity Komenského (UK) v Bratislave a Univerzitného vedeckého parku UK, do ktorého sa zapojilo 421 respondentov z Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) a 2 423 respondentov z 21 slovenských miest. Cieľom zisťovania bolo hodnotiť spokojnosť klientov lekární v rámci BSK v porovnaní s ostatnými krajmi.

Priemerne v lekárni necháme menej ako desať eur mesačne, zhodlo sa na tom 47 percent respondentov v BSK a 42,9 percenta v ostatných krajoch. Menej ako 30 eur utratí za lieky a iný tovar 38,7 percenta opýtaných v Bratislavskom kraji a 40,7 percenta vo zvyšných krajoch.

Ľudia v Bratislavskom kraji sú kritickejší

Z prieskumu tiež vyplýva, že najčastejšie si lekáreň vyberáme podľa jej dostupnosti, lokalita zaváži u takmer 80 percent opýtaných v BSK a pri 73 percentách ostatných respondentov. Ďalším kritériom, podľa ktorého sa rozhodujeme kam si ísť vybrať lieky, je kvalifikovaný a priateľský personál, do úvahy to berie vyše 48 percent opýtaných. Na treťom mieste je dobrá skúsenosť s lekárňou, ktorá pri výbere ovplyvňuje približne 32 percent účastníkov prieskumu.

Daniela Mináriková, ktorá sa na prieskume spolupodieľala, poukazuje aj na to, že typickým klientom v BSK je mladší a vzdelanejší človek. „Je kritickejší ako zákazník z ostatných krajov, aj keď miera jeho spokojnosti je stále veľmi vysoká. Na rozdiel od klientov v ostatných krajoch je náročnejší na manažment liečby a je s ním menej spokojný. Je to pravdepodobne spôsobené tým, že vzorka respondentov bola štatisticky významne mladšia a vzdelanejšia, čo kopírovalo socio-demografické charakteristiky BSK,“ uviedla Mináriková.

Prieskum bol realizovaný cez dotazníky s 29 otázkami, pričom názory respondentov sa zisťovali od októbra do decembra 2014.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie UK Univerzita Komenského v Bratislave