Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
E shop
Foto: Informedbuying.net
18. 04. 2011 19:16 Veda a technika od Webnoviny.skSITA Diskusia

Aké práva máme pri online nakupovaní?

BRATISLAVA 18. apríla (WEBNOVINY) – Hoci až 82% slovenských užívateľov internetu nakupuje online, svoje práva a povinnosti pozná len niečo viac ako polovica z nich. Mnohí respondenti nevedeli určiť správne dĺžku záručnej doby, presný postup pri reklamácii a dokonca ani lehotu na vrátenie tovaru.

Viac ako tri štvrtiny z nich odpovedali nesprávne na otázku od kedy sa počíta lehota na vrátenie tovaru, vyše 50 percent účastníkov prieskumu odpovedalo chybne na otázku o aký čas sa predlžuje záručná doba v prípade uznanej záručnej reklamácie a skoro 80 percent nevedelo odkedy začína plynúť lehota na vybavenie reklamácie. Hej.sk preto vytvoril krátky manuál, obsahujúci základné práva, ktoré má zákazník pri nákupe cez internet.

Práva zákazníka pri nákupe v e-shope:

* Podľa zákona má zákazník 7 pracovných dní na vrátenie tovaru zakúpeného cez internet bez udania dôvodu

* Lehota na vrátenie tovaru sa počíta odo dňa nasledujúceho po dni, keď tovar prevzal

* Rozpor s kúpnou zmluvou sa dá uplatniť len v prípade, ak výrobok nemá funkciu, ktorá bola uvedená v popise tovaru

* Predvedenie tovaru zakúpeného cez internet možno požadovať iba vtedy, keď je to možné a umožňuje to povaha veci

* Záručná doba v prípade uznanej záručnej reklamácie sa predlžuje o dobu, počas ktorej bol výrobok v servise, avšak maximálne o 30 dní

* Záručná doba v prípade výmeny tovaru sa nepredlžuje, ale začína plynúť nová záručná doba

* V prípade tretej reklamácie rovnakej chyby na tovare potvrdenej autorizovaným servisným strediskom má zákazník nárok na vrátenie peňazí

* Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť odo dňa nasledujúceho po dni, keď bol tovar odovzdaný predajcovi

* Predajca je povinný informovať zákazníka o ukončení jeho reklamácie písomne alebo telefonicky

* Na účtovnom doklade pečiatka predajcu byť nemusí. Stačia tieto údaje: druh tovaru a jeho cena, obchodné meno a sídlo predajcu a dátum prevzatia tovaru

K téme

Online nákup zaujal 17 % seniorov s prístupom na internet Na internete sme nakupovali viac, no lacnejšie veci

Neprehliadnite

Prokurátor Kováčik odmieta podozrenia voči svojej osobe, vraj ide iba o účelovú diskreditáciu Foto: Ministerka Matečná prišla do parlamentu na bicykli, propagovala ekologickú dopravu Voľby by vyhral Smer-SD pred progresívcami, SNS a Matovičovo OĽaNO majú rovnakú podporu Minister Kamenický trvá na vyššej dani na cigarety, je ochotný rokovať s Dankom a návrh zmierniť Europoslanci budú hlasovať o zložení Európskej komisie, vypočujú aj Šefčoviča Na zmenu zdravotnej poisťovne ostávajú necelé 2 týždne!

Témy

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X