Registrácia  |   Prihlásenie Podnikám.skNajky.skDámskaJazda.skByvaniejehra.skCestujsi.sk

WebNoviny

Meniny má: Vilma

Počasie na dnes:

Zdielať na:

Obrazom: Na bratislavskú Hlavnú stanicu jazdia električky

Autor: SITA, 2. septembra 2015 16:34
Na hlavnú stanicu zatiaľ premávajú len električky na linke číslo 2 od ŽST Nové Mesto, po dokončení rekonštrukcie na Jesenského ulici opäť obnovia aj linku č. 1.

Električková trať na Hlavnú stanicu v Bratislave Pohľad na zrekonštruovanú električkovú trať na Hlavnej stanici v Bratislave. Bratislava, 2. september 2015. Foto: SITA/Robert Tappert
BRATISLAVA 2. septembra (WEBNOVINY) - Na Hlavnú stanicu Bratislava opäť premávajú električky, hlavné mesto dokončilo modernizáciu trate v úseku Radlinského - Štefanovičova. Modernizácia časti trate nadväzuje na opravu úseku od hlavnej stanice po ministerstvo financií.

Na hlavnú stanicu zatiaľ premávajú len električky na linke číslo 2 od ŽST Nové Mesto, po dokončení rekonštrukcie na Jesenského ulici opäť obnovia aj linku č. 1. Mesto obnovilo električkovú dopravu na hlavnú stanicu 1. septembra po trojmesačnej výluke. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.

Obrazom: Električková trať na Hlavnú stanicu v Bratislave



Trať by mala byť skolaudovaná najneskôr v januári

Oprava časti trate v úseku Radlinského - Štefanovičova stojí vyše štyri milióny eur. Mesto na modernizáciu získalo príspevok z eurofondov z Operačného programu Doprava 2007 - 2013. V úseku od ministerstva financií po Radlinského za posledné tri mesiace zrekonštruovali električkovú trať, opravili dve zastávky, cestnú svetelnú signalizáciu i časti dotknutých križovatiek.

Mesto nechalo vymeniť električkový zvršok, nainštalovali tu nové informačné tabule a pribudli aj nové prístrešky na zastávkach, priblížila práce hlavná dopravná inžinierka Bratislavy Tatiana Kratochvílová. Trať by mala byť skolaudovaná najneskôr v januári 2016.

Odporúčame:

Obrazom: Bratislavské vozovne sa dočkali modernizácie




Nesrovnal chce vybudovať trať európskych rozmerov

Projekt rekonštrukcie trate sa však stretol aj s kritikou súčasného primátora Iva Nesrovnala. Tá neminula ani Dopravný podnik Bratislava. "Projekt mal mnohé nedostatky, ktoré sme po jeho prevzatí museli riešiť. Je súčasťou komplexnej obnovy električkových radiál v Bratislave, ktorá je jednou z našich priorít. V týchto súvislostiach opravujeme aj hrubé pochybenia spôsobené Dopravným podnikom, ktorý investoval do nákupu nových električiek ešte pred obnovou električkových tratí, alebo nakúpil nové vozidlá a nepočítal so zmenami označovačov. Preto je dôležité, aby po novom výberovom konaní mohli podnik riadiť odborníci, ktorí budú dopravu v meste rozvíjať efektívnejšie a kvalitnejšie a takéto chyby sa nebudú opakovať," zhodnotil situáciu primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Primátor chce v Bratislave vybudovať trať európskych rozmerov, preto robí mesto na trati úpravy aj nad rámec pôvodného projektu. Radnica ich zaplatí podľa primátora z vlastného rozpočtu. Po celej dĺžke trate teda ešte pribudnú bezbariérové priechody, mesto pripravuje aj dodatočnú výsadbu okolo trate v úseku Žilinská - Mýtna, pribudne tu aj živý plot doplnený stromami a mesto naplánovalo aj úpravu chodníkov okolo Národnej banky Slovenska.

Električková trať na Hlavnú stanicu v Bratislave Pohľad na zrekonštruovanú električkovú trať na Hlavnej stanici v Bratislave. Bratislava, 2. september 2015. Foto: SITA/Robert Tappert



Investor s prácami ešte nezačal

Modernizácia časti trate nadväzuje na opravu úseku od hlavnej stanice po ministerstvo financií. Rekonštrukciu vrchného úseku trate vlani zabezpečil Dopravný podnik Bratislava. Oprava stála približne 1,2 milióna eur a zložili sa na ňu Dopravný podnik a investor rekonštrukcie predstaničného priestoru - spoločnosť Transprojekt. Práce trvali približne desať týždňov, električky začali z hlavnej stanice opätovne premávať 11. novembra 2014.

Nadväzujúcu modernizáciu trate až po Radlinského pripravovalo ešte bývalé vedenie hlavného mesta. Na radnici vtedy hovorili, že aj zvyšok trate treba opraviť tak, aby mohla v budúcnosti nadväzovať na plánovanú podzemnú električkovú trať z hlavnej stanice. Tú sľúbila postaviť spoločnosť Transprojekt, ktorá stojí za projektom prestavby okolia hlavnej stanice. Investor však s prácami ešte nezačal, no projekt má byť hotový do konca roka 2016.

Električková trať na Hlavnú stanicu v Bratislave Sprava: Dopravná inžinierka Bratislavy Tatiana Kratochvílová a primátor mesta Bratislavy Ivo Nesrovnal počas brífingu pri príležitosti oficiálneho ukončenia modernizácie električkovej trate na Hlavnú stanicu. Bratislava, 2. september 2015. Foto: SITA/Robert Tappert


Pridajte sa k nám na Facebooku

Anketa
Súhlasíte s návrhom Európskej komisie, aby štáty platili pokutu 250-tisíc eur za neprijatého utečenca?
Myslím si, že Slovensko by malo pomôcť a prijať utečencov. Žiadna pokuta nám tak hroziť nebude
Je to neetické, ako môžu hodnotu človeka vyčísliť peniazmi
Nesúhlasím s prijatím utečencov a ani s pokutami, je to čisté vydieranie
Štáty EÚ nevedia, ako riešiť migračnú krízu a tento návrh to len dokazuje
Ďalšie ankety