Seat Leon sa po prvýkrát predstaví aj ako kupé

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Seat Leon SC
Foto: Seat

BRATISLAVA 12. februára (WEBNOVINY) – Seat Leon tretej generácie sa nedávno začal predávať už aj na Slovensku. Začiatkom marca však bude mať v Ženeve premiéru jeho trojdverová verzia. Súčasný Leon tak bude prvým v histórii tohto modelu, ktorý si bude možné objednať aj s inou ako päťdverovou karosériou. Seat sľubuje aj tretí karosársky variant – kombi, ktoré by malo doraziť ešte tento rok.

Seat Leon SC nie je iba trojdverovou verziou štandardného modelu. S ním má spoločnú iba prednú časť a zadné svetlá. Zvyšok je úplne originálny, podobne ako to urobil napríklad Opel v prípade modelu Astra GTC či Renault v prípade modelu Mégane Coupé. Zadný C-stĺpik má až o 19 stupňov strmší sklon v porovnaní s päťdverovou verziou, čo pomáha dotvárať dynamickejší dojem.

Kratší rázvor

Doteraz nebolo bežné, že rôzne karosárske verzie toho istého modelu mali rozdielny rázvor. Pre automobilku by to totiž bolo príliš drahé. Dnes, keď má koncern Volkswagen k dispozícii modulárnu podvozkovú platformu MQB, to už vôbec nie je také komplikované. V porovnaní s päťdverovým modelom má teda Leon SC o 35 mm kratší rázvor, čo opäť pomáha vytvárať športovejší „imidž“.

Rázvor má teda hodnotu 2600 mm, pričom celková dĺžka klesla na 4230 mm. Veľkosť batožinového priestoru ostala nezmenená, no trochu ubudlo z priestoru pre nohy cestujúcich vzadu. Údajne to však nie je také hrozné a aj Leon SC je homologizovaný ako päťmiestne vozidlo. Okrem toho sa interiér meniť nebude.

Seat Leon SC
Foto: Seat

Seat Leon SC
Foto: Seat
Seat Leon SC
Foto: Seat
Seat Leon SC
Foto: Seat
Seat Leon SC
Foto: Seat

Multilink len pre najsilnejšie verzie

Na pohon budú slúžiť tie isté motory, ktoré využíva aj päťdverový Leon. Ponuku motorov teda otvára známy agregát 1.2 TSI s výkonom 77 kW (105 k). Podobne ako v prípade päťdverovej verzie, iba najsilnejšie motorizácie (1.8 TSI – 132 kW/180 k a 2.0 TDI – 135 kW/184 k) majú vzadu viacprvkové zavesenie kolies. Ostatným verziám bude musieť stačiť jednoduchšia tuhá náprava.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie Seat