Ak chcú maloobchodní dodávatelia energie prežiť, musia prehodnotiť svoj postoj k inováciám

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Elektrikár, elektrina
Foto: ilustračné, Thinkstock
Banner, SPP

Podniky v sieťových odvetviach na celom svete čakajú veľké zmeny. Ak chcú maloobchodní dodávatelia energie prežiť a konkurovať v tomto turbulentnom prostredí, musia prehodnotiť svoj postoj k inováciám. Informuje o tom štúdia spoločnosti Deloitte, ktorá sa venuje maloobchodnému sektoru energetiky.

Viac investovať

Novou výzvou pre maloobchodných dodávateľov energií sú napríklad inovácie v oblasti technológii na zvyšovanie výdrže batérií, siete podporované umelou inteligenciou, technológie blockchain a predikatívna analytika.

„Tieto nové výzvy môžu priniesť podnikom v sieťových odvetviach väčšiu flexibilitu. Pre domácnosti, komerčných a priemyselných odberateľov zase prinesú širšiu možnosť voľby,“ dodal senior manažér spoločnosti Deloitte a odborník na oblasť energetiky Milan Garbiar s tým, že ak chcú maloobchodní dodávatelia energie držať krok s týmto vývojom, budú musieť viac investovať.

Kybernetické hrozby

Dodávatelia energií by si mali dať podľa štúdie spoločnosti Deloitte pozor aj na nové kybernetické hrozby. „Keďže maloobchodný sektor energetiky postupne zavádza inteligentné technológie, využíva internet vecí a digitalizuje administratívne systémy, je potrebné, aby tomu zodpovedalo aj tempo vývoja inovácií v oblasti kybernetickej bezpečnosti,“ povedal Garbiar.

Maloobchodní dodávatelia energií majú podľa neho dve možnosti. Buď zmenu trhu prijmú, alebo ich trh pohltí. „Rozširovaním inovačných stratégií za pomoci technológií sa však organizácie môžu vyhnúť nepríjemným prekvapeniam, a zároveň nájsť nové spôsoby pre svoj rast,“ uzavrel Garbiar.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Milan Garbiar