Telefónica podľa rady v reklame zavádza

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Telefónica
Telefónica Foto: SITA/AP
Mobil
Foto: bloggers.com

BRATISLAVA 25. júna (WEBNOVINY) – Spoločnosť Telefónica Slovakia, ktorá poskytuje mobilné služby pod značkou O2, mala podľa Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu (AK RPR) vo svojom televíznom spote zavádzať.

Komisia spoločnosti vyčíta, že v reklame propaguje možnosť získať akciový telefón k paušálu aj bez viazanosti, avšak nikde neuvádza, že výhodnosť ponuky je previazaná na časové obdobie 18 mesiacov.

„Zadávateľ nevenoval dostatočnú pozornosť informovaniu o hodnote produktu a konečných podmienkach,“ zdôvodnila svoje rozhodnutie AK RPR.

Telefónica Slovakia sa s rozhodnutím komisie nestotožňuje. Ako pre agentúru SITA uviedla hovorkyňa Martina Jamrichová, propagovaná služba je poskytovaná bez viazanosti a za ukončenie jej využívania nehrozia zákazníkom žiadne zmluvné sankcie.

Cena telefónu je totiž podľa jej slov vo faktúrach zobrazená samostatne, a nie ako súčasť ceny za paušál.

Spoločnosti sa navyše nepáči, že RPR rozhoduje o jej reklame, aj keď z rady už vystúpila. „Nepovažujeme za etické, aby o nás rozhodoval súkromný spolok a tieto rozhodnutia medializoval, vzhľadom na to, že nie sme ich členom. Už v minulosti sme takýto postup kritizovali, aj preto sme sa pred rokmi rozhodli naše členstvo v rade ukončiť,“ doplnila Jamrichová. „Nemáme malé písmenká v reklame, nezavádzame, danou kampaňou poukazujeme práve na neduhy operátorov,“ uzavrela.

Prezidentka Rady pre reklamu Zuzana Mistríková tvrdí, že Telefónica Slovakia dostala možnosť sa k sťažnosti vyjadriť, čo aj urobila.

V stanovisku, ktoré v tomto prípade rade poskytla, však neuviedla žiadne výhrady voči samotnému konaniu. „Je potrebné tiež konštatovať, že proces etickej samoregulácie vo všeobecnosti akceptujú aj subjekty, ktoré sa na činnosti Rady priamo nepodieľajú. Uvedomujú si totiž skutočnosť, že spotrebitelia sú na neetickú komunikáciu citliví a že takýto spôsob ich oslovovania je skôr alebo neskôr pre klienta kontraproduktívny,“ dodala Mistríková.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Zuzana Mistríková