14 potravín, ktoré by nemali chýbať v jedálničku počas chudnutia

Potraviny pocas chudnutia.jpg

Lámete si hlavu nad tým, aké potraviny môžete počas obdobia, keď chudnete, vlastne jesť? Existuje mnoho receptov na diéty, ale vaše telo potrebuje prijímať živiny stále. Preto niektoré jedlá by ste nemali vynechávať.

Zelenina

Zo zeleniny jedzte všetko a množstvo riešte až v prípade, že sa vám z jej nadbytku robí zle.

Zelenina
Foto: SITA/Nina Bednáriková

Ovocie

Môžete rôzne druhy, len tu už pozor na množstvo. Napríklad kilo ovocia asi nebude šťastnou voľbou.

Ovocie, zelenina
Foto: Thinkstock

Zemiaky

Preferujte varný typ, ktorý nemá takú tendenciu sa rozvárať (varte radšej so šupkou).

Zemiaky, zelenina

Obilniny a celozrnné pečivo

Nepražené müsli, celozrnné obilné kaše, žitný celozrnný chlieb, celozrnné a viaczrnné pečivo, knackebrot, pufované chleby s obsahom vlákniny nad 5-6 %.

Celozrnné pečivo, chlieb,
Wholegrain rye bread on cutting board www.thinkstockphotos.com

Mäso

Najlepšie je morčacie mäso, kuracie, králičie mäso, chudé hovädzie, teľacie, jahňacie. Z údenín občas morčaciu a kuraciu šunku, a však s vysokým obsahom svaloviny – vyšší ako 90 % – a obsahom tukov do 3 % a soli pod 2 %.

Mäso
Foto: ilustračné, Thinkstock

Ryby

Konzumujte veľa rýb. Vhodný je kapor, pstruh, žralok, makrela, sardinky, morská šťuka, treska, losos, tuniak, úhor, sleď, občas kvalitná konzerva tuniaka vo vlastnej šťave.

Ryba s brokolicou, jedlo, strava, obed
Healthy eating, diet. Baked grilled trout (salmon) with vegetable garnish – broccoli, tomatoes. In a portioned frying pan, on a wooden table. Close top view copy space www.thinkstockphotos.com

Ryža

Zvolte si nelúpanú, indiánsku, basmati.

Basmati, ryža

Zdravé tuky

Z tukov si vyberte olivový, ľanový, repkový, slnečnicový, sójový a sezamový olej. Menej slepačie vajcia.

Olivovy olej olivy.jpg

Tvrdé syry

Iba do 20 % tuku v sušine (sušina je u týchto syrov cca 50 %, to znamená, že výsledný obsah tuku je 10 %), menej tučné kozie a ovčie syry, nesladený polotučný tvaroch, cottage.

Mliečne výrobky, tvrdé syry

Strukoviny

Do jedálnička zaraďte najmä šošovicu, hrach. Fazuľu a sójové mäso menej.

šošovica, fazuľa, strukoviny
legumes on wood, closeup, background www.thinkstockphotos.com

Niektoré mliečne výrobky

Jogurty (správny jogurt by nemal obsahovať želatínu a škrob), jogurtové mlieka, kefíry, zákysy, acidofilné mlieka, všetko s obsahom tuku 2-3 %. Môžete aj maslo, ale v malom množstve.

Grécky jogurt
Thinkstock

Celozrnné cestoviny

Celozrnné alebo kvalitné talianske cestoviny z tvrdozrnnej pšenice (semoliny), môžu byť aj s prímesami – napr. so špenátom, alebo cestoviny zo špaldovej či žitnej múky.

Celozrnné cestoviny
wholemeal pasta fusilli from organic whole grain spelt falling from a paper bag on a rustic wooden table, copy space www.thinkstockphotos.com

Korenie a dochucovadlá

Bez výčitiek môžete používať zázvor, cesnak, melasu, petržlen, chren, bylinky, čierne mleté korenie, vanilku či horčičné semienko a akúkoľvek koreninovú zmes, ktorá neobsahuje príliš vysoký podiel kuchynskej soli.

Kurkumín, chilli, kari korenie, koreniny
www.thinkstock

Tekutiny

Sú veľmi dôležité. Vsaďte na čistú nesladenú vodu a kvalitné čaje, čerstvé zeleninové a ovocné šťavy pite vzhľadom k obsahu energie len občas a vždy je dobré ich riediť čistou vodou v pomeru 1:2.

Nápoj, šťava, džús, pitný režim,
Healthy Food Eating. Happy Beautiful Smiling Woman Drinking Green Detox Vegetable Smoothie. Diet. Healthy Lifestyle, Vegetarian Meal. Drink Juice. Health Care And Beauty Concept. www.thinkstockphotos.com
Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom