Takmer 19 percent podnetov za nesprávne poskytnutú zdravotnú starostlivosť bolo opodstatnených

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Zdravotníctvo, financie
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com
Tento článok pre vás načítala AI.

Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS) vlani riešil 679 podnetov v oblasti poskytovania zdravotnej starostlivosti.

Takmer 19 percent z nich bolo opodstatnené podnety, teda 126, neopodstatnených bolo 544 podnetov a deväť úrad odložil ad acta (teda do archívu, vysvetlené redakciou).

Počas vlaňajška zároveň úrad uložil 76 pokút za nesprávne poskytnutú zdravotnú starostlivosť. Celková výška finančných pokút predstavovala 86 850 eur.

Priemerné trvanie výkonu dohľadu nad poskytovaním zdravotnej starostlivosti bolo v minulom roku na úrovni 24 týždňov, teda v základnej zákonnej lehote na ukončenie výkonu dohľadu, ktorá je stanovená na deväť mesiacov.

Úrad vlani prijal celkovo 1 691 podaní v oblasti poskytovania zdravotnej a ošetrovateľskej starostlivosti. Z predchádzajúcich rokov bolo prenesených 442 nedoriešených podaní. Ku koncu minulého roka tak úrad riešil celkom 2 133 podaní. Vyriešených bolo 1 637 z nich, čo predstavuje takmer 77 %.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie ÚDZS Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou