6 negatívnych vecí, ktoré sa dejú s vašim telom, ak veľa spíte

Spánok, spať, noc, snívať

Kvalitný spánok je rozhodujúci pre naše zdravie. Pomáha nám zregenerovať organizmus, dobiť energiu, dokonca môže znížiť riziko cukrovky, obezity, či predčasnej smrti. Túto informáciu pozná väčšina z nás, no vedeli ste, že príliš veľa spánku môže priniesť pre nás negatíva? Prezradíme vám, aké.

Vyššie riziko srdcovocievnych ochorení

Choroby srdca patria aj u nás medzi najčastejšiu príčinu smrti a spánok viac ako 8 hodín v noci zvyšuje vašu šancu úmrtia na tieto ochorenia o 34 percent .

Srdcovocievne ochorenia, bolesť, infarkt, srdce
Severe heartache, man suffering from chest pain, having heart attack or painful cramps, pressing on chest with painful expression. www.thinkstockphotos.com

Hrozí vám nadváha

Mnohé štúdie ukazujú, že ľudia, ktorí spia málo, majú tendenciu trpieť nadváhou, ale existuje aj prepojenie medzi prebytkom spánku a obezitou .

Hoci nejde o jednoznačný prípad príčiny a následku, určitá súvislosť tu je,“ hovorí Dr. Irwin. To, čo vieme, je, že ľudia sú viac obézni pravdepodobne preto, že majú menej pohybu a viac času strávia v posteli,“ dodáva. 

Nadváha, brucho, obezita,
Woman measuring waist of overweight man with tape measure, middle section www.thinkstockphotos.com

Zhoršuje sa funkčnosť mozgu

Nemôžete sa sústrediť? Môže zato chronický dlhý spánok. Ten totiž spôsobuje, že váš mozog starne rýchlejšie (až o dva roky), čo môže sťažiť výkon každodenných úloh. Aspoň tak tvrdia vedci na základe zistení výskumu zverejneného v Journal of the American Geriatrics Society .

Dr. Irwin hovorí, že človek po dlhom spánku má tendenciu mať problémy so základným mentálnym fungovaním, čo môže súvisieť s tým, ako často sa prebúdza v noci. Ak je to príliš často, pravdepodobne nedostanete dostatočný hlboký a obnovovací spánok, ktorý potrebujete.

Mozog, rozmýšľať, žena, práca, únava, bolesť hlavy,
Portrait of young stressed woman sitting at home office desk in front of laptop, touching head with frustrated facial expression, having headache, overworked or depressed www.thinkstockphotos.com

Zvýšené riziko cukrovky

Príliš veľa spánku môže zvýšiť hladinu cukru v krvi, čo má za následok vyššie riziko vzniku cukrovky 2. typu. Opäť platí, že sedavý spôsob života a nadváha prispievajú k vzniku tohto nebezpečného ochorenia. 

Cukrovka.jpg

Vaša nálada môže trpieť

Depresia a spánok idú ruka v ruke. Ľudia s určitými typmi depresie majú sklon spať dlhšie. A dlhší spánok môže zhoršiť depresiu.

Je dôležité poznamenať, že zlá nálada môže byť dočasná, a nie každý, kto dlho spí a cíti sa mizerne, je klinicky depresívny. V niektorých prípadoch môže stačiť, aby ste skrátili svoje leňošenie a vaša nálada sa zlepší.

žena, smútok
Thinkstock

Môžete žiť kratšie

Je to strašidelné, ale pravdivé: veľké epidemiologické štúdie ukázali, že ľudia, ktorí spia dlhšie, častejšie zomierajú predčasne. „Nikto nevie presne prečo, ale pravdepodobne zohráva dôležitú úlohu zápal,“ hovorí doktor Irwin.

Okrem toho máte väčšiu pravdepodobnosť úmrtia v mladšom veku, ak máte problémy, ako je cukrovka a srdcové choroby, ktoré sú spojené s príliš dlhým (alebo príliš krátkym) spánkom.

Cintorín, hroby, smrť
Gravestones in Montreal Cemetery www.thinkstockphotos.com

www.menshealth.com

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom