Na Aljaške našli stopy dvoch nových druhov pravekých vtákov

Aljaška
Foto: SITA/AP

BRATISLAVA 1. februára (WEBNOVINY) – V Národnom parku Denali na Aljaške objavili fosilizované stopy dvoch doteraz neznámych prehistorických druhov vtákov.

Tím amerických a japonských vedcov pod vedením Tonyho Fiorilla z Museum of Nature and Science v Dallase o svojom objave informoval prostredníctvom časopisu Journal of Systematic Palaeontology.

Nové druhy dostali vedecké mená Magnoavipes denaliensis a Gruipeda vegrandiunus, pričom prvý spomínaný zanechal v Denali neobyčajne veľké odtlačky.

Oba druhy žili pred približne 70 miliónmi rokov, keď sa v tejto oblasti vyskytovali aj pterosaury a rôzne dinosaury, z ktorých najpočetnejší boli zástupcovia čeľade Hadrosauridae. Fiorillo spolu s kolegami objavil v tomto národnom parku odtlačky stôp aj iných druhov vtákov, z ktorých niektoré sa zhodujú s nálezmi z Ázie a južnejších oblastí Severnej Ameriky. Vedci sa preto domnievajú, že Aljaška mohla už počas kriedy slúžiť ako hniezdisko, na ktoré vtáky migrovali z iných oblastí rovnako ako tomu je aj v súčasnosti.