Zamestnávateľom chcú znížiť administratívnu záťaž pri dodržiavaní BOZP, upravia sa aj ďalšie podmienky

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Práca, pracovník, robotník, koronavírus
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

Od januára 2023 by sa mala znížiť administratívna záťaž zamestnávateľov pri dodržiavaní bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci (BOZP).

Vyplýva to z návrhu novely zákona o BOZP, ktorý rezort práce a sociálnych vecí predložil do pripomienkového konania.

Lehota sa predĺži na tri roky

Lehota na splnenie povinnosti zamestnávateľov zabezpečovať opakované oboznamovanie sa má po novom predĺžiť zo súčasných dvoch rokov na tri roky.

Upraviť sa majú aj podmienky, za ktorých bude možné udržať si zdravotnú spôsobilosť aj v prípade dočasnej práceneschopnosti. Odbornému zástupcovi zodpovednému za odborné vykonávanie činností sa umožní vykonávať činnosti odborného garanta aj pre inú fyzickú osobu alebo právnickú osobu.

Dôjde aj k zlúčeniu funkcií

V záujme zvyšovania kvality a úrovne BOZP sa majú stanoviť jednoznačné podmienky získania oprávnenia na činnosť oprávnenej právnickej osoby.

Odborná spôsobilosť bezpečnostného technika a autorizovaného bezpečnostného technika sa má zlúčiť. Po novom sa ponechá len jedna odborná spôsobilosť bezpečnostného technika s odbornosťou na úrovni súčasného autorizovaného bezpečnostného technika.

„Cieľom uvedeného návrhu je zabezpečiť jednotnú úroveň odbornosti a zároveň zvýšenie odbornosti osôb, ktoré vykonávajú funkciu bezpečnostného technika,“ uviedlo ministerstvo práce a sociálnych vecí. Zákaz fajčenia sa má novelou zákona rozšíriť nielen na pracoviská zamestnávateľa, ale na všetky priestory zamestnávateľa.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie MPSVR Ministerstvo práce sociálnych vecí a rodiny SR