Otestujte online nové technológie od Xeroxu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Podobnost
Vyhľadávanie obrázkov na základe ich vizuálnej podobnosti. Foto: Xerox

BRATISLAVA 19. decembra (WEBNOVINY) – Xerox prináša na svojom portáli Open Xerox nové technologické ukážky. Ide o interaktívnu prezentáciu automatického triedenia fotografií podľa ich estetickej hodnoty alebo vecného obsahu a o aplikáciu pre sociálnu sieť Facebook, ktorá tieto technológie používa v praxi.

Odborníci zo Xeroxu, presnejšie z európskeho výskumného centra Xerox Research Centre Europe sa zamerali na efektívne vyhľadávanie obrázkov, ktoré v podnikateľskej sfére zjednoduší vizuálnu komunikáciu a uľahčí prácu najmä grafikom a prišli s pokročilými postupmi, vďaka ktorým je možné vyhľadávať a triediť obrazové dáta tak, akoby ich triedil človek a nie stroj. Ak sa vám ich nechce testovať, na nasledujúcom videu si môžete pozrieť ich predstavenie:

Nové ukážky portálu Open Xerox zahŕňajú:

Vyhľadávanie podobných obrázkov (Similar Image Search) – Nájsť rovnaký alebo podobný obrázok podľa farby a jasu dnes nie je problém, čo ale nájsť podobný obrázok v závislosti na jeho obsahu? Nová technológia Xerox zvláda hľadanie práve podľa obsahu a prejde aj na štandardnom stolnom počítači až päť miliónov obrázkov za sekundu. Vďaka tomu je možné rýchlo vyhľadať potrebný obrázok aj vo veľkých databázach fotografií s vysokým rozlíšením. Xerox v súčasnosti pracuje na cloudovej verzii nástroja, ktorá umožní prehľadať stovky miliónov obrázkov v reálnom čase.

Nástroj sa hodí na organizáciu a aktívne využívanie všetkých typov úložísk s obrazovými dátami, od veľkých zbierok fotografií cez databázy digitalizovaných dokumentov až po súkromné kolekcie snímok na domácich počítačoch.

Triedenie obrázkov (Image Categorizer) – Triedenie obrázkov a ich popisovanie je zdĺhavá a nepríjemná práca. Odborníci v spoločnosti Xerox preto vyvinuli technológiu, ktorá umožní kategorizovať obrázky automaticky na základe analýzy ich obsahu. Využijú ju predovšetkým kreatívni pracovníci v oblasti reklamy alebo napríklad fotografi. Základ tohto nástroja tvorí prepojenie algoritmov na analýzu obsahu s učiacimi sa filtrami. Vyhľadávanie je potom možné napríklad pomocou textových reťazcov ako „západ slnka“ alebo „slnečnica“, bez nutnosti databázu predtým ručne kategorizovať alebo vypĺňať metadáta (tagy) v jednotlivých obrázkoch.

Aestheic
Foto: Xerox

Vyhľadávanie na základe estetickej hodnoty (Aesthetic Image Search) – Väčšina súčasných metód klasifikácie obrázkov je založená na rozpoznávaní častí, napríklad ak algoritmus nájde na obrázku koleso a cestu, je pravdepodobnosť o poznanie vyššia, že na ňom bude auto, než aby obsahoval napríklad žirafu. Na automatizované hodnotenie estetickej kvality snímky je ale treba ísť inak. Nástroj využíva učiace sa mechanizmy, ktoré sa pokúšajú na základe analýzy obrazových dát rozpoznať, čo robí danú snímku výnimočnou a kvalitnou. Napríklad snímky pláží často zahŕňajú jemné hrany vĺn vďaka dlhšej expozícii. Algoritmus sa preto zameria na také snímky. Aplikácie potom budú opäť ponúkať rýchle vyhľadávanie v rozsiahlych databázach. Prepojením oboch nástrojov ľahko nájdete napríklad najkrajšie obrázky pláží.

Catepix – Na menej vážnu strunu hrá aplikácia s názvom Catepix, ktorá využíva vyššie spomínané technológie. Aplikácia je určená najmä pre sociálnu sieť Facebook, ale poradí si aj s albumami umiestnenými na službách Picasa alebo Flickr a nájdete ju na tejto adrese. Zároveň je k dispozícii taktiež formou aplikácie pre Android a v príprave je aj aplikácia pre telefóny iPhone.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia