Registrácia  |   Prihlásenie Podnikám.skNajky.skDámskaJazda.skByvaniejehra.skCestujsi.sk

WebNoviny

Meniny má: Ružena

Počasie na dnes:

Zdielať na:

Moderní ľudia a neandertálci sa krížili pred stotisíc rokmi

Autor: SITA, 20. februára 2016 12:56
Dokazuje to objav DNA moderných ľudí v genóme neandertálskej ženy, ktorej pozostatky objavili v odľahlej jaskyni v pohorí Altaj na Sibíri.
neandertálci Foto: ilustračné, SITA/AP

BRATISLAVA 20. februára (WebNoviny.sk) - Predkovia moderných ľudí (Homo sapiens) sa krížili s neandertálcami (Homo neanderthalensis) už pred 100-tisíc rokmi, čo je o približne 40-tisíc rokov skôr, než si vedci doteraz mysleli. Vyplýva to z genetickej analýzy neandertálskej ženy, ktorej pozostatky objavili v odľahlej jaskyni v pohorí Altaj na Sibíri. Výskum viedol Sergi Castellano z Inštitútu evolučnej antropológie Maxa Plancka v Nemecku.

Castellano s kolegami objavili v genóme neandertálskej ženy fragmenty DNA moderných ľudí, čo predstavuje dôkaz o medzidruhovom krížení, ku ktorému došlo už pred 100-tisíc rokmi. Vedci však zatiaľ nevedia, aký vplyv mali gény moderných ľudí na neandertálcov. Naopak, ich gény sú prítomné v DNA moderných ľudí aj v súčasnosti, pričom majú významný vplyv na rôzne oblasti od imunitného systému po náchylnosť k ochoreniam. Objav DNA moderných ľudí v genóme neandertálcov taktiež potvrdzuje teórie o tom, že Homo sapiens opustil Afriku ešte pred veľkou migráciou, ku ktorej došlo pred 60-tisíc rokmi. Vedci publikovali výsledky svojho výskumu v časopise Nature.

Informácie pochádzajú z webstránky www.bbc.com.

Pridajte sa k nám na Facebooku

Anketa
Bojíte sa cestovať pre čoraz väčšie riziko teroristických útokov?
Nebojím sa, čo sa má stať, sa stane