Nový most v Trenčíne získal stavebné povolenie

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Trenciansky zeleznicny most2
Možnú novú tvár železničného mosta v Trenčíne hľadali študenti Fakulty architektúry Slovenskej technickej univerzity v Bratislave. Foto: SITA/Richard Nemec

TRENČÍN 7. októbra (WEBNOVINY) – Úrad pre reguláciu železničnej dopravy (ÚPRŽD) dnes schválil stavebné povolenie na výstavbu železničného mosta v Trenčíne. „Žiaden účastník konania a ani dotknutý orgán nevyjadril žiadnu námietku, ktorá by bránila vydaniu stavebného povolenia,“ vyjadril sa riaditeľ sekcie špeciálneho stavebného úradu, ÚPRŽD Štefan Hrivňák.. Povoleniu bude vydané zajtra, účastníci sa môžu k nemu vyjadriť a vzniesť prípadné námietky do 15 dní. Mesto Trenčín nemalo voči rozhodnutiu ÚPRŽD žiadne výhrady.

Výstavba mosta by mala trvať dva roky. Nový železničný most by mal byť podľa zástupcu generálneho projektanta Jána Špánika z technického aj vizuálneho hľadiska unikátny. „Most bude oveľa krajší a prispeje k zvýšenej úrovni mesta, hlavne bude odstránený hluk, ktorý je v meste Trenčín,“ tvrdí Špánik. Most je unikátny však len na území medzi Bratislavou a Púchovom, železnice totiž pripravujú podobné stavby aj za Púchovom. Dĺžka mosta bude 360 metrov, skladať sa bude zo siedmich pilierov. S jeho výstavbou sa začne zo strany od mesta Trenčín.

Proti výstavbe nového železničného mosta na dnešnom pojednávaní protestovali poslanec mestského zastupiteľstva Ján Babič a občiansky aktivista Norbert Brázda z Trenčianskeho fóra. „Myslím, že to bola čistá fraška, kedy bolo vopred jasné, že stavené povolenie bude vydané,“ vyjadril sa Brázda. Podľa neho ÚRPRŽD ignoruje názory dotknutých občanov, zároveň mu aj chýba prístup k dokumentácií železničnej trate a výstavbe železničného mosta. Železnice Slovenskej republiky však súhlasili s jeho návrhom, aby pred začatím stavby investor zabezpečil posúdenie budov z hľadiska statiky.

Modernizácia trate v Trenčíne si vyžiada zbúranie letnej plavárne a presťahovanie tridsiatky rodín. Od začiatku sa stretáva s kritikou časti obyvateľov a komunálnych politikov, ktorí preferujú prekládku trate mimo mesto. Mesto má v trasovaní železnice jasno a už v roku 2005 vydalo územné rozhodnutie k železnici.

Železnice Slovenskej republiky pracujú na úsekoch medzi Novým Mestom nad Váhom a Zlatovcami pred Trenčínom a medzi Trenčianskou Teplou a Belušou. Na etape cez mesto Trenčín sa pracovať ešte nezačalo. V krajskom meste nová trať výrazne pozmení jeho tvár.

Samospráva ubezpečuje, že počas prestavby bude organizácia dopravy zabezpečená.

SITA

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie ŽSR Železnice Slovenskej republiky