97 percent zákazníkov uprednostňuje rýchly mobilný internet

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Bez názvu
Foto: Accenture

BRATISLAVA 17. január (WBN/PR) – Čoraz viac spotrebiteľov považuje platenie za tovar a služby alebo sledovanie videí prostredníctvom svojich smartfónov za samozrejmé. Tým sa však zvyšujú nároky a požiadavky prenosu dát na existujúce sieťové infraštruktúry. Mobilní operátori sa navyše stretávajú s prudko klesajúcimi cenami za ich tradičné hlasové služby a čelia tak rastúcemu tlaku na svoj doterajší hlavný predmet podnikania. Výstavba 4G siete je preto kľúčovou a nevyhnutnou investíciou, ktorá dokáže tento trend zvrátiť. Vyplýva to zo štúdie spoločnosti Accenture publikovanej pod názvom Mobile Web Watch.

Až 97 % všetkých respondentov uviedlo, že rýchlosť mobilného internetu je pre nich dôležitá. Navyše, takmer dve tretiny (63 %) potvrdili, že sú ochotní platiť vyššie mesačné poplatky za mobilný internet v prípade, ak by bol 10-krát rýchlejší ako ich existujúce pripojenie. Znamená to, že investície operátorov do vysokorýchlostných dátových sietí, ako je napríklad 4G, prinesú so sebou v krátkej dobe benefity. Prieskum tiež ukázal náročnosť zákazníkov na úroveň poskytovaných služieb telekomunikačných operátorov. Takmer všetci respondenti (96 %) uviedli, že kvalita siete je pre nich veľmi dôležitá, tesne nasleduje kritérium oblasti pokrytia (95 %) a 89 % uviedlo ako dôležitý zákaznícky servis.

Hlavné globálne zistenia:

– Rýchlosť siete je dôležitá a používatelia mobilného internetu sú ochotní zaplatiť viac za väčšiu prenosovú rýchlosť.

– Poskytovatelia komunikačných služieb majú možnosť radikálnejšie rozšíriť ponuku digitálnych, cloudových a lokalizačných služieb.

Mobilné platby sú pre spotrebiteľov vysoko atraktívne a zaručujú tak poskytovateľom komunikačných služieb významnú príležitosť ako prilákať online zákazníka a vytvoriť si tak nové zdroje príjmu. Pre internetových používateľov sú mobilné platby natoľko dôležité, že veľa z nich je ochotných kvôli ich používaniu zmeniť operátora, banku, výrobcu zariadenia alebo obchodníka.

– Z perspektívy nevyhnutných požiadaviek zákazníci uvádzajú kvalitu siete a jej bezpečnosť za svoju hlavnú prioritu.

Internetové hovory nahradia tradičné hlasové volania prepájané okruhmi skôr ako sa čakalo, čo trhových lídrov podporí v proaktívnom a efektívnom riešení tejto dramatickej zmeny v používaní služby.

Hlavné zistenia pre Slovensko:

– 4G prinesie pre operátorov dodatočné príjmy, pretože takmer dve tretiny zákazníkov sú ochotní zaplatiť viac peňazí za rýchlejší mobilný internet.

– Miera záujmu o používanie internetových hovorov je v súlade s trendami vyspelých trhov. Používanie smartfónov a tabletov poskytuje naopak priestor pre ďalšiu expanziu.

– Mobilní operátori sú stále prvou voľbou zákazníkov v poskytovaní komunikačných a cloudových služieb ale trend na vyspelých trhoch môže túto situáciu zvrátiť.

Slovenskí zákazníci sú menej naklonení používaniu mobilných platieb. Najčastejšie túto formu využívajú pri platení za cestovné lístky.

O spoločnosti Accenture

Accenture je globálna spoločnosť poskytujúca odborné služby v oblasti manažérskeho poradenstva, technologických služieb a outsourcingu. Má približne 281.000 zamestnancov a poskytuje svoje služby klientom vo viac ako 120 krajinách. Vďaka kombinácii jedinečných skúseností a rozsiahlych znalostí naprieč všetkými odvetviami, doplnenými rozsiahlym výskumom celosvetovo najúspešnejších firiem, spoločnosť Accenture pomáha svojim klientom stať sa vysoko výkonnými spoločnosťami. Spoločnosť za fiškálny rok končiaci k 31.augustu 2013 dosiahla celosvetový obrat 28,6 miliardy amerických dolárov. Pre viac informácií o spoločnosti Accenture navštívte www.accenture.com.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Accenture