O Kotlebovi píšu médiá aj 40 článkov denne, tvrdí analytik

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Kotleba
Zľava: Kandidát na predsedu BSK Marián Kotleba a člen ĽSNS Miroslav Belička počas tlačovej besedy Ľudovej strany Naše Slovensko (ĽSNS) k výsledkom 1. kola volieb poslancov a predsedov do orgánov samosprávnych krajov - vyšších územných celkov v Banskobystrickom samosprávnom kraji. Banská Bystrica, 10. november 2013. Foto: SITA/Ján Viazanička

BRATISLAVA 15. novembra (WEBNOVINY) – O samosprávnych krajoch sa v médiách informuje viac ako o bankách, mobilných operátoroch či premiérovi.

Vyjadrujú sa k nim predovšetkým politológovia Michal Horský a Ján Baránek. V roku 2013 boli samosprávne kraje spomenuté vo vyše 15-tisíc príspevkoch.

Analytik Newton Media Martin Gonda to uviedol na seminári k regionálnym voľbám, ktorá sa konal na Katedre žurnalistiky Filozofickej fakulty Katolíckej univerzity v Ružomberku.

Voľby majú dobrú medializáciu

„Podľa môjho názoru je to dostatočná medializácia. Vychádzam z porovnania s inými analýzami, ktoré robíme pre komerčných klientov alebo pre politické strany,“ povedal Gonda.

Voľby v obci Nemecká
Foto: SITA/Ján Viazanička

Podľa Gondu najväčšie slovenské banky dosahujú mesačnú medializáciu zhruba 200 článkov, v prípade veľkého mobilného operátora je to približne 300 článkov, zmienka o predsedovi vlády Robertovi Ficovi je v 800 až tisíc článkoch.

„Novinári zapracovali. Nudné bolo skôr sledovať, aké nekompetentné odpovede dávali kandidáti a to, že niektorí kandidáti vôbec neboli pripravení,“ dodal Gonda.

Z analýzy, ktorú pripravil pre spomínaný seminár, vyplýva, že k téme samosprávnych krajov sa v roku 2013 najčastejšie vyjadrovali Michal Horský (52-krát) a Ján Baránek (51-krát). Na ďalších miestach sú s väčším odstupom Tomáš Koziak (22), Martin Klus (19) a Miroslav Kusý (16).

Kotleba dostáva viac priestoru

Gonda si všimol aj zvýšenú prezentáciu Mariána Kotlebu. „V súčasnosti sa o ňom v monitorovaných médiách denne objaví 30 až 40 príspevkov,“ povedal Gonda. Kým v roku 2011 sa zmienka o Kotlebovi objavila v 133 príspevkoch, v roku 2012, aj vďaka dianiu v Krásnohorskom Podhradí, sa objavil v 569 príspevkoch. Počas prvých novembrových dní o ňom médiá informovali 231-krát.

Zaujímavosťou podľa Gondu je, že médiá od roku 2006 uprednostňujú pred termínom VÚC pomenovanie župa. „V denníkoch SME, Pravda a Hospodárske noviny prevažuje termín župa nad termínom VÚC v pomere 54,6 percenta k 45,4 percentám, ale v televízii, rozhlase či bulvárnych denníkoch je podiel v prospech župy až okolo 70 percent,“ uviedol Gonda.

Agentúru SITA informovala Katedra žurnalistiky Filozofickej fakulty Katolíckej univerzity v Ružomberku.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Ján BaránekMarian KotlebaMartin KlusMichal HorskýMiroslav Kusý