Súťaž na vlaky z Bratislavy do Bystrice bude v tomto roku

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
RegioJet predstavil nové vlakové súpravy
Pohľad do interiéru elektrickej jednotky (EJ 671) počas prezentácie nových vlakových jednotiek dodávaných v rámci Operačného programu Doprava SR 2007 - 2013 z Projektu č. 2 “Mobilné prostriedky pre prímestskú a regionálnu železničnú osobnú dopravu v rámci IDS”. Bratislava, 17. december 2014. Foto: SITA/Jozef Jakubčo

BRATISLAVA 14. marca (WEBNOVINY) – Súťaž na prevádzku dotovanej diaľkovej vlakovej prepravy z Bratislavy do Banskej Bystrice chce ministerstvo dopravy zorganizovať ešte v tomto roku. Uvažuje o ôsmich pároch rýchlikov jazdiacich po tejto trati, a tiež o zaradení aj dvoch párov posilových vlakov, ktoré na trati v súčasnosti premávajú. Ako ministerstvo v stredu informovalo, liberalizačný proces na trati Bratislava – Banská Bystrica je v počiatočných fázach, súťaž pripravuje, nastavujú sa kritériá a podmienky súťaže, ale bližšie podrobnosti nateraz nebude špecifikovať. Liberalizáciu osobnej dopravy na koľajniciach nateraz pripravuje iba na uvedenej trati.

„V tomto prípade pôjde o riadnu transparentnú súťaž, nie o priame zadanie, ako tomu bolo za bývalého vedenia ministerstva dopravy na trati Bratislava – Komárno spoločnosti RegioJet. Účelom súťaže je vygenerovať čo najvýhodnejšie podmienky ako pre štát, tak aj cestujúcich,“ uviedol pre agentúru SITA rezortný hovorca Martin Kóňa. Železničná trať Bratislava – Banská Bystrica disponuje výkonom v objeme zhruba 1,3 milióna vlakových kilometrov ročne.

Štát v súčasnosti platí Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. približne 6,7 eura za jeden kilometer. „Prípadné úspory vygeneruje samotná súťaž. Naším zámerom zostáva aj po sprístupnení trate novému dopravcovi naďalej poskytovať obyvateľom Slovenska najkvalitnejšie služby pri čo najnižších nákladoch štátu,“ priblížil Kóňa.

Ministerstvo dopravy pre liberalizáciu zvolilo prepravu na trati Bratislava – Banská Bystrica, keďže je to jediná ucelená linka s dostatočným objemom vlakových výkonov na to, aby mohol na nej efektívne fungovať iný dopravca. „Do Košíc sme trasu nepotiahli najmä z dôvodu, že na rozdiel od trate Bratislava – Banská Bystrica je trať Zvolen – Košice neelektrifikovaná a vyžaduje teda iný typ hnacích vozidiel. Tiež intenzita obsluhy je na tejto línii takmer dvakrát nižšia ako na trati Bratislava – Banská Bystrica,“ dodal Kóňa.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie MDV Ministerstvo dopravy a výstavby SR