Registrácia  |   Prihlásenie Podnikám.skNajky.skDámskaJazda.skByvaniejehra.skCestujsi.sk

WebNoviny

Meniny má: Berta

Počasie na dnes:

Zdielať na:

Vedci objavili spôsob, ako zastaviť rakovinu

Autor: SITA, 29. augusta 2015 07:08
Molekula microRNA je podľa vedcov kľúčom k vypnutiu tvorby nádorov. Počiatočné experimenty pri niektorých agresívnych druhoch rakoviny priniesli veľmi sľubné výsledky.
rakovina Hlavnou funkciou molekuly microRNA je umožniť bunkám tvoriť proteín PLEKHA7, ktorý má za úlohu informovať bunky, aby zastavili svoje delenie. Foto: ilustračné, Thinkstock
BRATISLAVA 29. augusta (WEBNOVINY) - Americkí vedci z Mayo Clinic v Minnesote objavili spôsob, ako z rakovinových buniek spraviť znova zdravé tkanivo. Tímu Panosa Anastasiadisa sa v laboratórnych podmienkach podarilo zabrániť tvorbe nádorov, pričom odborníci si myslia, že tento mechanizmus by mohol fungovať pri všetkých druhoch rakoviny.

Anastasiadis s kolegami zistili, že kľúčom k vypnutiu tvorby nádorov je molekula microRNA. Jej hlavnou funkciou je umožniť bunkám tvoriť proteín PLEKHA7, ktorý má za úlohu informovať bunky, aby zastavili svoje delenie. V prípade nedostatku microRNA sa tento proces naruší, čo môže viesť k vzniku rakoviny. Vedci však prišli na to, že dodaním microRNA sa dá tento stav napraviť.

"Ak v rakovinových bunkách zvýšime úroveň microRNA na normálnu hodnotu, mali by sme znova naštartovať prirodzený kontrolný proces a prinavrátiť bunkám ich normálnu funkciu. Počiatočné experimenty pri niektorých agresívnych druhoch rakoviny priniesli veľmi sľubné výsledky," uviedol Anastasiadis, ktorého tím publikoval svoj objav v časopise Nature Cell Biology.

Informácie pochádzajú z webstránok www.bbc.com a www.huffingtonpost.co.uk.

Pridajte sa k nám na Facebooku

Anketa
Ako známkou by ste ohodnotili prácu Ficovej vlády počas jej prvých 100 dní?
1